Į „Žemaičio“ redakciją paskambinęs sunerimęs plungiškis Jonas skundėsi, jog būtent tokia bėda neretai ištinka V. Mačernio gatvės 11-ą daugiabutį namą. Esą po kiekvienos gausesnės liūties namo rūsys ima skęsti iš po grindų besiveržiančiame vandenyje, kuris vietomis siekia net kelias dešimtis centimetrų.

Kur ieškoti pagalbos?


Vasaros pradžioje gamta šykštėjo lietaus, tačiau vasarai persiritus į antrąją pusę pasitaiko dienų, kai pila tarsi iš kibiro. Tokios gamtos išdaigos paprastai tampa tikru išbandymu nuotekų surinkimo sistemoms, tad gausiai lyjant nuotekų avarinė tarnyba turi darbo kaip niekada. Vis tik daliai gyventojų kyla klausimų, ką daryti tokiu atveju, jei vieną dieną, nusprendę iš rūsio parsinešti uogienės stiklainį, randate jį apsemtą? Kur kreiptis pagalbos?

Plungiškis Jonas pasakojo, kad iki daugiabučio renovacijos su tokia problema V. Mačernio g. 11 namo gyventojams susidurti neteko, o štai pastaruosius porą metų, vos gausiau palijus, į rūsį tenka leistis su auliniais batais.

Vyras sakė ne kartą kreipęsis į namą administruojantį „Plungės būstą“, bet pagalbos taip ir nesulaukęs.

„Ne kartą kreipėmės su pagalbos prašymu į „Plungės būstą“. Ir pastarąjį kartą atvykusios kelios moteriškės tik padiskutavo tarpusavyje, bet jokios apčiuopiamos naudos nebuvo“, – kalbėjo plungiškis.

Pasak jo, namo rūsyje nėra jokios ventiliacijos, todėl viskas pelija. Kad išdžiūtų ir išsivėdintų drėgmė, gyventojai yra priversti laikyti praviras rūsio duris, bet ir tai negelbėja.

Problema – aiški


Ar išties namą administruojantis „Plungės būstas“ nieko negali padėti, „Žemaitis“ teiravosi įmonės vyriausiosios inžinierės Vilijos Budreckienės. Ir paaiškėjo, kad minėto daugiabučio gyventojai tikrai nėra palikti bėdoje.

Pasak įmonės atstovės, pasitarus su specialistais prieita prie išvados, jog rūsį semia dėl lietaus kanalizacijos gedimo.

„Iškviesti „Plungės vandenų“ darbuotojai specialia technika praplovė trasą, todėl situacija tikrai pagerėjo, bet dar reikės papildomų darbų. Kai paviršinių nuotekų surinkimo šulinys, esantis lauke, prisipildo sklidinai, vanduo nespėja nutekėti per vamzdį ir automatiškai dalis jo pakliūdavo į rūsį“, – pasakojo V. Budreckienė.

Vyriausioji inžinierė pažadėjo, kad gyventojai nebus palikti likimo valiai – bus imtasi visų priemonių, kad rūsys būtų išsausintas ir visos skylės užtaisytos.

Ragina nedelsiant pranešti


Redakcija, norėdama sužinoti, kaip į avarinę situaciją reaguoja tarnybos, pakalbino ir UAB „Plungės vandenys“ direktoriaus pavaduotoją finansams Renatą Šlekonienę. Ji pabrėžė, kad vos gavus gyventojų kreipimąsi, specialistai siunčiami apžiūrėti įvykio vietos. Tik kai pranešimas gaunamas vėlai vakare, gali tekti kantriai palaukti ryto.

„Visų pirma, gyventojai patys turi nedelsti ir reaguoti į iškilusią problemą. Reikia raštiškai kreiptis į UAB „Plungės vandenys“ ir surašyti apžiūros aktą, išdėstant visą situaciją“, – kalbėjo R. Šlekonienė.

Paaiškėjo, kad V. Mačernio g. 11-o daugiabučio namo gyventojai jau buvo išsikvietę „Plungės vandenų“ avarinę tarnybą. Ši nustatė, jog gausi lietaus srovė praplovė nuotekų tinklus, taip pat buvo rasta nuolaužų, dėl to vanduo plūstelėjo į rūsį.

„Reikia daug pinigėlių“


Dabar gyventojai tikina, kad situacija namo pirmos laiptinės rūsyje šiek tiek stabilizavosi, vanduo nuseko, tačiau, matyt, tik iki kitos smarkesnės liūties. Įtariama, kad analogiška problema yra ir antroje namo laiptinėje, kurią artimiausiu metu taip pat apžiūrės specialistai.

„Situacija mums yra žinoma, bet, deja, viskas remiasi į pinigus. Reikia pripažinti, kad vamzdynų būklė tiek visoje Lietuvoje, tiek ir pas mus – Plungėje – yra tragiška. Tikrai nenorime iš gyventojų gauti nusiskundimų, tad kiek galime, tiek stengiamės pagerinti situaciją“ – kalbėjo R. Šlekonienė.

Direktoriaus pavaduotoja pateikė pavyzdį, jog iš privačių asmenų už paviršines nuotekas surenkama rinkliava per metus siekia iki 60 tūkst. eurų, o naujiems vamzdynams per metus reikėtų mažiausiai 100 tūkst. eurų.

R. Šlekonienė pažadėjo, kad situacija minėtame daugiabutyje bus stebima, o artimiausiu metu ketinama įrengti specialius perjungimus, kad būtų užtikrintas kokybiškas gyventojų aptarnavimas.