„Priimdami verslo sprendimus visada įvertiname, kokį poveikį jie turės mūsų užsakovams ir vykdomiems projektams. Sutartinių santykių su „DS-1“ pokyčiai neturi jokios įtakos nei darbų tempui, nei kainai – projektą planuojame baigti laiku. Visi darbai atliekami pagal planą“, – Eltai teigė M. Pargaliauskas.

„Negalime komentuoti, nes mums nėra žinoma tokia informacija“, – savo ruožtu komentavo L. Janušonytė.

M. Pargaliauskas pabrėžė, kad „Alvorai“ užtenka savų pajėgumų toliau vykdyti projektą, tad naujas jungtinės veiklos partneris nėra reikalingas.

„Turimų nuosavų pajėgumų bei nuo projekto pradžios suplanuotų ir pasitelktų specializuotų subrangovų pakanka, kad projektas būtų užbaigtas kokybiškai ir laiku. Kito jungtinės veiklos partnerio neplanuojame ieškoti“, – paminėjo jis.

Taip pat, abiejų bendrovių atstovų tvirtinimu, veiklos sutartis nutraukta apibusiu susitarimu, kurių priežasčių nei viena atskleisti negalėjo. Pasak „Alvoros“ direktoriaus, nei viena pusė neturi pretenzijų.

„Jungtinės veiklos sutartis su „DS-1“ nutraukta abipusiu susitarimu, dėl konfidencialių komercinių priežasčių. Abi pusės neturi viena kitai pretenzijų“, – pabrėžė M. Pargaliauskas.

„Taip, (jungtinės veiklos sutartis – ELTA) nutraukta. Visos susitarimo sąlygos yra konfidenciali informacija“, – paminėjo L. Janušonytė.

2023 m. balandį „Orlen Lietuva“ skelbė, kad „Alvora“ kartu su „DS-1“ surinks žaliavos likučio konversijos reaktorių, jį instaliuos, suvirins per 100 km įvairaus skersmens vamzdyno, paklos daugiau kaip 600 km elektros kabelių, sumontuos per 4 tūkst. tonų metalo konstrukcijų ir atliks kitus darbus. Nurodoma šių darbų vertė – 80 mln. eurų.

„Orlen Lietuva“ apie modernizacijos eigą praneš lapkritį

Tuo metu „Orlen Lietuva“ atstovė spaudai Kristina Gendvilė Eltai sakė, kad apie Mažeikių gamyklos modernizacijos stadiją bendrovė praneš artimiausiu metu.

„Plačiau apie modernizaciją planuojame skelbti lapkričio pirmomis savaitėmis“, – teigė K. Gendvilė.

Visgi „Orlen Lietuva“ atstovė plačiau apie situaciją dėl jungtinės sutarties nutraukimo nekomentavo. Anot jos, už bendradarbiavimą su modernizaciją vykdančiomis kompanijomis yra atsakinga Didžiosios Britanijos „Petrofac International“, kuri pasirašė sutartis tiek su „Alvora“, tiek „DS-1“.

„Kadangi AB „ORLEN Lietuva“ neturi tiesioginių rangos sutarčių su kompanijomis „Alvora“ ar „DS-1“, klausimus turėtumėte adresuoti generaliniam rangovui – bendrovei „Petrofac““, – paminėjo ji.

Savo ruožtu modernizacijos projektą vykdančios „Petrofac International“ Rytų Europai atstovas Jonathanas Dyke pasiūlė visais „Orlen Lietuva“ gamyklos modernizacijos klausimais kreiptis į „Alvorą“. Bet jis paminėjo, kad apie didelius pokyčius projekto vykdyme nenumatoma pranešti.

„Jeigu norite sužinoti su „Alvora“ susijusią informaciją, apie jos kontraktorius ir prie modernizacijos procesą, kreipkitės tiesiai į juos. Šiuo metu neturime ko daugiau pranešti apie projektą ar jo aspektus“, – paminėjo J. Dyke.

Nei viena bendrovė nepakomentavo, koks jų požiūris į tai, kad „Alvora“ Lietuvos ir Lenkijos strateginiame dujotiekyje GIPL galėjo naudoti rusiškus komponentus ir buvo sudariusi sandorį su Rusijos koncerno „ChelPipe Group“, remiančio Kremliaus karinę infrastruktūrą, įmone.

Taip pat bendrovės nepranešė, ar jų bendradarbiavimą su bendrove paveikė tai, kad strateginius sandorius tikrinanti Vyriausybės komisija nepritarė Ignalinos atominės elektrinės ir „Alvoros“ sandoriui dėl radioaktyviųjų trumpaamžių atliekų paviršinio atliekyno statybų.

Vykdant modernizaciją Lietuvos keliais gabenti įspūdingo dydžio kroviniai kelių nepažeidė

Vykdant „Orlen Lietuva“ gamyklos modernizaciją, iš Klaipėdos į Mažeikius Lietuvos keliais buvo gabenami keli neįprastai dideli objektai – rugpjūtį buvo gabenamas 1,5 tūkst. tonų žaliavos likučio konversijos įrenginio reaktorius, o rugsėjo pabaigoje ir spalio pradžioje – dar 31 objektas, kurių svoris 1018 tonų, tarp kurių 280 tonų vakuuminė kolona.

Žaliavos likučio konversijos įrenginio reaktorius, skirtas naftai perdirbti – beveik 100 metrų ilgio, 6,5 metro pločio ir 10 metrų aukščio įrenginys. Kartu su įrenginiu jį vežantis sąstatas svėrė 2,2 tūkst. tonų.

Pasak Lietuvos automobilių ir kelių direkcijos (LAKD) Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vyriausiojo komunikacijos vadybininko Saulius Jansono, vienintelis gabentas krovinys, pažeidęs kelio dangą – tai žaliavos likučio konversijos reaktorius. Už žalos atitaisymą, anot jo, buvo atsakinga gabenusi įmonė.

„Neesminės asfalto dangos pažaidos fiksuotos kelyje per Židikų miestelį, taip pat keliose vietose apgadintas asfaltas prie kelkraščių kelyje Mažeikiai – Skuodas. Už defektų ištaisymą yra atsakinga krovinio gabenimą organizavusi įmonė“, – Eltai teigė S. Jansonas.

„Viso maršruto kelio dangos būklės stebėjimas buvo atliktas prieš ir po kelionės“, – pridūrė jis.

Iš Klaipėdos uosto į bendrovės „Orlen Lietuva“ gamyklą Mažeikiuose vežtas krovinys Klaipėdos gatvėmis judėjo rugpjūčio 6–7 naktimis. Gabenant krovinį gatvėse buvo klojami specialūs lakštai, kuriais siekta amortizuoti apkrovą, apsaugoti komunikacijas. Krovinys kelionės tikslą pasiekė rugpjūčio 21-ąją.

ELTA primena, kad „Orlen Lietuva“ Mažeikių filialo plėtra, viena didžiausių Lenkijos kapitalo investicijų – projekto suma siekia siekti 970 mln. eurų. Dėl infliacijos, karo Ukrainoje ir kitų veiksnių kaina išaugo. Projekto pradžioje buvo prognozuojama, kad modernizacijos vertė sieks 670 mln. eurų.

Originaliai buvo siekiama, kad projektas būtų baigtas 2024 m., visgi šiuo metu projektuojama modernizaciją užbaigti iki 2025 m. pabaigos.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją