Kaip žinoma, vidinėse Rusijos muitinėse Lietuvos kroviniai stabdomi jau 20 dienų, Lietuvos kroviniams ir vežėjams taikomos detalios patikros, ir tai sukelia didžiulių nuostolių šalies vežėjams.

Paklaustas, ar Vilnius gali atsakyti tuo pačiu, užsienio reikalų ministras L. Linkevičius naujienų agentūrai "Reuters" atsakė, kad tik teoriškai galėtų imtis tų pačių priemonių.

"Kaip žinote, Kaliningrado regionas yra izoliuotas, geografiniu požiūriu izoliuotas, todėl mes taip pat galėtume taikyti tam tikras apribojimo priemones. Mes galėtume užblokuoti geležinkelio susisiekimą, taip pat prekių tiekimą, bet ką. Teoriškai tai įmanoma. Nors tai nebuvo svarstoma, mes mąstome apie tai kitaip, tai ne mūsų metodai", - sakė jis "Reuters".

Lietuvos sostinėje lapkričio mėnesį rengiamas Rytų partnerystės viršūnių susitikimas tarp ES bloko ir šešių Rytų Europos ir Kaukazo valstybių, siekiančių glaudesnių prekybos ryšių su Briuseliu.

Visos šešios valstybės yra buvusios Sovietų Sąjungos respublikos, kurių Rusija nenori išleisti iš savo įtakos sferos. Ji blokuoja dalį jų eksportuojamos produkcijos ir grasina apriboti rusiškų dujų tiekimą, taip stengdamasi įtikinti jas nenusigręžti nuo Maskvos.

Rusijos veiksmai gali atsiliepti jos santykiams su ES

L. Linkevičius trečiadienį pareiškė, kad Rusijos muitinės veiksmai prieš lietuviškas prekes gali atsiliepti Maskvos santykiams su Europos Sąjunga (ES), bet patikino, kad Vilnius nesvarsto Karaliaučiaus krašto blokados.

"Jeigu tęsis tokie politiškai motyvuoti veiksmai, nepateikiant paaiškinimų, tai gali neigiamai atsiliepti ES ir Rusijos santykiams", - BNS trečiadienio vakarą sakė L.Linkevičius.

Jis patikino, kad Lietuva nesvarsto galimybės blokuoti transporto į Karaliaučiaus kraštą, kaip jo žodžius interpretavo kai kurios žiniasklaidos priemonės.