DELFI sulaukė net kelių studentų skundų dėl BUS sistemos veiklos. Savo ruožtu universiteto atstovai guodžia, kad šios bėdos greitu metu turėtų būti išspręstos.

Atmosferą apibūdino vienu žodžiu – psichozė

„Dar viena semestro pabaiga ir dar viena eilinė psichozė. Ne, šiandien aš nekalbėsiu apie Lietuvos švietimo problemas ar nusivylusius studentus, kurie neapsikentę meta studijas. Šiandien noriu visiems pristatyti VU informacinę sistemą ir pradėti diskusiją, ar būtent taip studentai turi rinktis savo studijas.

Kiekvieno semestro pabaigoje VU studentams reikia rinktis pasirenkamuosius dalykus bei bendrųjų universitetinių studijų (BUS) modulius. Iniciatyva logiška ir sveikintina, leidžianti studentams savo norima kryptimi pakreipti studijas. Didžiausia problema kyla su šios sistemos įgyvendinimu.

Visi VU studentai savo pasirenkamuosius dalykus turi rinktis vienu metu (pavyzdžiui, gruodžio 1d. 11:00), kai atidaroma informacinė sistema. Jau kelintus metus iš eilės sistema neatlaiko vartotojų antplūdžio ir tik patiems sėkmingiausiems pavyksta pasirinkti norimus dalykus. Kiti turi kelias valandas, kartais dar ilgiau, bandyti prisijungti prie sistemos, kai galiausiai suprantama, kad norimas modulis jau yra pasirinktas.

Kita problema, su kuria susiduriama, kad registracijos atidarymo metu kai kurie studentai yra paskaitose ar darbuose, tad rinktis norimus dalykus nėra įmanoma. Ar tai yra pats geriausias sprendimas, kurį mums siūlo geriausias Lietuvoje universitetas? Ar nėra įmanoma kitokia, logiškesnė sistema, kurioje norimas studijas pasirenka ne tik tie, kuriems pasiseka prisijungti prie sistemos? Gal jau užteks žaisti loteriją?“, – retoriškai klausė vienas į DELFI besikreipusių studentų.

Įtaria privilegijomis „nulaužti“ sistemą

Savo ruožtu kitas jų tikino manantis, kad kažkam tokie sistemos trukdžiai – naudingi.

„Prasidėjo registracija į VU bendrauniversitetinius dalykus (BUS) ir ...sistema neveikia. Aišku, kai veiks, bus jau visi geriausi ir populiariausi dalykai „paimti“, liks niekam neįdomios liekanos.

Problemos – tos pačios kaip ir straipsnyje, kurį parašė studijomis VU nusivylęs studentas. VU tyčiojasi iš studentų, besirenkančių BUS dalykus.

Kai puslapis, prie kurio šiuo metu negalima prisijungti, norint užsiregistruoti į BUS dalykus, vėl pradės veikti, visi geriausi ir populiariausi dalykai jau bus paimti, grupės sukomplektuotos. Kyla klausimas, kokie fakultetai turi privilegijas „nulaužti“ ar „užlaužti“ tinklalapį, nes tai jau ne pirmą kartą kartojasi“, – įtarimais dalijosi jis.

Tuo metu kitas studentas sistema pasiskundė lakoniškai: „Metai iš metų, kai ateina laikas rinktis pasirenkamuosius dalykus, sistema pakrato kojas. Gal pagaliau imkitės ko nors?“.

Universiteto atstovai atsiprašo

Paprašyti pakomentuoti šią situaciją, VU atstovai tikino visų pirma norintys atsiprašyti visų studentų už patirtus nepatogumus.

„Pripažįstame, kad gruodžio 1 d., paskelbus registraciją į laisvuosius, pasirenkamuosius ir bendrųjų universitetinių studijų dalykus, informacinė sistema dėl didelės serverio apkrovos į studentų užklausas reagavo lėčiau nei įprastai. Taip nutiko dėl to, kad dauguma studentų suskubo iš karto registruotis į norimą dalyką dėl riboto vietų skaičiaus jame. Iš tiesų sistema veikė, tik ne visi galėjo prie jos prisijungti, ir ne vienam teko gaišti laiką, kol pavykdavo tai padaryti... Iš viso iki gruodžio 2 d. 8 val. sistemoje jau užsiregistravo 10055 studentai“, – DELFI informavo VU Informacijos ir ryšių su visuomene skyriaus vadovė Vilma Radzevičienė.

Jos teigimu, susiklosčiusi situacija, sutrikimų priežastys ir galimi sprendimai buvo skubiai aptarti gruodžio 3 d. sušauktame universiteto kanclerio kolegijos posėdyje.

Žada pokyčius

„Jame kaip prioritetinis klausimas iškelta informacinės sistemos problema. Ateityje bus siekiama registraciją į laisvuosius, pasirenkamuosius ir bendrųjų universitetinių studijų dalykus organizuoti atskirais srautais skirtingomis dienomis. Kitas svarbus sprendimas – naujos studijų informacinės sistemos įsigijimas“, – artimiausius planus pristatė V. Radzevičienė.

Tiesa, jos teigimu, nors VU jau parengtos techninės pirkimo specifikacijos ir atlikta analizė, didžiausiu iššūkiu tampa lėšų klausimas.

„Šiuo metu kartu su Švietimo ir mokslo ministerijos vadovybe aiškinamasi dėl galimybių gauti ES struktūrinių fondų paramą šiems darbams finansuoti. Kaip parodė šis atvejis, dabartinė informacinė sistema negali deramai atlikti savo funkcijų. Taigi VU Informacinių technologijų taikymo centras neatidėliodamas imsis priemonių šiai įsisenėjusiai problemai išspręsti. VU gerbia pasirinkimo teisę ir siekia ją užtikrinti visiems studentams“, – patikino ji.