Į oficialų opozicijos atstovų kvietimą ministro pirmininko sekretoriatas atsakė lakoniškai – kad ministras pirmininkas nurodytu laiku į susitikimą atvykti negalės, tačiau nepateikė neatvykimo priežasčių. Tuo metu A. Stončaitis pranešė neatvyksiantis dėl iš anksto suplanuotos darbotvarkės.

Opozicinės frakcijos kvietėsi premjerą ir Vyriausybės kanclerį į posėdį dėl to, kad jų netenkino S. Skvernelio atsakymai, pateikti iš Seimo tribūnos.

„Opozicinių frakcijų narių netenkina ir neįtikino vakarykščiai premjero S. Skvernelio išsisukinėjimai ir net melavimas iš Seimo tribūnos. Todėl prieš imantis tolesnių veiksmų dėl įvykdytų įstatymų pažeidimų bei galimo priesaikos sulaužymo, norime dar sykį suteikti progą premjerui ir kancleriui išsamiai atsakyti į parlamentarams kilusius papildomus klausimus bei paaiškinti aplinkybes dėl nepateikiamo Vyriausybės pasitarimo įrašo“, – kodėl kviečia S. Skvernelį į posėdį paaiškino Tėvynės Sąjungos - Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) pirmininkas Gabrielius Landsbergis.

G. Landsbergis opozicijos frakcijų posėdyje pasiūlė kviesti neeilinį Seimo posėdį dėl S. Skvernelio elgesio.

Taip pat jis siūlo priimti rezoliuciją, kuri įpareigotų premjerą atsiskaityti prieš Seimą. TS-LKD pirmininkas siūlo neeilinį Seimo posėdį kviesti spalio 23 d.

Yra du kreipimaisi - vienas yra S. Skverneliui, kitas pasiūlymas yra kreiptis į Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetą, kuris turėtų įvertinti Vyriausybės kanceliarijos veiksmus.

DELFI primena, kad opozicinių partijų atstovai pakvietė ministrą pirmininką atsakyti į klausimus Seime dėl ištrinto Vyriausybės pasitarimo garso įrašo, kuriame buvo kalbama apie žiniasklaidą ir jos galimybes gauti nemokamą prieigą prie Registrų centro duomenų.

Pateikiame visą siūlymą:

Lietuvos Respublikos Seimo nutarimas 2018 m. dėl Sauliaus Skvernelio įvykdytų Lietuvos teisės aktų pažeidimo bei galimo priesaikos sulaužymo

Lietuvos Respublikos Seimas, įvertinęs, kad spalio 16 d. Seimo plenariniame posėdyje Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis atsakydamas į Seimo narių iš anksto raštu užduotus klausimus, pateikė melagingą informaciją, atsisakė atskleisti prašomą informaciją apie galimai sunaikinto Vyriausybės pasitarimo įrašo aplinkybes bei sąmoningai klaidino Seimo narius apie Konstitucijoje, įstatymuose ir poįstatyminiuose teisės aktuose įtvirtintas Vyriausybės ir Vyriausybės Kanceliarijos teises ir pareigas;

įvertinęs, kad Ministras Pirmininkas Premjeras Saulius Skvernelis š.m. spalio 3 d. Vyriausybės pasitarime asmeniniais veiksmais siekė sutrukdyti Susisiekimo ministro teiktai iniciatyvai neatlygintinai teikti Registrų centro duomenis žiniasklaidos atstovams, o vėliau Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis ir jo paskirti politinio pasitikėjimo pareigūnai atsisakė patenkinti teisėtą žiniasklaidos atstovų prašymą pateikti oficialaus darbinio posėdžio – Vyriausybės pasitarimo – garso įrašą; bei paskelbė, kad minėtas įrašas yra sunaikintas, nors tai daryti griežtai draudžia galiojantis Vyriausybės Kanceliarijos darbo reglamentas;

įvertinęs, kad tokiais veiksmais Ministras Pirmininkas ir Vyriausybės kanceliarija galimai grubiai sulaužė teisines normas, įtvirtintas š.m. gegužės 3 dieną Vyriausybės kanclerio patvirtinto aktualaus ir galiojančio Vyriausybės kanceliarijos darbo reglamento, kuriame reikalaujama, kad būtų „į kompiuterines laikmenas įrašomi pranešimai, posėdžio ar pasitarimo dalyvių kalbos“, taip pat, kad „pasibaigus posėdžiams ir pasitarimams, jų skaitmeninius įrašus Dokumentų valdymo skyrius įdeda į numatytą duomenų saugyklos katalogą“, o „Kalendoriniam mėnesiui pasibaigus, per 5 darbo dienas Dokumentų valdymo skyrius įrašus perkelia į kompaktinius diskus ir saugo Vyriausybės kanceliarijos archyve“, bei „įrašai nedaromi tik svarstant projektus, susijusius su valstybės ar tarnybos paslaptį sudarančia informacija“;

atsižvelgęs į tai, kad Ministras Pirmininkas savo duotoje priesaikoje buvo įsipareigojęs Lietuvos Respublikai „gerbti ir vykdyti jos Konstituciją ir įstatymus“ bei „sąžiningai tarnauti demokratijai“, konstatuoja, kad Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis: – savo sąmoningais veiksmais neužtikrina, kad Vyriausybės įstaigos vykdytų tų įstaigų veiklą reglamentuojančius teisės aktus, tuo pačiu silpnina žmonių pasitikėjimą pamatiniais konstitucinės demokratijos ir teisinės valstybės principais; – savo sąmoningais veiksmais galėjo pažeisti Lietuvos Respublikos Konstitucijos 25 straipsnio nuostatas, kad „neturi būti kliudoma ieškoti, gauti ir skleisti informaciją bei idėjas“, taip pat pažeisti Lietuvos Respublikos Visuomenės informavimo įstatymo nuostatas, apribodamas informacijos laisvę ir teisę gauti informaciją iš valstybės institucijų bei sudarydamas sąmoningas kliūtis žurnalistams atlikti profesinę pareigą;

– kad tokiais veiksmais Premjeras sąmoningai siaurina demokratijos ir žodžio laisvės bei teisės į informaciją erdvę, o tai galimai prieštarauja Premjero priesaikoje duotam įsipareigojimui „sąžiningai tarnauti demokratijai“. Reikšdamas pagrįstą susirūpinimą, kad Ministras Pirmininkas savo sąmoningais veiksmais galėjo sulaužyti duotą priesaiką ir jos įsipareigojimą „sąžiningai tarnauti demokratijai“ bei „gerbti ir vykdyti jos Konstituciją ir įstatymus“.

Kreipiasi į Ministrą Pirmininką ir ragina: – savo veiksmais nedelsiant išsklaidyti abejones dėl galimo duotos priesaikos sulaužymo ir konkrečiais sprendimais įrodyti, kad Premjeras sąžiningai tarnauja demokratijai; – nedelsiant duoti nurodymą, kad sunaikintas vyriausybės pasitarimo įrašas būtų atkurtas; – sudaryti galimybę visuomenei ir žiniasklaidai susipažinti su atkurtu įrašu.

Rekomenduoja Seimo valdybai ir Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių reikalų komitetui, vykdant parlamentinę kontrolę, išsiaiškinti, kodėl Vyriausybės Kanceliarija savo veikloje nesilaiko Vyriausybės Kanceliarijos darbo reglamente nustatytų prievolių, taip pat įvertinti ar Vyriausybės Kancleris, vadovaudamas Vyriausybės Kanceliarijai, tinkamai atlieka savo pareigas ir prašo Komiteto savo išvadas pateikti iki š.m. gruodžio 1 d.