Jis teigė, jog rinkiminiai šūkiai kandidatams padeda trumpai perteikti savo pagrindinę žinutę esamiems ir potencialiems rinkėjams.

„Visos partijos, visi politikai ieško kažkokių įsimenančių, išskirtinių šūkių, bando juos įkalti rinkėjams į galvas. Dažniausiai jiems tai nepavyksta, bet turime ir pavyzdžių, kai tam tikri šūkiai yra atsimenami praėjus net ir dešimtmečiams po rinkimų“, – kalbėjo Komunikacijos fakulteto prof. dr. A. Šuminas.

Ekspertas taip pat pabrėžė, jog rinkiminiai šūkiai atsikartoja per įvairias rinkimų kampanijas.

„Ir net perimdami tam tikro politiko šūkį kandidatai irgi siekia tam tikra prasme susitapatinti, ar rezonuoti kažkiek buvusio vadovo, ar lyderio auditorijos tarpe“, – Žinių radijo laidoje svarstė A. Šuminas.

Vertindamas TS–LKD kandidatės į prezidentus, premjerės I. Šimonytės komandos pasirinktą šūkį, nuo kurio jau yra atsiribota, A. Šuminas teigė, jog tai reikėtų vertinti kaip didelį neapsižiūrėjimą.

„Ypatingai partijos, kuri labai ryškiai ir visada akcentuoja Rusijos keliamą grėsmę. Ir savo rinkimų kampanijai staiga pasirenka šūkį, kuris buvo naudotas būtent V. Putino prezidento rinkimų kampanijos metu. Tai, aišku, šitą klaidą reikėtų vertinti kaip nemažą neapsižiūrėjimą.

Ir kaip dalyką, kuris parodo mūsų rinkiminių kampanijų profesionalumo lygį. Nes mes vis tiek kalbame apie partiją, kuri turi vienus iš didžiausių resursų, tiek žmogiškųjų, tiek ir finansinių. Ir ta partija rinkimams sugeba pasiūlyti tik panašaus pobūdžio šūkius.

Tai akivaizdu, kad žmonės, kurie galvojo, rengė I. Šimonytės rinkimų strategiją, visiškai neatliko savo namų darbų. Matome, kad visos rinkiminės kampanijos pas mus yra gana blankios, kopijuojamos nuo užsienio rinkiminių kampanijų. Trūksta naujumo, šviežumo, aktualumo būtent mūsų politikai“, – savo vertinimą pateikė A. Šuminas Žinių radijo laidoje „Aktualusis interviu“.

Jis teigė, jog šūkius politikams galvojantys asmenys turi domėtis politika, sekti kaip rinkiminės kampanijos atrodo didžiausiose valstybėse.

„Ir paprastai tie šūkiai yra atsimenami. Tiesiog pasiimti tokį šūkį, kuris iš esmės yra pažodinis V. Putino rinkimų kampanijos (šūkio kopija, aut. p.), atrodo kaip neapsižiūrėjimas.

Ingrida Šimonytė

Bet, aišku, kai kuriais atvejais politikai ir partijos gali sąmoningai iššaukti tam tikrą dėmesį savo rinkiminėms kampanijoms tokiu būdu. Nes dabar vis tiek visi kalbame apie I. Šimonytę, jos šūkį, jos kampaniją. Tai irgi yra vienas iš būdų kaip atkreipti dėmesį į save, kaip įvesti save į viešąjį diskursą. Bet šiuo atveju manyčiau, kad tai buvo klaidos atvejis, nei sąmoningas pasirinkimas atkreipti į save taip dėmesį“, – Žinių radijo eteryje kalbėjo VU KF prof. dr. A. Šuminas.

Prieš nusprendžiant šio šūkio atsisakyti, rinkiminio štabo vadovas dar jį bandė ginti. Pašnekovas Žinių radijo laidoje

„Pirma reakcija rodo, kad kritiką niekam nėra malonu priimti. Tai čia turbūt yra to pavyzdys – buvo bandymai teisintis, sakyti, kad žodžiai, ar tam tikri žodžių junginiai nėra uzurpuoti vienų ar kitų politikų, partijų, šalių.

Bet turbūt geriausia reakcija būtų buvusi, jeigu būtų pasakyta, kad suklydo, atsiprašyti ir iš savęs pasijuokti. Bet toks parą laiko trukęs bandymas išsisukinėti dar labiau visą situaciją padarė graudesne. Ir tik po paros buvo suprasta, kad kito kelio, kaip kad atsisakyti šio šūkio, nėra“, – Žinių radijo laidoje „Aktualusis interviu“ sakė A. Šuminas.

Pašnekovas prognozavo, kad ši klaida I. Šimonytei balsų neturėtų kainuoti – jos rinkėjai ištikimi.

„Galbūt galima kalbėti, kad I. Šimonytei dėl šio liapsuso gali būti sudėtingiau pritraukti kitus rinkėjus, ne savo rinkėjus. Nes vis tiek einant į prezidento rinkimus yra siekiama maksimizuoti savo elektoratą. Čia gali būti šiek tiek daugiau sunkumų. Bet nesureikšminčiau šios klaidos visos rinkiminės kampanijos kontekste. Tuo labiau, kad ji tik įsibėgėja ir tuoj pat kitos temos dominuos dėmesio centre“, – prognozavo A. Šuminas Žinių radijo eteryje.

Jis sutiko, jog ši istorija gali būti išnaudojama oponentų ne tik debatų metu, bet ir socialiniuose tinkluose.