Po pastarųjų įvykių visą miesto visuomeninį transportą valdo vienos partijos atstovai. Liberalcentristas vadovauja ir bendrovei “Kauno autobusai”.

Bedarbiu buvo gana trumpai

Tarybos narys A.Krivickas anksčiau vadovavo Kauno autobusų stočiai. Tačiau po bendrovės “Kautra” privatizavimo jis neteko šio posto.

Prieš keletą savaičių Savivaldybės kuluaruose pasigirdo kalbų, kad liberalcentristas nusitaikė į “Autrolio” generalinio direktoriaus postą.

Prieš pusantros savaitės Tarybos narys bendrovėje buvo įdarbintas komercijos direktoriumi. Anksčiau šis politikas troleibusų reikalams nerodė išskirtinio dėmesio. Buvęs “Autrolio” vadovas Gintautas Činikas neslėpė, kad čia neapsieita be politinių niuansų.

“Susidaro įspūdis, kad vyksta neaiškūs procesai. Man dar labiau nesuprantamas kitas valdybos žingsnis - sustabdyti naujų troleibusų pirkimo konkursą. Pagrindinis motyvas - miestui trūksta lėšų. Nesuprantu šio žingsnio, nes pirmąsias sumas tektų pervesti tik 2006-aisiais”, - teigė G.Činikas.

Jau kelerius metus kauniečiai nesulaukia naujųjų troleibusų. Iš pradžių derėtasi su kompanijos “Škoda” atstovais. Net buvo parengtas pirkimo sutarties projektas, tačiau politikai persigalvojo. Šiemet miesto Taryba nutarė dėl naujų transporto priemonių įsigijimo derėtis su Europos plėtros ir rekonstrukcijos banku. Specialistų teigimu, miesto troleibusų parkas yra visiškai susidėvėjęs.

Buvęs direktorius kol kas dar neapsisprendė, ar dėl atleidimo iš darbo kreipsis į teismą. “Iš esmės man buvo netikėtas toks sprendimas. Esu girdėjęs įvairių kalbų, tačiau neseniai miesto Taryba mane įtraukė į bendrovės valdybos sudėtį”, - sakė G.Činikas.

Kitų kandidatų nesvarstė

Bendrovės “Autrolis” valdybos pirmininkas Algirdas Vaitiekūnas teigė, kad direktorius pakeistas vadovaujantis akcinių bendrovių įstatymu. Paklaustas, kodėl neskelbtas konkursas, pirmininkas tikino, kad tai nebuvo būtina.

“Kauno dienai” pasidomėjus, kas pasiūlė A.Krivicko kandidatūrą, valdybos pirmininkui sušlubavo atmintis. Įdomiausia, kad kitų pretendentų visai nebuvo. Paklaustas, ar pagrindinis kriterijus - partiniai ryšiai, A.Vaitiekūnas neigė. Tačiau negalėjo išsamiau papasakoti apie naujojo direktoriaus privalumus. “Analizavome pagal visus duomenis”, - abstrakčiai kalbėjo A.Vaitiekūnas.

Pastaruoju metu bendrovės “Autrolis” vadovai sulaukė išskirtinio Savivaldybės kontrolieriaus tarnybos dėmesio. Po atliktų tyrimų rasta nemažai pažeidimų. Miesto Tarybai savo išvadas teikė ir Kauno mero patarėjas Bronislovas Kučinskas. Tada jis siūlė pakeisti bendrovės valdybą, tačiau neliesti direktoriaus. Tokiems pasiūlymams pritarė ir valdančiosios daugumos atstovai.

Opozicija šokiruota

“Tą pačią dieną, kai bendrovėje “Autrolis” vyko perversmas, apie troleibusų problemas kalbėjomės su miesto meru. Jis deklaravo, kad reikia naujų transporto priemonių, tačiau, pasirodo, pamiršo paminėti keletą svarbių niuansų - kad verčiamas generalinis direktorius ir stabdomas konkursas. Jeigu meras apie tai nežinojo, tada dar blogiau. Kyla natūralus klausimas: kas valdo miestą?” - stebėjosi Socialdemokratų frakcijos seniūnas Gintautas Labanauskas.

