aA
Kunigas Ričardas Doveika sako, kad užsieniui skirta reklama, vaizduojančia Vilnių kaip „Europos G tašką“ bus sukurta dviprasmybė, versianti vilniečius nuolat aiškintis ir jaustis nejaukiai.
Ričardas Doveika
© DELFI / Mindaugas Ažušilis

„Bus sukurta dviprasmybė, kur reikės daug aiškintis, ar mes esame aukštos kultūros, mažo krašto, bet didingos valstybės teritorija, ar esame pagarbos vyro, moters orumui kraštas, ar mes iš tikrųjų esame atsakingi už savo jaunąją kartą ir galime sudominti save kaip valstybę, kaip miestą ir kitomis galimybėmis, ar jau viskas išsemta ir atkreipti dėmesiui belieka tik G taškas“, – BNS penktadienį teigė R. Doveika.

„Manau, kad reklama bus pirmoji turbūt pasaulyje reklama, reklamuojanti miestą ir sukurianti dviprasmybę, dėl kurios miestelėnams teks daug kartų aiškintis ir jaustis nepatogiai“, – pridūrė jis.

Vilniaus arkivyskupijos kurija kol kas nepateikė oficialios pozicijos dėl sostinės reklamos ir svarsto tai padaryti vėliau, BNS sakė atstovė spaudai Santa Kančytė.

Tuo metu Vilniaus šv. Juozapo (Pilaitės) parapijos klebonas R. Doveika pabrėžė, kad rugsėjį vyksiantis popiežiaus Pranciškaus vizitas sutelks į Lietuvą ne tik Europos, bet ir viso pasaulio tikinčiųjų, politikų žvilgsnį.

Reklama – po tarptautinės orgazmo dienos

Kunigas pastebėjo, kad vizito data simbolinė – jis vyks dieną po to, kai Lietuva mini sovietinės kariuomenės išvedimą iš valstybės. Savo ruožtu Vilnius reklamą užsieniui, anot jo, pristatys iškart kitądien po tarptautinės orgazmo dienos – rugpjūčio 9-ąją.

Pasak jo, popiežius vizitu skelbia vilties žinią, o pats Vilnius pasauliui bus pristatytas kaip daugiakultūrinis, gailestingumo miestas, menantis Mindaugo, Gedimino ir Jogailos laikus, kuomet kūrėsi ir klestėjo valstybė, tautinės bendruomenės, amatai.

„Dabar mums reikalinga viltis, kai kartais mes nusiviliame vieni kitu, bandome emigruoti, nepatinka vienokie ar kitokie valdžios sprendimai, mūsų gyvenimo pasirinkimai. Tas vilties šūkis ir padrąsinimas yra stulbinantis ir reikalingas“, – sakė dvasininkas.

Anot jo, šiame kontekste įsiliejanti Vilniaus reklama, „kelia nevienareikšmiškus pamąstymus“.

„Manau, kad tai yra pakankamai neskoningas Vilniaus miesto pristatymas pasauliui dėl kelių dalykų: mes vis dar bandome nusimesti nuo savęs senosios Europos žvilgsnį, kad Europa kartais net ir dabar žiūri į šalis iš rytų, kaip į pigaus pasilinksminimo šalis, kur gražios ir prieinamos merginos yra pagrindinis kelionės tikslas“, – dėstė R. Doveika.

Jo nuomone, reklama taip pat keista turint omenyje pasaulyje išpopuliarėjusį „#MeToo“ judėjimą, pabrėžiantį pagarbą moteriai, vyrui ir jų tarpusavio santykiams, skirtumą tarp civilizuoto elgesio ir „apspangusios nuo alaus aistros“.

„Dabar tarsi Vilnius duoda žinią: jūs ten, Europoje, darykite „#MeToo“, o pas mus tai bus gal net ekonominio skatinimo priemonė“, – kalbėjo kunigas.

Sostinės verslo plėtros ir turizmo agentūros „Go Vilnius“ vadovė Inga Romanovskienė BNS teigė, kad naujos reklamos ir popiežiaus vizito sieti nereikėtų.

Pabrėžiama, kad „G taško“ reklama orientuota į Jungtinės Karalystės ir Vokietijos didmiesčių 18-35 metų jaunimą.

