Tik tragedija sujudino veikti


Krauju ir skaudžia netektimi aplaistyta Sausio 15-osios ir Rumpiškės g. sankryža kelių erelių nepriverčia laikytis taisyklių – šalia gyvenantys žmonės puikiai žino, ne kartą per mėnesį šioje sankryžoje pažyra automobilių nuolaužos.

Antradienį skubos tvarka surengtame Klaipėdos Eismo saugumo komisijos posėdyje pirmininkas Algirdas Kamarauskas prabilo ne tik apie sudėtingas sankryžas, bet ir mieste turimas juodąsias dėmes.

„Viena juodųjų dėmių yra Rumpiškės ir Sausio 15-osios gatvių sankryža. Šioje sankryžoje yra įvykę penki eismo įvykiai, kurių metu buvo sužeisti eismo dalyviai. Audito pasiūlymas – papildomai įrengti kelio ženklus, kurie padės apvažiuoti pėsčiųjų salelę, šalinti šalia augančius krūmus, medžius prie sankryžos. Pėsčiųjų perėja per daug atitraukta nuo sankryžos, ją reikia arčiau sankryžos patraukti ir šalutinėse gatvėse nėra įrengtas horizontalusis ženklinimas“, – vardija audito išvadas Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus.

Siūloma prie sankryžos įrengti ir greičio mažinimo kalnelius, nes net ir ryški perėja kelių erelių nesulaikys. Dar vienas siūlymas – sankryžą reguliuoti šviesoforu.

Dar vienas saugumą galintis padidinti sprendimas – drausti pasukti į kairę iš Rumpiškės gatvės, mat pagal eismo įvykių statistiką, būtent į kairę pasukę automobiliai pateko į skaudžiausius susidūrimus. Be to, išvažiuojančiųjų iš šios gatvės lauktų ir „Stop“ ženklas. Tarp pasiūlymų – iškilia padaryti ir pačią pėsčiųjų perėją.

A. Kamarauskas teigia, kad vienas matomumą bloginantis medis turėtų būti nukirstas skubos tvarka. Be to, Sausio 15-osios gatvėje turėtų būti draudžiamas automobilių statymas.

Policija: seniai kalbėjome apie problemą


Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos viršininkas Aurelijus Jankauskas priminė, kad apie šios sankryžos problematiką savivaldybei jau ne kartą buvo siunčiami signalai.

„Jau nuo 2020 metų tie įvykiai vis kartojasi, tiek stipresni, tiek silpnesni, tiek techniniai, tiek ginčytinos situacijos dėl kelio davimo. Pastarieji įvykiai privedė prie to, kad vėluojama kažką daryti, tikrai reikia imtis, eismo organizavimą keisti ir keisti mieste į keturių eismo juostų kirtimą tokiose vietose“, – sako A. Jankauskas.

Pareigūnas primena, kad iš gyvenamųjų rajonų išvažiuoja įvairaus amžiaus vairuotojai, ne visų vairuotojų įgūdžiai yra pakankami, kad būtų greitai reaguojama kritinėse situacijose, tad net ir geram vairuotojui sudėtingos sankryžos tampa dar pavojingesnės neįgudusiems ar garbaus amžiaus žmonės.

„Kalniukų per šiandien neįrengsite, o jau reikia spręsti. Jei drausime važiuoti tiesiai ir sukti į kairę (iš Rumpiškės gatvės) – tai bus vienas bandymų gerinti, o bet koks gerinimas reikalingas“, – teigia pareigūnas ir priduria, kad net ir laikinas sprendimas yra geriau, nei nedaryti nieko.

Sankryža itin sudėtinga


Pareigūnas pastebi, kad sudėtingesnis, tačiau saugesnis eismas keis ir vairuotojų įpročius, jie ims planuoti kelionę kitu maršrutu, nes išties kelių yra.

