Stiprių alkoholinių gėrimų reklamą riboja 1995 metais priimtas Alkoholio kontrolės įstatymas. Už jo nesilaikymą juridiniam asmeniui numatyta ekonominė sankcija nuo 1 tūkst. iki 10 tūkst. litų.

„Alkoholio kontrolės įstatymas draudžia išorinę alkoholio reklamą, išskyrus alaus bei natūralios fermentacijos vyno ir sidro, todėl tokiu būdu reklamuodami degtinę reklaminės veiklos subjektai, tarnybos nuomone, pažeidžia Alkoholio kontrolės įstatymo nuostatas“, - DELFI teigė G. Belian.

Dėl degtinės reklamos „Sostinės dienų“ programose tarnyba skundų dar negavo. Kol kas dėmesį į alkoholio kontrolės įstatymo pažeidimą atkreipė tik Vilniaus arkivyskupija, nepritarusi bendro „Sostinės dienų“ ir teatro festivalio „Sirenos“ projekto „Sobieski uogos: oro architektai“ organizavimui Katedros aikštėje.

Anot G.Belian, stiprūs alkoholiniai gėrimai gali būti reklamuojami prekybos alkoholiniais gėrimais vietose - parduotuvėse, baruose, restoranuose, visuomenės informavimo priemonėse, tačiau būtinai laikantis Alkoholio kontrolės įstatymo numatytų laiko ir vietų apribojimų.

Draudžiama reklama, kuri sieja alkoholio vartojimą su fizinės būklės, psichinės veiklos pagerėjimu, asmeniniu problemų sprendimu, su stimuliuojančiomis, raminančiomis ir kitomis gydomosiomis savybėmis ir panašiai.

Paklausta, kodėl vis dažniau stiprūs alkoholiniai gėrimai reklamuojami per televiziją, VTAKT direktoriaus pavaduotoja priminė, jog gėrimai, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija viršija 22 procentus televizijoje draudžiami reklamuoti nuo 15 valandos iki 22 valandos 30 minučių, o šeštadieniais, sekmadieniais ir moksleivių atostogų dienomis – nuo 8 valandos iki 22 valandos 30 minučių. Kitu laiku per televiziją reklamuoti stiprų alkoholį galima.

Daugiau nei 30 šalių apkeliavusi britų menininkų grupė „Oro architektai“ rugsėjo pradžioje sostinės Katedros aikštėje pasiūlė sumontuoti milžinišką pripučiamą konstrukciją – liuminariumą, kuriame žmonės galėtų pasinerti į spalvų meditaciją.

DELFI šaltinių teigimu, pagrindinė priežastis, dėl ko Bažnyčia nepritarė šio renginio organizavimui– tarp pagrindinių jo rėmėjų minimi degtinės gamintojai. Vyskupų nuomone, prie Katedros reklamuoti alkoholį – nedera.

Išklausę dvasininkų nuomonę, renginio organizatoriai antradienį tarėsi su rėmėjais, kad Katedros aikštėje nebūtų ne tik alkoholio reklamos, bet ir tokios, kuri asocijuotųsi su alkoholiu. „Jie (Vilniaus arkivyskupijios kurijos atstovai - DELFI) išreiškė savo nuomonę, mes į ją įsiklausėme. Persitarėme su rėmėjais, pastarieji - sutiko su mūsų pasiūlymu. Dabar matysime, kaip į tai bus sureaguota“, - sakė vienas renginio organizatorių, OKT/Vilniaus miesto teatro direktorius Martynas Budraitis.

Tačiau, kaip trečiadienį patvirtino kurijos atstovai, Vilniaus arkivyskupija savo sprendimo keisti nežada. Neva, Katedros aikštėje per renginį degtinės reklamų gal ir nebūtų, tačiau visame mieste iškabintuose skelbimuose ir net savivaldybės tinklapyje ir toliau reklamuojamos sobieski uogos.

Paprastai į arkivyskupijos nuomonę atsižvelgianti Vilniaus savivaldybė šį kartą nutarė nepaisyti jos sprendimo – trečiadienį sau priklausančiai įmonei „Vilniaus festivaliai“ išdavė leidimą nuo rugsėjo 6 dienos Katedros aikštėje rengti „Sobieski uogų: oro architektų“ projektą.