Savo ruožtu R. Doveika akcentuoja, kad 16-35 metų jaunimo paraiškos savanoriauti popiežiaus vizito renginiuose Vilniuje viršijo visus lūkesčius ir, anot jo, įrodo, kad jaunimas vadovaujasi kitokiomis vertybėmis.

Dvasininko nuomone, Vilniui šia reklama nepavyks atsikratyti pigios pasilinksminimų šalies stereotipo. Jis kaip pavyzdį pateikia senąsias Europos valstybes, kurios bent jau oficialiai stengiasi nelaidyti užuominų apie galimus pasilinksminimus.

„Net ir daugelis senųjų šalių, pavyzdžiui, Amsterdamas, tikrai nereklamuoja savo raudonųjų žibintų kvartalo (...). Las Vegasas, nors ir turi šūkį „Kas nutinka Vegase, lieka Vegase“, bet save pristato kaip pramogų miestą visai šeimai. Ar jūs Tailando Turizmo departamente rasite žinutę apie tuos „turizmo ypatumus“, kuriuos galima atrasti? Niekada negirdėsite. O mes reklamuojame“, – stebėjosi kunigas.

Reklama, anglų kalba skelbianti „Vilnius yra Europos G taškas. Niekas nežino, kur jis, bet kai kai jį randa – tai nuostabu“, bus pradėta rodyti kitą savaitę Londone ir Berlyne.

Reklamos plakate pavaizduota jauna mergina, sugniaužusi paklodę–žemėlapį ties ta vieta, kur turėtų būti Vilnius.

Pasak „Go Vilnius“ atstovų, reklama Vilnių siekiama pristatyti kaip neatrastą Europos lobį, kurį aptikti yra nuostabu.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Dr. Kjellas Nordstromas: tai, kas šiuo metu vyksta, pasaulį pakeis negrįžtamai (105)

Pasaulis, kuriame nebeįmanoma nieko prognozuoti. Toks, kuriame viskas skaitmenizuojama, o tada –...

Prieš dešimtmetį šlovės spinduliuose maudęsis Vitalijus Autukas: nežinau, kas būtų, jei būčiau likęs Lietuvoje (70)

Vitalijus Autukas – atrodytų, tokia girdėta ir taip gerai pažįstama pavardė, tačiau mintyse...

Šimonytė: čia dar vienas „rekordinis“ biudžetas (79)

Vyriausybė antradienį pritarė kitų metų valstybės ir savivaldybių biudžeto projektui, kuris,...

Orai: permainos ne už kalnų

Jei praėjusią savaitę rudeninę striukę ar paltą įdienojus dažnam teko nešti rankose, tai...

Gentvilas siunta dėl Šimašiaus kuriamo komiteto: nebevaidinkite, kad su mumis kuriate liberalią visuomenę (116)

Vilniaus meras, vienas liberalų sąjūdžio lyderių Remigijus Šimašius pranešė, kad sieks...

11 mitų apie sveiką mitybą: kai kurių taisyklių laikomės visiškai be reikalo (16)

Minint Pasaulinę maisto dieną pats metas išsklaidyti sveikos mitybos mitus ir pradėti mėgautis...

Jolanta Blažytė: apie santykius su buvusiu vyru ir ką reiškia būti labai turtinga moterimi (71)

Viena įtakingiausių Lietuvos verslininkių Jolanta Blažytė pasakoja, kad verslą kūrė, nes buvo...

„Žalgirio“ lyderiu greitai tapęs naujokas labiausiai laukia toliašaudės artilerijos protrūkio specialiai Krepsinis.lt iš Stambulo (10)

Kauno „Žalgiriui“ sezonas Eurolygoje prasidėjo skaudžiu pralaimėjimu namuose prieš Vitorijos...

Vengdami mokesčių už stovėjimą, vairuotojai ėmėsi radikalių kovos priemonių (209)

Vilniuje vis augant mokamų stovėjimo vietų skaičiui, į darbus automobiliais važiuojantys ir jų...

Du Griezmanno įvarčiai paguldė ant menčių futbolo grandų dvikovoje pirmavusius vokiečius (4)

Po vokiečių pirmojo įvarčio atsitiesusi Prancūzijos rinktinė UEFA Tautų lygos rungtynėse...