Vaizdas, kurį pamatė į avarijos vietą Švenčionių rajone atvykę policijos, greitosios pagalbos darbuotojai bei ugniagesiai-gelbėtojai, buvo išties kraupus – į priešingą eismo juostą išvažiavęs BMW 525D rėžėsi į vilkiką MAN, iš lengvojo automobilio teliko tik metalo laužo krūva.

Per šią avariją žuvo BMW keleivis – Ukrainos pilietis (g. 1982 m.). Sunkius sužalojimus patyrė ir prie automobilio vairo sėdėjęs 8 metais jaunesnis jo draugas Alexandras Lebedevas (Alexandr Lebedev), jis yra Moldovos pilietis. Juos abu iš smarkiai sumaitoto automobilio ištraukė policijos pareigūnai ir ugniagesiai-gelbėtojai, keleivio gyvybė netrukus užgeso greitosios pagalbos automobilyje, net nespėjusiame išvažiuoti iš įvykio vietos.

„Apie tai, kad jis mirė, sužinojau tik praėjus keturioms dienoms po avarijos, kai pas mane į ligoninę atvažiavo mano draugė ir apie tai pranešė“, – sakė eismo įvykio kaltininkas.

Šios avarijos vyras turėtų nepamiršti visą gyvenimą – jam buvo sunkiai sužalota galva, ranka, koja, petys, sulaužyti šonkauliai, jis ilgą laiką buvo gydomas ligoninėje, po to 4 mėnesius buvo neįgaliojo vežimėlyje, tik neseniai pradėjo vaikščioti, nors sužalojimų padarinius jaučia dar ir šiandien.

Tragiškai pasibaigęs įvykis Švenčionių rajone, Pabradės seniūnijoje, ties Zalavo kaimu, kelyje Vilnius-Švenčionys, įvyko dar praėjusių metų rugsėjo 5 d. vakarą, tačiau tik dabar teismas baigė nagrinėti BMW vairuotojui iškeltą baudžiamąją bylą.

Dėl to, kad girtas sėdo prie automobilio vairo, nesilaikė Kelių eismo taisyklių, ir sukėlė tragišką avariją, teismas Moldovos piliečiui skyrė 3 metų 4 mėnesių laisvės atėmimo bausmę.

„Kaltinamojo padaryta nusikalstama veika sukėlė sunkias ir neatitaisomas pasekmes – žmogaus žūtį, tačiau kaltinamasis su nukentėjusiaisiais nesusisiekė ir jų neatsiprašė, kaltinamajam skirtina straipsnio sankcijoje numatyta vienintelė bausmė – laisvės atėmimas, bausmės dydį nustatant mažesnį negu sankcijoje numatytas bausmės vidurkis“, – nusprendė teismas.

Skirdamas bausmę teisėjas Anatolijus Januševskis atsižvelgė į kaltinamojo nurodytas aplinkybes – važiuojant žuvusysis jam trukdė vairuoti – „užtraukinėjo“ rankinį stabdį norėdamas pamokyti „driftinti“, blaškė jo dėmesį įjungdamas avarinio signalo mygtuką.

„Tai nepašalina kaltinamojo atsakomybės už padarytą nusikalstamą veiką, tačiau teismas, nustatant bausmės dydį, atsižvelgia į nurodytas aplinkybes“, – pažymėjo A. Lebedevą į kalėjimą pasiuntęs teisėjas.

Kad gali sukelti avariją, lengvojo automobilio vairuotojas turėjo suvokti – šiandien jis gailisi, kad tada pritarė bičiulio siūlymui važiuoti į Vilnių, nors abu buvo girti, taip pat apgailestavo, jog šio nesutramdė, kai nusprendė jį išmokyti „driftinti“.

Apklausos metu A. Lebedevas pasakojo, kad su savo bendradarbiu, su kuriuo taip pat palaikė ir draugiškus santykius, iš Vilniaus avarijos išvakarėse atvažiavo prie ežero pažvejoti.

