P.Gražulio įsitikinimu, taip konservatorius nepaiso konstitucinio draudimo Seimo nariui eiti kitas pareigas. S.Šedbaras atremia, jog Konstitucinis Teismas yra pasisakęs kaip tik priešingai - jog bet kokas reguliavimas, ribojantis Seimo nario teisę būti asociacijos nariu ir joje užimti pareigas, prieštarautų Konstitucijai.

Tačiau konservatorius trečiadienį per posėdį siūlė bendru sutarimu imtis nagrinėti skundo, kad išvados rengėjai koncentruotai pateiktų KT nutarime išdėstytus dalykus ir būtų aiškiai ir suprantamai pasakyta, kas galima Seimo nariui, ir kas ne.

"Konstitucinis Teismas viską išdėstė, bet ten yra keliasdešimt lapų, jei išvados rengėjai parengtų išvadėlę, išrinktų iš tų lapų viską, kas yra tikras darbas, kas nėra tikras darbas, ne kiekvienas (Seimo narys - red.) yra teisininkas, ne kiekvienas žino, kur ir kokių ieškot nutarimų", - per posėdį sakė S.Šedbaras.

Konstitucinis Teismas 2004 metų nutarime yra pasakęs, jog įstatymų leidėjas negali nustatyti tokio teisinio reguliavimo, kuriuo apribotų Seimo nario teisę būti Konstitucijoje numatyto susivienijimo nariu ir užimti jame pareigas, nes taip šio asmens atžvilgiu būtų pažeista konstitucinė vertybė - teisė į susivienijimus, arba asociacijų laisvė.

"Pagal Konstituciją negalima nustatyti tokio teisinio reguliavimo, kuris dirbtinai arba nepagrįstai suvaržytų susivienijimų steigimo laisvę ir veiklą, nes taip būtų pažeista konstitucinė vertybė - teisė į susivienijimus (asociacijų laisvė)", - skelbiama nutarime.

Jame nurodoma, kad Konstitucijoje numatyti susivienijimai yra grindžiami savanoriška naryste ir įsisteigia bei veikia savo narių interesais, o esminis tokių susivienijimų teisinio statuso elementas yra jų autonomiškumas valstybės valdžios, kitų valstybės ir savivaldybių institucijų, kitaip tariant, viešosios valdžios, atžvilgiu.

Konstitucija numato, jog Seimo nario pareigos yra nesuderinamos su jokia kita veikla, išskyrus kūrybinę. Taip pat numatyta ir išimtis dėl asociacijų, taip pat - ministro bei ministro pirmininko pareigų.