aA
Koks turėtų būti pilotams leidžiamų darbo valandų skaičius, kad būtų užtikrintas keleivių saugumas? Transporto komitetas birželio 18 dieną išgirdo pilotų, aviakompanijų ir nacionalinių aviacijos tarnybų atstovų vertinimus apie neseniai pasiūlytas europines taisykles, nustatančias, kiek laiko pilotai gali skraidyti. Tačiau jų nuomonės – skirtingos.
© SAS

Praeitų metų spalį Europos aviacijos saugos agentūra (EASA) pasiūlė naujus pilotų skraidymo ir darbo laiko reikalavimus.

Vienas iš siūlymų – mažinti skraidymo naktį valandų skaičių nuo 11 val. 45 min. iki 11 val.

Tačiau pilotų atstovai siekia, kad būtų nustatytas 10 val. limitas, o nepertraukiamo darbo trukmė, sudėjus skraidymo ir budėjimo laiką, iš viso neviršytų 18 val.

Jonas Horne iš Europos skrydžių įgulų asociacijos (ECA) teigė, kad EASA dokumentas neatsižvelgia į mokslinius nuovargio tyrimus, yra pernelyg painus ir nepakankamai griežtas keleivių saugumo prasme.

„Pagal šį pasiūlymą įgula turėtų nutupdyti lėktuvą po 22 val. darbo“, – pabrėžė jis.

Savo ruožtu EASA atstovas Jean–Marc Cluzeau gynė naujus reikalavimus.

„Laikydamiesi holistinio požiūrio, padarėme išvadą, jog 11 val. trukmės naktinis skrydis drauge su papildomu poilsio laiku, skirtu kompensuoti nuovargį dėl laiko juostų pasikeitimo ir ankstyvų bei vėlyvų skrydžių, taip pat papildomas savaitinis poilsis ir nuovargio rizikos valdymo principų įdiegimas būtų ne mažiau saugu nei 10 val. limitas“, – kalbėjo jis.

„Remiantis šiuo siūlymu Europa ir toliau turės vienas griežčiausių skrydžio ir darbo laiko taisyklių pasaulyje, netgi griežtesnes nei nacionalinės taisyklės daugelyje Europos šalių“, – pažymėjo Vincent De Vroey iš Europos aviakompanijų asociacijos (AEA).

„Pageidautume ant stalo turėti tokį dokumentą, kuris būtų daugmaž priimtinas visoms pusėms“, – pažymėjo Saïd El Khadraoui (Socialistai ir demokratai, Belgija), vienas iš dviejų europarlamentarų, rengsiančių EP nuomonę šiuo klausimu.

„Tikiuosi, kad Komisijos pasiūlymas nepataikaus pelno besivaikančiom aviakompanijom, norinčioms sumažinti personalo išlaidas keleivių saugumo sąskaita“, – kalbėjo Georges Bach (Europos liaudies partija, Liuksemburgas).

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Šimonytė išdėstė savo komandos viziją ir pažėrė netikėtų pastabų kai kuriems ministrams (452)

Į antrąjį prezidento rinkimų turą patekusi Ingrida Šimonytė sakė, kad į savo komandą, jei...

Techninių apžiūrų tvarka gali keistis: pajudino dešimtmečius veikiantį monopolį (244)

Privalomąją techninę apžiūrą Lietuvoje teikia dešimt pelningai dirbančių įmonių. Visos jos...

Rusijos nešvarios naftos krizė ligi galo neišspręsta: uostus toliau pasiekia užteršta žaliava Rusija nekomentuoja (79)

Rusijos pastangos įveikti beprecedentę naftos taršos krizę buvo nesėkmingos, šaliai pakrovus dar...

Tomas Sinickis. O dabar apie „Euroviziją“ rimtai, be humoro atsakymas Gediminui Jauniui (85)

Aš norėjau patylėti. Ir jau buvau pamiršęs Euroviziją. Bet šiandien perskaičiau Gedimino...

Mirė legendinis austrų F-1 lenktynininkas Niki Lauda (51)

Austrijos sostinėje Vienoje mirė triskart F-1 lenktynių pasaulio čempionas Niki Lauda , pranešė...

Europos šalys ir JAV užblokavo Rusijos prašymą (136)

Europos šalys ir JAV pirmadienį užblokavo Rusijos prašymą surengti Jungtinių Tautų Saugumo...

Darius Voitukevičius. „Sostų karai“ pasibaigė, tačiau paliks tokių, kurie dar ilgai spjaudysis ugnimi (2)

Štai ir viskas, pasibaigė aštuonerius metus vystoma svarbiausio XXI amžiaus televizinio šou...

JAV švelnina toną: 90 dienų atidėjo verslo santykių su „Huawei“ draudimą (1)

Jungtinės Valstijos 90 dienų atidėjo verslo santykių su Kinijos technologijų milžine „ Huawei...

Lietuvoje apsilankęs Suomijos švietimo ekspertas įvertino mūsų mokyklas: pasakė, ko galėtume pasimokyti iš suomių (2)

Moksleiviai neturi namų darbų, o pirmuosius pažymius gauna tik septintoje klasėje – tokie...