„Žvejojome apie parą, visą laiką vartojome alkoholinius gėrimus, buvome girti, – net nebandė slėpti A. Lebedevas, kuriam po avarijos buvo nustatytas 2,19 prom., o žuvusiam jo draugui – 2,54 prom. girtumas. – Mes visą dieną buvome girti, neplanavome dar važiuoti į Vilnių, bet draugui kažkas vis skambino ir skambino telefonu, jis mane ėmė spausti, sakė, kad jam reikia į susitikimą. Taip jam pavyko mane įkalbėti. Bet iš pradžių prie automobilio vairo sėdau ne aš, o mano draugas. Tik jis labai blogai vairavo, buvo dar labiau apgirtęs, todėl vėliau apsikeitėme vietomis ir aš vairavau.“

Vairuotojas neslėpė, kad jo bičiulis, nors ir buvo gerokai apgirtęs, tačiau buvo pakilios nuotaikos, bet elgėsi neadekvačiai.

„Jis sėdėjo priekyje esančioje keleivio vietoje ir vis užtraukdavo rankinį stabdį, norėjo mane išmokyti „driftinti“ – tada mūsų automobilį „mėtydavo“ į kairę pusę, – sakė A. Lebedevas. – Nesutikau „driftinti“ ir kelis kartus stabdžiau mašiną, bet buvo lyg kažkoks žaidimas – jis užtraukdavo rankinį stabdį, paspausdavo „avarinį“ mygtuką, o tada aš rankinį stabdį atleisdavau, išjungdavau „avarinį“ mygtuką, dėl to dažnai išvažiuodavome į priešpriešinę eismo juostą.“

Jis tikino, kad važiuodamas dažnai žiūrėjo į dešinę pusę, kurioje sėdėjo draugas: „Nenorėjau, kad jis vėl „užtraukinėtų“ rankinį stabdį, įjunginėtų avarinį mygtuką. Reikalavau, kad jis liautųsi, net norėjau sustabdyti automobilį ir daugiau nevairuoti. Bet, deja, to nepadariau.“

Laikinai Lietuvoje gyvenęs ir dirbęs užsienietis tikino, kad į Vilnių važiavo neviršydamas greičio – spidometras rodydavo ne daugiau 50-60 km/val., kartais net gerokai mažiau, tačiau, neslėpė, net ir tuomet vairavo chuliganiškai.

„Važiuojant nemačiau priešpriešine eismo juosta važiuojančio sunkvežimio, kiek prisimenu, toje vietoje buvo posūkis – viskas įvyko labai greitai, mūsų automobilis buvo išvažiavęs į priešpriešinę eismo juostą, – kalbėjo A. Lebedevas. – Prieš pat įvykį norėjau paspausti avarinį mygtuką, tuo metu rankinis stabdis nebuvo užtrauktas, o aš dėmesį kreipiau į savo draugą, o ne kelią, todėl ir nepastebėjau atvažiuojančio sunkvežimio.“

Susidūrimo momento jis neprisiminė, tačiau kiti vairuotojai, tuo metu važiavę pro šalį, vėliau policijos pareigūnams nurodė, kad BMW skriejo tikrai viršydamas leistiną greitį, taip pat pavojingai manevravo.

„Tuo metu važiavau iš Visagino link Vilniaus, važiuojant pro Švenčionių miestą, man iš šalutinio kelio, iš dešinės pusės, dideliu greičiu kelią kirto tamsiai mėlynos spalvos automobilis BMW, jame buvo du vyrai, tamsiais plaukais, – prisiminė vienas liudytojas. – Jie kelią kirto nesustodami ir nuvažiavo link Vilniaus, aš važiavau iš paskos atsilikęs, tačiau dar kurį laiką tą BMW mačiau – automobilis kelyje važiavo nestabiliai, mėtėsi iš vienos kelio pusės į kitą. Vienu metu tie vyrai buvo sustoję pakelėje, prie automobilio atlikinėjo gamtinius reikalus. Tuo metu juos aplenkiau ir važiavau toliau, bet netrukus pro galinio vaizdo veidrodėlį pamačiau, kaip tas pats BMW automobilis važiuoja man iš paskos vingiuodamas kelyje. Sulėtinau greitį – norėjau, kad jis mane aplenktų, jis tai ir padarė.“

