Į DELFI skaitytojos klausimą atsako Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Maisto produktų, turizmo ir rekreacinių paslaugų departamento Turizmo ir atlygintinų medicininių paslaugų skyriaus vedėja Solveiga Kuzienė.

Vartotojas (turistas) turi teisę bet kada atsisakyti turizmo paslaugų teikimo sutarties. Tačiau prievolės grąžinti vartotojui pinigus už sumokėtą kelionę kelionių organizatoriui skiriasi priklausomai nuo to, dėl kokių priežasčių vartotojas atsisakė vykti į kelionę.

Jei į kelionę atsisakoma vykti dėl nenugalimos jėgos aplinkybių (force majeure), kurių vartotojas negali kontroliuoti ir kurių turizmo paslaugų teikimo sutarties sudarymo metu negalėjo protingai numatyti (pvz.: dėl būsimoje poilsio šalyje prasidėjusių gamtinių stichijų ar karo veiksmų) kelionių organizatorius turi grąžinti visus vartotojo sumokėtus pinigus.

Atkreiptinas dėmesys, kad vartotojui atsisakius vykti į kelionę dėl aplinkybių, už kurias jis atsako (pvz.: liga yra nuo vartotojo priklausanti aplinkybė), jis turi atlyginti kelionių organizatoriaus patirtus nuostolius.

Teisės aktai nustato, kad tokiu atveju nuostolių dydis negali viršyti maksimalios vienos kelionės kainos. Pažymėtina, kad kelionių organizatorius privalo įrodymais pagrįsti, kokius nuostolius jis patyrė dėl vartotojo atsisakymo vykti į kelionę. Jei kelionių organizatorius nuostolių negali pagrįsti įrodymais, jis privalo vartotojui grąžinti visus jo sumokėtus pinigus arba, jo sutikimu, išlaidas kompensuoti kitu būdu.

Šiame atsakyme pateikiama tik bendro pobūdžio informacija, kuri neturėtų būti vertinama kaip oficialus teisės aiškinimas ar konkrečiu atveju priimtas sprendimas.

Daugiau informacijos teisinio švietimo klausimais ieškokite Teisingumo ministerijos interneto svetainėje http://www.tm.lt/klausimai/duk

Ne vienerius metus Lietuvos teisininkų komentarus įvairiomis temomis publikuojantis pagrindinis naujienų portalas DELFI savo skaitytojams siūlo užduoti klausimus Jums aktualiais ir svarbiais klausimais – tikimės, kad profesionalių teisės ekspertų požiūris padės ne tik pasirinkti tinkamą problemos sprendimo variantą, bet ir suteiks žinių, kaip ateityje išvengti nemalonių rūpesčių.

Savo klausimus prašome siųsti elektroniniu paštu: teise@delfi.lt. Aktualiausi atsakymai bus išspausdinti DELFI.