Opozicijos atstovų teigimu, nerimą kelia tai, kad liberalcentristai užima daugumą svarbiausių postų ne tik Savivaldybėje, bet ir miesto bendrovėse.

“Blogai, kai į atsakingus postus skiriami žmonės vadovaujantis vienu kriterijumi - partiškumu. Susidaro įspūdis, kad Kaune svarbiausi - bičiulystės ir partiniai ryšiai”, - tvirtino Socialdemokratų frakcijos lyderis.

Šiandien miesto Taryboje opozicija ketina oficialiai pateikti paklausimą. “Kai sulauksime atsakymo, tada ir svarstysime, ką toliau daryti. Visada siekėme dirbti konstruktyviai, tačiau valdančioji dauguma to nesupranta”, - sakė G.Labanauskas.

Protekcijas neigia

Kauno meras Arvydas Garbaravičius teigė, kad apie permainas Savivaldybės bendrovėje sužinojo antradienio vakarą, kai “Autrolio” valdyba jau buvo priėmusi sprendimus. “Negaliu komentuoti. Naujoji valdyba turi teisę priimti tokius sprendimus. Šiais procesais domiuosi, tačiau kol kas dar laukiu oficialių Savivaldybės kontrolieriaus išvadų”, - tikino meras.

Paklaustas apie liberalcentristams atitenkančius atsakingus postus, miesto vadovas bandė išsisukti nuo tiesaus atsakymo. “Net tokių minčių nėra, kad pagrindinis kriterijus - partiniai ryšiai. Žinoma, mes patikrinsime, ar mūsų partijos Tarybos narys neįsivels į interesų konfliktą. Nesuprantu, kodėl niekas nekvestionuoja, kad vadovaujantis tokia pačia metodika bendrovės “Kauno energija” vadovu paskirtas socialdemokratas Mindaugas Juozaitis? Galiu pasakyti tik tiek, kad abi Savivaldybei priklausančios transporto įmonės yra probleminės”, - tikino A.Garbaravičius.

Liberalcentristai gviešiasi miesto pinigų

“Kauno diena” rašė apie miesto Tarybos narius, kurie jau sugebėjo pasirūpinti savo gerove. Praėjusių metų pabaigoje liberalcentristas Eligijus Džežulskis-Duonys tapo bendrovės “Kauno autobusai” generalinio direktoriaus konsultantu. Šiai bendrovei vadovauja kitas liberalcentristas Mindaugas Grigelis.

Tuo metu E.Džežulskis-Duonys žurnalistams teigė, kad konsultantu įsidarbino todėl, kad valdybos pirmininko darbas nėra apmokamas. Prieš keletą savaičių politikas neteko valdybos pirmininko posto, tačiau atsisakyti konsultanto pareigų neskuba. “Kauno dienos” šaltinių teigimu, tai padaryti jį paragino net partijos Kauno skyriaus vadovai.

Savivaldybės bendrovėse dirba ir daugiau liberalcentristų. Šios partijos narys Algimantas Puidokas vadovauja bendrovei “Automobilių stovėjimo aikštelės”, kurioje įdarbintas Tarybos narys Gediminas Budnikas. Įdomus faktas, kad A.Puidokas liberalcentristu tapo tuo metu, kai pasigirdo kalbų apie galimą naujojo direktoriaus kandidatūrą.

Apstu liberalcentristų ir Savivaldybės administracijoje. Jai vadovauja Giedrius Buinevičius, o pavaduotojais dirba Robertas Stanionis ir Alfonsas Jarušauskas. Šios partijos nariai vadovauja net keliems departamentams bei skyriams.