Vyras policijos tyrėjams nurodė, kad jo vairuojamas automobilis važiavo 80-85 km/val. greičiu, tuo metu BMW automobilio vairuotojas važiavo didesniu greičiu: „Jis akimirksniu dingo man iš akiračio.“

Bet automobilį jis netrukus pamatė – šis jau buvo susidūręs su krovininiu vilkiku.

„Transporto priemonės buvo susidūrusios priešpriešinio eismo juostoje, po susidūrimo BMW stovėjo skersai kelio, dėl to net nebuvo galimas eismas, niekaip nebuvo įmanoma apvažiuoti“, – teigė liudytojas.

Pasak jo, BMW buvę vyrai buvo kaip reikiant prispausti, bet „dar judėjo“.

Tik neilgai – atvykę greitosios pagalbos medikai keleivį dar bandė gaivinti, bet šio patirti sužalojimai buvo tokie stiprūs, kad jis netrukus mirė.

Tuo metu krovinį vilkiką MAN vairavęs vairuotojas, kuris, laimei, nepatyrė jokių sužalojimų, policijos pareigūnams pasakojo, kad tą vakarą kelyje beveik nebuvo jokių automobilių, eismo sąlygos geros.

„Tas kelias yra labai vingiuotas, netoli iki šalia esančio kaimo į mano vilkiką atsitrenkė lengvasis automobilis, kuris išvažiavo į mano eismo juostą – maždaug likus apie 150 metrų pamačiau, kaip BMW pradėjo važiuoti kelio viduriu, – sakė vairuotojas. – Bandžiau lėtinti greitį, o kai supratau, kad automobilis negrįžta į savo eismo juostą, pradėjau stabdyti. Stabdydamas „čiuožiau“ apie 30 metrų, tačiau visiškai sustabdyti nespėjau – netrukus į mano vairuojamo vilkiko priekinę dalį atsitrenkė automobilis, nuo smūgio BMW galinė dalis pakilo į orą ir automobilį atmetė atgal.“

Vairuotojas teigė, kad po susidūrimo vilkiko durys buvo užspaustos, todėl jas buvo priverstas išstumti – tik tada galėjo išlipti iš kabinos.

„Bandžiau kviesti pagalbą, bet tai padarė kiti žmonės, tuo metu važiavę pro šalį, o aš priėjau prie BMW, kurio vairuotojas rusų kalba prašė atidaryti dureles ir šį išlaisvinti, bet jos buvo taip suknežintos, kad jų atidaryti nebuvo įmanoma, – vilkiko vairuotojas teigė, kad tik vėliau, gal po 5 minučių, pamatė, kad keleivio vietoje yra sukniubęs antras vyras. – Jis buvo sunkiai matomas, nes buvo suveikusios abi oro pagalvės.“

Anot jo, netrukus į įvykio vietą atvykę policijos pareigūnai išlaisvino keleivį, o vairuotoją – šiek tiek vėliau pasirodę ugniagesiai-gelbėtojai.

„Vėliausiai atvažiavę greitosios medicinos pagalbos medikai savo automobilyje ilgai gaivino keleivį, o BMW vairuotojas gulėjo ant neštuvų, ant kelio, šalia greitosios medicinos pagalbos automobilio, jam buvo uždėtas kaklo įtvaras – jis kalbėjo, bandė atsisėsti“, – vilkiko vairuotojo teigimu, BMW automobilyje salone mėtėsi alaus plastikiniai buteliai, sklido alkoholio kvapas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)