Ministras sakė, kad vieša kritika ir raginimai boikotuoti Romeo Castellucci (Romeo Kastelučio) spektaklį "Apie Dievo Sūnaus veido koncepciją" yra suprantami, tačiau pabrėžė, kad smurtas ir draudimai labiau būdingi nedemokratiniams režimams.

"Demokratinėje visuomenėje priimtina reikšti protestą, kreiptis viešais laiškais, raginti visuomenę suklusti, boikotuoti, nepirkti bilietų", - sakė kultūros ministras, Vyriausybėje atstovaujantis Liberalų sąjūdžiui.

"Bet kai protestas perauga į smurtą, perauga į reikalavimus cenzūruoti festivalį, uždrausti, užkalti duris, manau, kad mes jau pereiname iš demokratinės ir pilietinės visuomenės rėmų į tas visuomenes, iš kurių labai nenorėtume imti pavyzdžio. Aš kalbu ir apie Baltarusiją, ir apie Iraną, Šiaurės Korėją, taip pat tam tikrus Rusijos valdžios veiksmus aktyvistų ir menininkų atžvilgiu", - sakė A.Gelūnas.

Ministras teigė įžvelgiantis panašumų dėl šio spektaklio kritikos ir kilusio ažiotažo, spaudoje paskelbus pranašo Mahometo karikatūras, nes "abiem atvejais turime reikalą su kulto objektais, su šventaisiais asmenimis, kurie svarbūs ištisoms bendruomenėms".

A.Gelūnas atmetė kritiką dėl valstybės lėšų festivaliui "Sirenos", kuriame ketinama parodyti spektaklį - ministro teigimu, valdžia nesikiša į festivalio turinį.

"Norėčiau atskirti politiką nuo meno. Politika tokia, kad skyrėme festivaliui "Sirenos" išteklius. Tai yra vienas iš gerbiamų ir pripažintų festivalių, ir mes nesikišame į vidinį turinį. Paliekame visuomenei spręsti, ar jis tinkamas, ar ne", - teigė kultūros ministras.

Kultūros ministerijos vadovas sakė pats nematęs spektaklio, bet iš režisieriaus interviu susidaręs vaizdą, kad jo tikslas nėra tikinčiųjų žeminimas.

"Nesu matęs spektaklio, bet esu skaitęs paties R.Castellucci interviu, kur jis aiškina apie šį spektaklį. Mano nuomone, jis gal šokiruoja ekspresyviomis meninėmis priemonėmis, kurios jau nuo dadaizmo beveik 100 metų naudojamos šokiruoti publiką. Neturėtume lengvai pasiduoti tai provokacijai, griebtis kokių nors isteriškų metodų. Manau, kad tas spektaklis labiau apie daug ką kita negu kad norą pažeminti tikinčiuosius", - BNS sakė kultūros ministras.

Spektaklio reklama sulaukė Katalikų bažnyčios protestų. Vilniaus arkivyskupas metropolitas kardinolas Audrys Juozas Bačkis atkreipė dėmesį, kad tarptautinis teatro festivalis pristatomas renesansiniu "Salvator mundi" (Pasaulio Išganytojo) paveikslu, ir šis plakatas išskiria iš dvylikos festivalio pasirodymų būtent tą, kurį tiek režisierius, tiek rengėjai pristato kaip "spektaklį - šventvagystę".

"Tokie kraštutiniai mėginimai bet kokia kaina atkreipti į save dėmesį aukoja žmogišką padorumą ir įžeidžia daug žmonių; jų nesustabdo nė tai, kad šiuo metu pasaulis diskutuoja apie tragiškus padarinius provokacijų, kuriomis kėsintasi į tikinčiųjų jausmus", - teigia arkivyskupas.

Kreipdamasis į tikinčiuosius jis pareiškė, kad sąmoningi katalikai turi "pareigą prieštarauti, kai mums brangus Švenčiausiojo Viešpaties Veido atvaizdas bei kiti religiniai ženklai yra sąmoningai niekinami".

Dėl spektaklio pranešimą išplatino ir Seimo narė konservatorė Vilija Aleknaitė-Abramikienė, ji paragino "apginti Lietuvos piliečių teises, kad nebūtų išniekinamas daugumos tikėjimas ir tradicinė religija".

Penktadienį paskelbti visuotinio surašymo rezultatai parodė, kad Romos katalikais Lietuvoje save laiko 77 proc. gyventojų, stačiatikių (ortodoksų) tikėjimą išpažįsta 4 proc. Nė vienai religinei bendruomenei savęs nepriskiria 6 proc. Lietuvos gyventojų.

Festivalio "Sirenos" interneto svetainėje rašoma, kad "Jėzus – kaip simbolis, ikona, provokacija mąstyti apie žmogaus būseną – italų teatro ir vizualiųjų menų kūrėjo Romeo Castellucci spektaklyje padeda atskleisti šių laikų Golgotos įvaizdį".

"Sūnus rūpinasi ligotu tėvu. Prabangi aplinka, baltas interjeras neapsaugo nuo išmatų, kurių negali sulaikyti sergantis vyras. Kurtinančios muzikos čaižomas dideliame paveiksle pavaizduotas Jėzaus veidas kone atgyja", - rašo organizatoriai.