aA
Koks turėtų būti pilotams leidžiamų darbo valandų skaičius, kad būtų užtikrintas keleivių saugumas? Transporto komitetas birželio 18 dieną išgirdo pilotų, aviakompanijų ir nacionalinių aviacijos tarnybų atstovų vertinimus apie neseniai pasiūlytas europines taisykles, nustatančias, kiek laiko pilotai gali skraidyti. Tačiau jų nuomonės – skirtingos.
© SAS

Praeitų metų spalį Europos aviacijos saugos agentūra (EASA) pasiūlė naujus pilotų skraidymo ir darbo laiko reikalavimus.

Vienas iš siūlymų – mažinti skraidymo naktį valandų skaičių nuo 11 val. 45 min. iki 11 val.

Tačiau pilotų atstovai siekia, kad būtų nustatytas 10 val. limitas, o nepertraukiamo darbo trukmė, sudėjus skraidymo ir budėjimo laiką, iš viso neviršytų 18 val.

Jonas Horne iš Europos skrydžių įgulų asociacijos (ECA) teigė, kad EASA dokumentas neatsižvelgia į mokslinius nuovargio tyrimus, yra pernelyg painus ir nepakankamai griežtas keleivių saugumo prasme.

„Pagal šį pasiūlymą įgula turėtų nutupdyti lėktuvą po 22 val. darbo“, – pabrėžė jis.

Savo ruožtu EASA atstovas Jean–Marc Cluzeau gynė naujus reikalavimus.

„Laikydamiesi holistinio požiūrio, padarėme išvadą, jog 11 val. trukmės naktinis skrydis drauge su papildomu poilsio laiku, skirtu kompensuoti nuovargį dėl laiko juostų pasikeitimo ir ankstyvų bei vėlyvų skrydžių, taip pat papildomas savaitinis poilsis ir nuovargio rizikos valdymo principų įdiegimas būtų ne mažiau saugu nei 10 val. limitas“, – kalbėjo jis.

„Remiantis šiuo siūlymu Europa ir toliau turės vienas griežčiausių skrydžio ir darbo laiko taisyklių pasaulyje, netgi griežtesnes nei nacionalinės taisyklės daugelyje Europos šalių“, – pažymėjo Vincent De Vroey iš Europos aviakompanijų asociacijos (AEA).

„Pageidautume ant stalo turėti tokį dokumentą, kuris būtų daugmaž priimtinas visoms pusėms“, – pažymėjo Saïd El Khadraoui (Socialistai ir demokratai, Belgija), vienas iš dviejų europarlamentarų, rengsiančių EP nuomonę šiuo klausimu.

„Tikiuosi, kad Komisijos pasiūlymas nepataikaus pelno besivaikančiom aviakompanijom, norinčioms sumažinti personalo išlaidas keleivių saugumo sąskaita“, – kalbėjo Georges Bach (Europos liaudies partija, Liuksemburgas).

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Padėtis virsta nekontroliuojama: kasmet dėl antibiotikų miršta dešimtys tūkstančių pasveikti turėjusių žmonių (19)

Kiekvienais metais Europoje miršta 33 tūkstančiai žmonių dėl bakterinių infekcijų, kurių...

Lietuva – demografinėje duobėje: išgelbės tik darbo imigrantai? (141)

Mažėjantis Lietuvos gyventojų skaičius ir nesustojanti emigracija kelia vis daugiau klausimų,...

Praėjus metams po dingimo Argentinoje aptiktas povandeninis laivas

Argentiniečių povandeninis laivas, prieš metus sprogęs ir dingęs su 44 žmonių įgula,...

Pažadai nesutilpo į mokytojo piniginę: atlyginimų žirklės stulbina (1)

Geresnių laikų mokytojams dar teks palaukti. Iš prognozuoto iki 17 proc. atlyginimų šuolio...

Nobelio premijos laureatas: jau dabar pajutome skonį to, kas mūsų laukia. Gali tapti gerokai blogiau „kyla pavojus JAV demokratijai“ (135)

Garsusis ekonomistas Josephas Stiglitzas atkreipia dėmesį į tris realiausią grėsmę keliančius...

Lemiamos „Žalgirio“ atakos rebusas: kodėl viskas baigėsi plyta, o ne laisvutėlio Milaknio šūviu? pažymiai žaidėjams (109)

„Mes esame tikrai toli nuo savo potencialo, bet žaidžiame dėl pergalių su „Barcelona“,...

Romas Sadauskas-Kvietkevičius. Vaikamušių judėjimo aktyvistams: gavote tai, ko nusipelnėte (93)

Dar savaitė, kita ir Lietuvos miestai bei miesteliai pradės varžytuves, kieno įžiebta Kalėdų...

Neįtikėtinas rašytojos Colette gyvenimas: vyras vogė jos talentą, o ši keršijo romanais su jo 16-mečiu posūniu ir kitomis moterimis (1)

Netrukus kelionę po Lietuvos kino teatrus pradės juosta „Koletė“ – dar vienas svarbus...

Jauni Lietuvos gyventojai trykšta optimizmu – atlyginimus tikisi augsiant keleriopai (107)

Lietuvos jaunimas savo ateitį vertina optimistiškai: SEB banko atliktas 18–25 metų gyventojų...

Šeimos tradicija, virtusi spontanišku nuotykiu – kaip keliauti su vaikais ir neišprotėti? (5)

Vieniems šeimos tradicijos yra bendros šventės ar aktyvios veiklos, kitiems jos neatsiejamos nuo...