Į DELFI skaitytojo klausimą atsako Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Maisto produktų, turizmo ir rekreacinių paslaugų departamento Turizmo ir atlygintinų medicininių paslaugų skyriaus vedėja Solveiga Kuzienė.

Vartotojai, turistinės kelionės metu susidūrę su problema, nedelsdami turi žodžiu kreiptis į kelionių organizatoriaus atstovą. Jei po pokalbio problemos nepavyksta išspręsti – būtina parašyti pretenziją raštu ir įteikti ją kelionių organizatoriaus atstovui, pasiliekant sau kopiją su parašu, kad pretenzija buvo gauta.

Jei problemos nepavyko išspręsti siūlytina neatitikimus fiksuoti (filmuoti, fotografuoti). Šita medžiaga pravers reikalaujant kompensacijos.

Jeigu sutartis vykdoma ne pagal turisto lūkesčius, kelionių organizatorius, atsižvelgdamas į konkrečias aplinkybes, privalo teikti turistui visokeriopą pagalbą ir paramą. Jeigu už netinkamą sutarties vykdymą atsako kelionės organizatorius arba asmuo, kurio pagalba jis naudojasi, tai visas išlaidas, susijusias su papildomos pagalbos ir paramos teikimu turistui, apmoka pats kelionės organizatorius.

Nepavykus pretenzijų išspręsti kelionės metu, turistas pretenzijas kelionės organizatoriui gali pareikšti raštu per 15 darbo dienų nuo kelionės pabaigos. Kelionės organizatorius privalo per 15 darbo dienų nuo pretenzijų gavimo dienos raštu atsakyti turistui į pareikštas pretenzijas.

Nepavykus taikiai išspręsti ginčo, turistas turi teisę kreiptis į teismą arba Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.

Šiame atsakyme pateikiama tik bendro pobūdžio informacija, kuri neturėtų būti vertinama kaip oficialus teisės aiškinimas ar konkrečiu atveju priimtas sprendimas.

Daugiau informacijos teisinio švietimo klausimais ieškokite Teisingumo ministerijos interneto svetainėje http://www.tm.lt/klausimai/duk

Ne vienerius metus Lietuvos teisininkų komentarus įvairiomis temomis publikuojantis pagrindinis naujienų portalas DELFI savo skaitytojams siūlo užduoti klausimus Jums aktualiais ir svarbiais klausimais – tikimės, kad profesionalių teisės ekspertų požiūris padės ne tik pasirinkti tinkamą problemos sprendimo variantą, bet ir suteiks žinių, kaip ateityje išvengti nemalonių rūpesčių.

Savo klausimus prašome siųsti elektroniniu paštu: teise@delfi.lt. Aktualiausi atsakymai bus išspausdinti DELFI.