„Tikrai šioje vietoje reikia iškiliosios perėjos. Tai parodo ir skaudus įvykis trečiadienį, ir penktadienį, kai buvo perėjoje kliudyta nepilnametė. Tai yra analogija visų nesaugių pėsčiųjų perėjų – vienas automobilis sustoja, kitas ne. O dar ne darbo dienomis leidžiamas automobilių parkavimas, taigi kai kuriais atvejais vairuotojas, važiuodamas antra eismo juosta (Sausio 15-osios gave) net nepastebi, kad kažkoks automobilis sustojo praleisti, pagalvoja, kad pastatytas automobilis, tad pasitaiko situacijų, kurios priverčia pažeisti Kelių eismo taisykles“, – vardija pareigūnas.

Eismo saugumo klausimą nagrinėjantis policijos pareigūnas pabrėžia, kad kol nebus iškiliosios perėjos, greičio matuoklis šioje vietoje taip pat būtų veiksminga priemonė.

„Sakyti, kad ten yra dideli greičiai, negalime, nuo sankryžos iki sankryžos nedideli atstumai yra, bet net ir 50-ties km/h šioje vietoje susidūrimo metu yra didelis“, – argumentuoja, kodėl būtina imtis rimtų greičio ribojimų.

Policijos pareigūnų duomenimis, nuo 2017 metų aptariamoje sankryžoje čia sužalota jau virš 10 žmonių. Vienas jų žuvo. Ir tai ne tik pėstieji – tarp sužalotų ir dviratininkai, ir pėstieji, ir automobilių vairuotojai bei keleiviai.

Kasdienę problemą matantis gyventojas pasiūlė sprengimą


Gyventojų interesus atstovaujantis Rumpiškių kvartalo gyventojas Mindaugas sako, kad pasiūlymas apsisukti artimiausiose sankryžose tėra teorija, kuri veiks kaip dar viena eismo kliūtis, o ne geras sprendimas.

„Jūs ten siūlote apsisukti? Nuvažiuokite ir pažiūrėkite: ten net ne T formos sankryža viena, ten bus didžiausia problema. Į kairę šviesoforas ten dega labai trumpai – užkišite tą sankryžą baisiau, nei bet kokią „Akropolio“ sankryžą.

Kitas išvažiavimas, nuo bažnyčios – siūlote Taikos prospekte apsisukti? Prašau, nuvažiuokite, pabandykite laimę. Pradėkime nuo to, kas Sauso 15-osios gatvė turi dienos metu draudžiančius stovėti ženklus.

Policija šito dalyko nekontroliuoja. Aš važinėju ten kiekvieną mielą dieną – ten mašinos stovi ar dieną, ar naktį. Tai trukdo eismui, nes pirma juosta užstatyta, antra juosta bando lenkti, galvoja, kad stovi, čia tikrai yra problemų. Bet darykime nuo to, kas jau yra – kontroliuokite ženklus, o ne tai, kad prie kebabinės atvažiavo 10 mašinų ir visi į eilę susistatė iki pat sankryžos, įjungė avarinius ir išėjo kebabų laukti“, – apie kasdien matomą situaciją pasakoja vyras.

Rumpiškių gatvės gyventojas sako, kad kalnelius sudėti, jo nuomone, neturėtų ilgai trukti, tačiau išties problema yra ir tai, kad toje gatvėje tėra viena perėja, o Rumpiškės gatvėje perėjų iš viso nėra. Tad čia jau sudėjus kalnelius, būtų privalomas atidumas ir važiuojantiems tarp daugiabučių kiemų.

„Avarijos įvyksta, kai didelio srauto nėra. Matome, kad skrido vienas, kitas iš šalutinio sankryžą kirto. Net ir medžiai, krūmai nemaišo jokiam matomumui“, – sako Mindaugas.

Vyras sako, kad šviesoforas čia padėtų žmonėms išvengti tokių skaudžių pasekmių, tik reikėtų nepamiršti jų sureguliuoti taip, kad žmonės iš šalutinio išvažiuoti turėtų daugiau laiko, nei tris sekundes.

Ką daryti čia ir dabar? Specialistai nusprendė, kad pirmiausia reikia atnaujinti perėjas ir ženklus, be to, laikini greičio ribojimo kalneliai taip pat išties geras patarimas. Nutarta, kad pirmieji pokyčiai turi įvykti ne ilgiau, kaip per savaitę.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)