Iš savivaldybės pinigų rengiamas leidinys dar toli nuo spaustuvės, bet jau kelia abejonių, esą meras Artūras Zuokas jį pasitelks prezidento rinkimų kampanijai.

Mero politinius oponentus stebina ne tik tai, kad per ankstesnius A. Zuoko valdymo metus tokia aprėptimi ataskaitos vilniečių nepasiekdavo. Ataskaitą ketinama iš dalies finansuoti privataus verslo lėšomis. O juridinių asmenų paramą rinkimų kampanijos dalyviams draudžia įstatymas.

A. Zuokas atkerta darantis tik tai, ko reikalauja įstatymai. Be to, esą taip pat ketinama sutaupyti šiek tiek miesto biudžeto lėšų.

Platins kampanijos įkarštyje

Ataskaita apie geruosius Vilniaus valdžios darbus turėtų būti platinama likus maždaug mėnesiui iki prezidento rinkimų.

„Parengti ir iki 2014 m. balandžio 15 d. Savivaldybės bendruomenei viešai pateikti ataskaitą apie Vilniaus miesto savivaldybės nuveiktus darbus 2013–2014 m. balandžio mėn. Ataskaita turi būti pateikta visiems gyventojams prieinamomis formomis: elektronine – svetainėje www.vilnius.lt ir įprastine (popierine), taip pat ataskaita turi būti iki balandžio vidurio pristatyta Vilniaus miesto savivaldybės tarybai“, - tokias užduotis Vilniaus savivaldybė kelia neseniai paskelbto viešojo pirkimo dokumentuose.

Be to, ataskaitą ketinama iš dalies finansuoti privataus verslo lėšomis. Savivaldybė nurodo, jog „turi būti pritraukti reklamos užsakovai, šitaip sumažinant bendrus ataskaitos rengimo kaštus“.

Įtaria paslėptą A. Zuoko reklamą

Vilniaus tarybos ir Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) narys, konservatorius Valdas Benkunskas DELFI teigė nenustebsiantis, jei ataskaita taps A. Zuoko rinkiminės agitacijos įrankiu.

„Per paskutinius trejus metus tokių dalykų nebuvo. Mums patiems reikėjo taryboje prašyti, kad A. Zuokas pateiktų savo veiklos ataskaitą. Pagal reglamentą, jau pažeidžiant terminus. Tai dabar, aišku, tas jo skubėjimas ir noras visiems vilniečiams popieriniu ir elektroniniu būdu išplatinti – akivaizdu, kad tai siekis pasireklamuoti už savivaldybės pinigus ir parodyti savo gerus darbus“, - kalbėjo V. Benkunskas.

Siekis pritraukti privataus verslo pinigus konservatoriui atrodo keistai. Esą reklamos pritraukimas ir ataskaitos parengimo sąnaudų mažinimas gali būti ne vienintelis tokio žingsnio tikslas.

Kiek nuosaikiau būsimą Vilniaus savivaldybės ataskaitą vertina VRK pirmininkas Zenonas Vaigauskas.

„Pernai to nebuvo, užpernai to nebuvo. (…) Matyt, turėsime rūpestį. Savivaldybės darbų ataskaita – vienas dalykas. Bet jeigu ten bus kandidatai prezidento ar Europos Parlamento rinkimuose... Na, pažiūrėsime, kaip čia bus“, - DELFI teigė Z. Vaigauskas.

Tikslinė auditorija – dauguma Vilniaus butų

Vilniaus meras A. Zuokas DELFI teigė ataskaitos nesiejantis su prezidento rinkimais – esą tiesiog laikomasi įstatyme numatytos prievolės.

„Atsakymai yra Lietuvos Respublikos įstatymuose. Kiekvienais metais turi būti išplatinta mero ir tarybos darbo ataskaita. Tai yra daroma kiekvienais metais, šie metai – ne išimtis“, - kalbėjo pretendentas į prezidento postą.

Jis pripažino, kad ankstesniais metais popierinės ataskaitos vilniečiams platinamos nebuvo. Tačiau šis modelis esą nepasiteisino.

„Pastaruosius dvejus metus mes tai bandėme daryti elektronine forma. Deja, elektroninė forma vis dėlto nėra prigijusi. Kiek mes esame žiūrėję, elektroninę formą iš viso yra peržiūrėję 7 tūkst. skaitytojų per dvejus metus. (…) Kalbėti apie rinkimus – tai tiesiog nerimta. Lygiai taip pat galima būtų sakyti, kad prezidentė neturėtų daryti metinio pranešimo“, - aiškino A. Zuokas.

„Kita vertus, Vilniuje man kažko įrodinėti nereikia“, - pridūrė meras.

Elektroninės ataskaitos formos parodytas auditorijos pasiekiamumas mero netenkina. Kokiu tiražu bus platinama popierinė ataskaita, jis teigė negalintis atsakyti. Tačiau planuojama pasiekti kiek įmanoma daugiau vilniečių.

„Toks, kad pasiektų, kaip ir anksčiau, daugumą Vilniaus miesto gyventojų butų“, - tiražą nusakė A. Zuokas.

Paslėpto juridinių asmenų finansavimo rinkimų kampanijai meras ragina neieškoti. Esą tiesiog siekiama ataskaitą parengti kuo pigiau.

„Paprastas, logiškas, racionalus savivaldybės lėšų taupymas. Jeigu mes turime tiražą, kuris pasiekia kiekvieną šeimą Vilniaus mieste, ir tai yra įdomu reklamos davėjams, tai atitinkamai mes galime sutaupyti ir savo biudžeto lėšas. (…) Negaliu komentuoti politinių konkurentų ir oponentų pareiškimų. Čia tas pats, kaip kalbėtų kurčias su aklu. O lygiai taip pat jie kelia klausimą, kad mes neišplatiname (ataskaitos – DELFI) ir neinformuojame. Ir aš turiu daug jų pareiškimų, kad mes neinformuojame ir nepateikiama ataskaitos Vilniaus miesto gyventojams“, - politinių oponentų įtarimais stebėjosi A. Zuokas.

Sostinės savivaldybės Viešųjų ryšių skyriaus vedėja Irma Juškėnaitė DELFI teigė, jog ataskaita turės būti ne tik formalus miesto valdžios darbų pristatymas, bet ir vilniečiams naudingas leidinys, kuriame būtų pateikiama daugybė miesto gyventojams svarbios informacijos.

Paklausta, kiek dėmesio ataskaitoje teks į prezidento postą pretenduojančiam merui, pašnekovė teigė kol kas negalinti to įvardinti.

„Konkrečiai kiek dėmesio merui – tikrai negaliu atsakyti. Todėl, kad bus atsiskaitoma pagal reglamentą už nuveiktus darbus“, - sakė I. Juškėnaitė, pridurdama, jog A. Zuoko veikla galbūt bus nušviečiama „mažai ar minimaliai“.

Pernai Vilniaus savivaldybė ataskaitą platino tik skaitmenine forma. Ji apėmė kiek kitokį laikotarpį – nuo 2012 m. gegužės iki to paties 2013-ųjų mėnesio. Ataskaitą pradėjo mero žodis.