„Išnaudok vaikus dabar! Knygeles skaityti galės, kai į pensiją išeis“, – toks šūkis prirašytas prie Optikos – Akinių išparduotuvės reklamos feisbuke. Tačiau pirmiausia akis nukrypsta į iliustracijas, kuriose žeminančiai kalbama apie mažamečius vaikus.
Optikos reklama

Optikos vadovas: įžeisti ar pažeminti nenorime

„Ievute, kruopščiau, ar nematai, kad palieki!“ – rašoma prie nuotraukos, kurioje mergaitė kasa sniegą. Ne mažiau stebina užrašas ant nuotraukos, kurioje mergaitė groja gitara: „Groti galėsi su savo anytos nervais, o dabar eik grindis išsiurbt!“

Tokiais šūkiais optika paskelbė apie akciją, kurios sąlyga taip pat nėra įprasta. „Išnaudoti galite ne tik savo, bet ir kitų vaikus. Tegu nupiešia atsiskaitymo priemonę. Ne, ne, pinigų padirbinėti mes neskatiname. Tegu nupiešia ne pinigus, o kita ką pačio brangiausio nupiešti moka“, – rašoma reklaminiame pranešime. Įvykdžius šią sąlygą siūloma pasinaudoti nuolaidomis.

Ši optikos akcija sukėlė socialinio tinklo vartotojų pasipiktinimą: „Gal čia pokštas?“, „Ponai, praėjo laikai, kai bloga komunikacija irgi buvo komunikacija“, „Tokios reklaminės akcijos su sveiku protu prasilenkia“, „Ir tai kažkam kelia juoką?“, „Jums reikia specialistų konsultacijos“.

Su DELFI bendravęs optikos savininkas Donatas teigė, kad nesiekė įžeisti ar pažeminti. „Pasipiktinimas nėra tikslas. Naudos niekam jis neatneša. Labiausiai liūdna dėl to, kad daugybė žmonių, matydami savo kompiuterio ekrane dūmų vaizdo transliaciją, puola įniršę pilti vandenį ant kompiuterio, net nebandydami pasidairyti aplink, kad gal kažkur netoliese dega pati ugnis ir gal reiktų ją pačią užgesinti, – sako optikos vadovas. – Atrodytų užmerkiu akis ir blogybės nebeegzistuoja. Ir jeigu kažkas parodo kažką, tai kaltas, kad parodė. Ir geriau atkreiptų dėmesį į ne vietoje padėtą kablelį, negu išdrįstų pažiūrėti į esmę ir vertintų turinį.“

Reklaminėje akcijoje naudojamos nuotraukos, anot optikos vadovo Donato, paimtos iš nemokamų fotobankų. „Jokio vaiko įžeisti ar pažeminti nenorime. Norėtųsi, kad dėmesys būtų skirtas temai, o ne vizualizacijos detalėms. Ar kas pasikeistų, jei ten būtų pavaizduoti nupiešti vaikai?“ – savo reklamą teisino optikos vadovas.

Jo teigimu, reklamas kūrė ne profesionalų komanda, o jis pats.

Beje, pakalbėjęs su DELFI, optikos vadovas Donatas papildė įrašą feisbuke: „Postas – totalus PRAVALAS. Tikimės, kad bent kažkas pasimokys iš svetimų klaidų. Nenorėjome nei pokštauti, nei pažeminti. Siekėme iškelti temą diskusijai, kad reklama nebūtų tiesiog banalus spamas, bet su pateikimu stipriai prašovėme. Siekiame būti gyvi ir su jumis bendrauti. Norime, kad ateitumėte „pas mus“, o ne „į mūsų parduotuvę“. Todėl ir ateityje bandysime su jumis bendrauti, gal ir neprofesionaliai padarytais, bet kuo mažiau sausais postais.“

Rinkodaros ekspertas: nežinau, kas supranta tokį humorą

DELFI kalbintas rinkodaros ekspertas Rytis Buračas teigė, kad reklama nėra vykusi. „Matyt, bandyta pasinaudoti šmaikščia provokacija, akivaizdžiai – nelabai vykusiu stiliumi, – teigė R. Buračas. – Visas kontekstas yra nevykęs. Bandyta šmaikštauti, bet nežinau, kam čia šmaikštu ir juokinga. Nežinau, kas supranta tokį humorą, bet jis tikrai nėra vykęs ir patrauklus.“

Pastaruoju metu feisbuke galima dažnai pamatyti šmaikščių reklamų, tačiau, anot rinkodaros eksperto, tokia komunikacija turi būti naudojama tikslingai: „Ji turi būti stilinga, turi atitikti prekinio ženklo vertybes, strategiją, kurti asociacijas.“

Vis dėlto, ar ši reklama būtų atrodžiusi kitaip, jei prie jos būtų prisidėję profesionalai? „Kūryba labai platus terminas“, – teigė pašnekovas, tačiau pridūrė, kad jokiu atveju vaikų išnaudojimo skatinimas neatrodytų teigiamai ir patraukliai.

