Dirba ir studentai

Kaip informavo savivaldybės Švietimo skyriaus vedėja Vilma Dobrovolskienė, krašto ugdymo įstaigose dirba ir studentai.

Štai Vilainių mokykloje-darželyje „Obelėlė“ dailės moko pirmojo kurso ikimokyklinio ugdymo studentė, kuri dirba ikimokyklinio ugdymo auklėtoja.

Studentė dirba ir Labūnavos pagrindinėje mokykloje. Ji dirba ikimokyklinio ugdymo pedagoge ir studijuoja pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programą antrame kurse.

Šioje mokykloje dar du mokytojai moko matematiką, geografiją ir dailę, nors nėra šių dalykų specialistai. Tiesa, abu turi universitetinį išsilavinimą, pedagogo kvalifikaciją, atitinka reikalavimus dalykiniam pasirengimui.

Dotnuvos pagrindinėje mokykloje vienas mokytojas moko etiką ir teatrą, nors nėra šių dalykų specialistas.

Trūksta mokytojų ir gimnazijose

Su mokytojų stygiumi susiduria ir gimnazijos.

Krakių Mikalojaus Katkaus gimnazijoje matematikos ir geografijos moko ne tų dalykų mokytojai, Josvainiuose – etikos ir dailės moko ne šių specialybių pedagogai. Visgi, sako V. Dobrovolskienė, abu jie pagal reikalavimus dalykiniam pasirengimui gali dirbti.

„Šėtos gimnazijoje istorijos mokytojas nuo rugsėjo 5-osios atsisakė dirbti, nes gavo darbą arčiau namų. Tad kol kas istorijos vaikus moko kito dalyko mokytojas ir yra ieškomas būtent istorijos mokytojas.

Biologiją dėsto mokytojo kvalifikaciją turintis mokytojas, kuris nuo rugsėjo 1 d. dalyvauja biologijos modulio studijose pagal pedagogų perkvalifikavimo studijų programą“, – sakė Švietimo skyriaus vedėja.

LSU Kėdainių „Aušros“ progimnazijoje fiziką dėsto matematikas, o technologijos mokytojas persikvalifikuoja pagal NŠA programą, diplomą įgis spalio mėnesį.

Didelėje dalyje ugdymo įstaigų gyvenimo įgūdžių pamokas dėsto socialiniai pedagogai ar kitų dalykų mokytojai. Jie laukia mokymų, mat nuo 2026 metų tik 250 valandų trukusius mokymus baigę pedagogai galės mokyti pagal gyvenimo įgūdžių programą, kuri kelia didelį vaikų tėvų pasipriešinimą dėl į šią programą įtraukto lytinio ugdymo, kur bus nagrinėjamos lytinės tapatybės, seksualinės orientacijos bei lytiškumo temos, aktualios tiek mergaitėms, tiek berniukams.

Nagrinėjant lytiškumo temas nebus išvengta klausimų apie homoseksualius, biseksualius santykius ir šie bus pateikiami kaip normalūs ir įprasti santykiai.