„Susitikimo su Lietuvos švietimo darbuotojų profesinės sąjungos atstovais metu suderintos planuojamų mitingų detalės. Sutarta, kad mitingai vyktų V. Kudirkos aikštėje, prie Vyriausybės rūmų kasdien nuo rugsėjo 29 d. iki spalio 28 d. Juose galės dalyvauti iki 2000 žmonių“, – Eltai perduotame komentare pranešė savivaldybės atstovas Gabrielius Grubinskas.

„Kadangi nuo pirminio pranešimo apie planuojamus mitingus keitėsi įvairios detalės, leidimas kol kas neišduotas – sutarta, kad profesinė sąjunga atsiųs savivaldybės administracijai patikslintą pranešimą su sutartomis sąlygomis, kuris bus iškart patvirtintas, išduodant leidimą organizuoti mitingus“, – pažymėjo jis.

Be to, susitikimo su profsąjunga metu aptartos ir planuojamos eitynės nuo kiekvieno streikuojančio mokytojo ugdymo įstaigos į sostinės centrą. Vilniaus savivaldybės teigimu, dėl mokytojų eitynių nereikės įvesti eismo ribojimų.

„Su profesine sąjunga taip pat aptartas planuojamo ėjimo iš įvairių Lietuvos vietų klausimas. Tai nebus eitynės, dėl kurių reikėtų įvesti eismo ribojimų. Visi ėjime dalyvausiantys asmenys keliaus individualiai, laikantis Kelių eismo taisyklių“, – teigė G. Grubinskas.

ELTA primena, kad praėjusią savaitę švietimo darbuotojų profsąjungos pirmininkas Andrius Navickas kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybę dėl leidimų piketuoti prie Seimo ir Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (ŠMSM). Šią savaitę buvo derinamasi dėl planuojamų mitingų detalių.

Nesutarus dėl spartesnio mokytojų atlyginimų kėlimo, Lietuvos švietimo darbuotojų profesinė sąjunga (LŠDPS) rugsėjo 15 d. jau dalyvavo įspėjamajame streike, o nuo rugsėjo 29 d. praneša planuojantys tikrąjį streiką.

A. Navicko vadovaujamoji švietimo darbuotojų profsąjunga pareikalavo dar šiais metais pakelti mokytojų atlyginimus 20 procentų. Taip pat prašo, kad nuo 2024 m. sausio 1 d. atlyginimai didėtų dar 30 proc. Tokiu atveju, bendras atlyginimų augimas siektų 56 procentus.

LŠDPS taip pat yra išsakiusi poreikį mažinti mokinių skaičių naujai sudaromose klasėse, siūlo numatyti ir kokybiškesnę darbo su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais tvarką.