Ar yra tikėtinos kokios draudimo išmokos? Kur kreiptis tokiu atveju, nes kelionę pirkau tiesiogiai iš „Go Planet Travel“?

Į DELFI skaitytojos klausimą atsako teisininkas Aleksandras Kovalevskis.

Visi kelionių organizatoriai, parduodantys turistines keliones, privalo turėti galiojantį draudimo įmonės prievolių įvykdymo laidavimo draudimą arba finansų įstaigos laidavimą ar garantiją, kurie kelionės organizatoriaus nemokumo ar bankroto atveju turi užtikrinti turisto grąžinimą į pradinę jo išvykimo vietą ir už organizuotą turistinę kelionę turisto sumokėtų pinigų sumos, atitinkančios nesuteiktų paslaugų kainą, grąžinimą turistui, jei prasidėjus organizuotai turistinei kelionei paaiškėja, kad kelionių organizatorius negalės toliau vykdyti turizmo paslaugų teikimo sutarties.

Jei dar neprasidėjus organizuotai turistinei kelionei paaiškėja, kad kelionių organizatorius negalės pradėti vykdyti turizmo paslaugų teikimo sutarties, jis privalo užtikrinti turistui už organizuotą turistinę kelionę sumokėtų pinigų grąžinimą.

Kelionių organizatoriaus „Go Planet Travel“ veikla apdrausta galiojančiu laidavimo draudimu Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group Lietuvos filiale (draudimo suma – 350 000 Lt) ir draudimo kompanijos BTA draudimu (draudimo suma – 350 000 Lt).

Turistai, įsigiję keliones tiesiai iš UAB „Go Planet Travel“ ir kuriems yra nesuteiktos ar netinkamai suteiktos sutartyse numatytos paslaugos, prašymą dėl turtinės žalos atlyginimo, turi teikti Valstybiniam turizmo departamentui prie Ūkio ministerijos, adresu Gedimino pr. 38, Vilnius.

Aleksandras Kovalevskis
Neturtinė žala iš draudimo kompanijos lėšų nebus kompensuojama, todėl dėl jos atlyginimo turistams reikėtų kreiptis tiesiogiai į teismą.

Prašyme Departamentui turistai turi nurodyti savo kontaktinius duomenis, asmens kodą, pinigų sumą, įmokėtą kelionių organizatoriui, turisto asmeninę banko sąskaitą, ar kitą banko sąskaitą (nurodant banko sąskaitos savininko rekvizitus), į kurią būtų prašoma pervesti kelionių organizatoriui sumokėtus pinigus, kartu turėjusių vykti turistų vardus ir pavardes (nurodytus toje pačioje turizmo paslaugų teikimo sutartyje).

Prašymas turi būti pasirašytas. Prašymo formą galima rasti Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos oficialiame interneto tinklalapyje tourism.lt.

Prie prašymo būtina pridėti turizmo paslaugų teikimo sutartį, pinigų sumokėjimo faktą patvirtinančius dokumentus (mokėjimo kvitų originalai arba banko mokėjimo pavedimų per elektroninės bankininkystės sistemą kopijos), kitus dokumentus, patvirtinančius turizmo paslaugų įsigijimo faktą iš UAB „Go Planet Travel“ (jeigu kelionių organizatorius ar kelionių agentūra nepasiūlė turistui pasirašyti sutarties kelionei), teismo sprendimo kopiją (atvejais, kai Lietuvos Respublikos teismai priteisė UAB „Go Planet Travel“ turistams turtinius nuostolius, susidariusius dėl to, kad kelionių organizatorius neįvykdė ar negalėjo įvykdyti savo prievolių arba įvykdė ne visas prievoles).

Departamentas, surinkęs visas turistų pretenzijas, inicijuos turistų patirtų išlaidų kompensavimo procedūrą iš kelionių organizatoriaus UAB „Go Planet Travel“ veiklą apdraudusių draudimo įmonių lėšų.

Ne vienerius metus Lietuvos teisininkų komentarus įvairiomis temomis publikuojantis pagrindinis naujienų portalas DELFI savo skaitytojams siūlo užduoti klausimus Jums aktualiais ir svarbiais klausimais – tikimės, kad profesionalių teisės ekspertų požiūris padės ne tik pasirinkti tinkamą problemos sprendimo variantą, bet ir suteiks žinių, kaip ateityje išvengti nemalonių rūpesčių.

Savo klausimus prašome siųsti elektroniniu paštu: teise@delfi.lt. Aktualiausi atsakymai bus išspausdinti DELFI.