Kainavo maždaug 270 tūkst. Lt

Ketvirtadienį posėdžiavę etikos sargai nusprendė, kad nėra duomenų, leidžiančių konstatuoti, jog premjeras pažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą.

Tačiau, VTEK nuomone, nenuasmenindamas Vyriausybės paskelbtos reklaminio pobūdžio informacijos (ji pasirodė su G. Kirkilo pavarde ir parašu), premjeras pasielgė neetiškai.

Komisija nustatė, kad sprendimas „atsiskaityti Lietuvos žmonėms“ buvo priimtas Vyriausybės lygmenyje. Informaciją, skirtą visuomenės informavimui apie pernai atliktus ir šiemet planuojamus darbus, Vyriausybės kanclerio pavedimu parengė ministerijos.

Vyriausybės darbuotojai sugalvojo skelbimų formą, parengė jų maketą; už Vyriausybės skelbimų publikavimą dienraščiams iš biudžeto buvo sumokėta maždaug 270 tūkst. Lt.

„Komisijos nuomone, pasirinkta visuomenės informavimo forma yra netinkama, visuomenei kelia pagrįstų abejonių dėl valstybės biudžeto lėšų panaudojimo efektyvumo, užsakomieji skelbimai nevienodai informatyvūs, deklaratyvūs, populistinio turinio ir vertintini kaip neesminiai, visuomenei nesvarbūs. Be to, ministro pirmininko parašas nėra visuomenės (viešojo) intereso ir informavimo objektas“, - teigiama VTEK sprendime.

Pasak etikos sargų, visos valstybės ir savivaldybių institucijos privalo informuoti visuomenę apie savo veiklą, tačiau informacija turi būti pateikiama teisingai, tiksliai, nešališkai ir pasiekti tikslinę auditoriją tinkamomis komunikavimo priemonėmis.

Ketvirtadienį priešpiet G. Kirkilas stebėjosi, kad ši reklaminė kampanija sulaukė pasipiktinimo: „Mes informuojame apie savo sprendimus, tik tiek, jokios reklamos čia nėra“.

„Man labai keista, jog mūsų žiniasklaida nesuinteresuota tuo, kad pateiktume savo sprendimus. Opoziciją suprantu: juos baimina šie sprendimai, juos baimina, kad visuomenę pasieks ta informacija“, - žurnalistams kalbėjo premjeras.

Skelbimuose – skambūs lozungai

Dėl pernai gruodį pasirodžiusių Vyriausybės užsakytų reklaminių skelbimų į VTEK kreipėsi tuometinis Liberalų sąjūdžio pirmininkas Petras Auštrevičius.

A3 formato skelbimuose šūkių forma už mokesčių mokėtojų pinigus Vyriausybė gyrėsi savo nuopelnais – suformuotu kitų metų biudžetu, didėjančiu darbo užmokesčiu, parama šeimoms, asfaltuojamais vieškeliais ir pan.

„Atsiskaitome Lietuvos žmonėms“ – tokia antraštė puošė visus skelbimus. Žemiau buvo išspausdinti keli skaičiai, didelė nuotrauka, o apačioje suraitytas G. Kirkilo parašas.

„Biudžetas – šalies klestėjimui, piliečių gerovei“, - skelbė Vyriausybė ir pranešė, kad 2008 m. nacionalinis biudžetas sudarys beveik 30 mlrd. Lt ir bus ketvirtadaliu didesnis nei ankstesnis.

Tuomet DELFI nepavyko Vyriausybės kanceliarijoje sužinoti, kiek buvo išleista reklaminiams skelbimams.

Opozicijos atstovai tokias pagyras ne tik pavadino pigia propaganda, bet ir įžvelgė valstybės ir privačių interesų nesuderinamumą.