aA
Koks turėtų būti pilotams leidžiamų darbo valandų skaičius, kad būtų užtikrintas keleivių saugumas? Transporto komitetas birželio 18 dieną išgirdo pilotų, aviakompanijų ir nacionalinių aviacijos tarnybų atstovų vertinimus apie neseniai pasiūlytas europines taisykles, nustatančias, kiek laiko pilotai gali skraidyti. Tačiau jų nuomonės – skirtingos.
© SAS

Praeitų metų spalį Europos aviacijos saugos agentūra (EASA) pasiūlė naujus pilotų skraidymo ir darbo laiko reikalavimus.

Vienas iš siūlymų – mažinti skraidymo naktį valandų skaičių nuo 11 val. 45 min. iki 11 val.

Tačiau pilotų atstovai siekia, kad būtų nustatytas 10 val. limitas, o nepertraukiamo darbo trukmė, sudėjus skraidymo ir budėjimo laiką, iš viso neviršytų 18 val.

Jonas Horne iš Europos skrydžių įgulų asociacijos (ECA) teigė, kad EASA dokumentas neatsižvelgia į mokslinius nuovargio tyrimus, yra pernelyg painus ir nepakankamai griežtas keleivių saugumo prasme.

„Pagal šį pasiūlymą įgula turėtų nutupdyti lėktuvą po 22 val. darbo“, – pabrėžė jis.

Savo ruožtu EASA atstovas Jean–Marc Cluzeau gynė naujus reikalavimus.

„Laikydamiesi holistinio požiūrio, padarėme išvadą, jog 11 val. trukmės naktinis skrydis drauge su papildomu poilsio laiku, skirtu kompensuoti nuovargį dėl laiko juostų pasikeitimo ir ankstyvų bei vėlyvų skrydžių, taip pat papildomas savaitinis poilsis ir nuovargio rizikos valdymo principų įdiegimas būtų ne mažiau saugu nei 10 val. limitas“, – kalbėjo jis.

„Remiantis šiuo siūlymu Europa ir toliau turės vienas griežčiausių skrydžio ir darbo laiko taisyklių pasaulyje, netgi griežtesnes nei nacionalinės taisyklės daugelyje Europos šalių“, – pažymėjo Vincent De Vroey iš Europos aviakompanijų asociacijos (AEA).

„Pageidautume ant stalo turėti tokį dokumentą, kuris būtų daugmaž priimtinas visoms pusėms“, – pažymėjo Saïd El Khadraoui (Socialistai ir demokratai, Belgija), vienas iš dviejų europarlamentarų, rengsiančių EP nuomonę šiuo klausimu.

„Tikiuosi, kad Komisijos pasiūlymas nepataikaus pelno besivaikančiom aviakompanijom, norinčioms sumažinti personalo išlaidas keleivių saugumo sąskaita“, – kalbėjo Georges Bach (Europos liaudies partija, Liuksemburgas).

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Lietuva gerovės valstybę kuria iš likučių: kol vieni murkdosi skurde, kiti lepinasi privilegijomis (174)

„ Gerovės valstybė “ – šis terminas ne kartą nuskambėjo Gitano Nausėdos rinkiminėje...

Vieniša mama dirbo per du darbus, bet kai prireikė pagalbos, valstybei pasijuto „per turtinga“ (42)

Viena auginau vaikus, dirbau per du darbus, tačiau staiga tapau per turtinga, – taip į DELFI...

Nerimaujama dėl centrinių bankų vaidmens skaitmeninių pinigų revoliucijoje (15)

Pasak Tarptautinių atsiskaitymų banko (Bank for International Settlements, BIS) vadovo, centriniai...

Gydytoja sukritikavo populiarius vaistus nuo peršalimo: pasijaučiate apgaulingai gerai, bet situaciją tik pabloginate (6)

Tikriausiai ne kartą vos pajutus pirmuosius peršalimo simptomus, skubate į vaistinę ir jau...

Draugas nusprendė papasakoti apie paskutines Freddie Mercury gyvenimo dienas: poelgis mirties patale padėjo jam mirti ramiau (10)

Legendinis grupės „Queen“ vokalistas Freddie Mercury viešai prisipažino apie savo kovą su...

Netoli Laisvės statulos – šūviai: per kapinėse prasidėjusį susišaudymą žuvo 6 žmonės

Per kelias valandas trukusį susišaudymą Niujorko priemiestyje netoli Laisvės statulos antradienį...

Po svarbaus revanšo – taškais prapliupusio Echodo padėka sirgaliams ir komplimentai snaiperiams (1)

Jau rungtynių pradžioje Martynas Echodas po puikaus Pako Cruzo perdavimo efektingu epizodu...

Etan Bernstein ir Ben Waber

Tiesa apie atviruosius biurus: yra priežastys, kodėl jie būna neveiksmingi

Atrodo, kad darbuotojams bendradarbiauti dar niekada nebuvo lengviau. Darbovietėse kabinas pakeitė...

Cukrinis žvyninukas vonioje – kaip jo atsikratyti? (7)

Vėlai vakare uždegus šviesą tualete, galima pamatyti ant grindų, priešais klozetą mažytį...

Paneigtas mitas, kad kambariniai augalai naudingi

Drekselio universiteto mokslininkai (JAV) paneigė mitą apie tai, kad kambariniai augalai valo orą...