Pažeidžiamos vaikų teisės

Vaiko teisių apsaugos kontrolierė Edita Žiobienė šią reklamą vadina „sveiko proto nebuvimu“.

Anot kontrolierės, optikos nuo atsakomybės neapsaugos jų papildomas paaiškinimas, kad jie „siekė iškelti temą diskusijai“.

„Jei tai ir nėra reklama, dar nereiškia, kad viešoje informacijoje galima taip rašyti, – teigė E. Žiobienė. – Žmogaus išnaudojimas neleistinas bet kokia forma: pokštas ar ne pokštas, suaugęs ar senelis. Tokie tekstai nėra leistini.“

Kontrolierės teigimu, svarstoma, ką daryti dėl šios reklamos. Sprendimas, kuri institucija tai spręs, dar nėra priimtas.

Užkliūna ne pirmą kartą

Ši optika internautams užkliūna nebe pirmą kartą. Vasarį pasipiktinimą sukėlė jos pasiūlymas už akinius atsiskaityti natūra, su patikslinimu, kad tai gali būti bet kas – pavyzdžiui, nebenaudojami daiktai. Vėliau optika paskelbė atsiprašymą, bet internautai neskubėjo patikėti jo nuoširdumu, o ir patys optikos atstovai teisinosi, kad žmonės tiesiog nesuprato jų humoro jausmo.

Optikos vadovas Donatas ir tuomet pasakojo, kad komunikacija jie rūpinasi patys, nes profesionalams samdyti neturi lėšų, be to, prisipažino siekiantis tokiais sprendimais išsiskirti iš kitų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Karbauskis gerbia Guogą: siūlo neskubėti daryti išvadų (152)

Valstiečių-žaliųjų lyderis Ramūnas Karbauskis neslepia, kad gerbia europarlamentarą Antaną...

Sauliaus Skvernelio patarėjas įžvelgia nebylų kartelį tarp prekybos tinklų (187)

Kartais atrodo, kad vartotojų gerove rūpintis turinti Konkurencijos taryba žaidžia verslo...

Su apnuogintais ispaniškais ašmenimis susidūręs „Žalgiris“ pasijuto „supjaustytas“

„Pietų IV“ sirgalių tribūna prieš rungtynes ironišku transparantu pasveikino „Sevilla“...

Architektė: savivaldybė neva taupo pinigus ir laiką, tačiau iš tiesų – trumparegiškai juos švaisto (14)

Jei anksčiau apie universalų dizainą Lietuvoje buvo kalbama kaip apie siekiamybę ar gerąją...

Gydytoja papasakojo apie gyvybiškai svarbius vitaminus: imuniteto specialiai stiprinti nereikia (18)

Artėjant rudeniui, susizgrimbame, jog pats laikas stiprinti imunitetą . Griebiamės vaisių,...

Nustebsite, ką gali kvapų maišymas: atskleidė keletą gudrybių (1)

Sluoksniavimas – ne tik mados tendencija, tai ir viena populiariausių parfumerijos krypčių. Jos...

Internautai nesėkmingai bando atspėti: koks gyvūnas slepiasi tarp žaislų? (21)

Gali atrodyti, kad šioje nuotraukoje „pozuoja“ vien tik pliušiniai žaislai, tačiau jūs...

Paprasti būdai, padėsiantys suvaldyti pyktį (2)

Kiekvienai mamai ar tėčiui yra tekę nors kartą atsidurti situacijoje, kai jų atžalos pyktis...

Kodėl džiūsta aviečių uogos (3)

Aviečių uogos džiūsta dėl įvairių virusinių ligų, kurias platina cikados ir amarai. Šie...

Skaitome tarp eilučių: kokie žinučių ženklai rodo, kad žmogus jumis nebesidomi? (29)

Šiais laikais nė viena pažintis neapsieina be bendravimo tekstinėmis žinutėmis. Kokie ženklai...