Vis dėlto tai netaikoma tiems paaugliais, kurie mėgaujasi atsitiktiniais santykiais. Pasak mokslininkų, lyginant su tais mokiniais, kurie neturi lytinių santykių, atsitiktiniai paauglių meilės romanai lemia prastesnius pažymius mokykloje ir daugiau problemų mokykloje.

Sekmadienį Atlantoje vykusio Amerikos sociologų asociacijos susitikimo metu pristatyti tyrimo rezultatai iš dalies prieštarauja prielaidoms, jog seksualinį gyvenimą gyvenantiems paaugliams mokykloje sekasi prasčiau.

Pasak mokslininkų, kalbant apie paauglių akademinius laimėjimus, ne tiek svarbu, ar jie užsiima seksu, daug svarbiau yra tai, koks yra tų seksualinių santykių pobūdis. Paaugliai, kurie yra užmezgę rimtus ilgalaikius santykius, gauti sulaukti socialinės ir emocinės paramos iš savo sekso partnerio, kuri sumažina jų nerimą ir stresą kasdieniniame ir mokyklose gyvenime.

„Tai turėtų šiek tiek nuraminti tėvus, kurie yra susirūpinę dėl to, kad jų paauglys sūnus ar duktė su kuo nors susitikinėja”, - teigė „Bowling Green State University” sociologė Peggy Griodano, kuri nedalyvavo atliekant šį tyrimą. Pasak P. Griodano, lytinis aktyvumas „neišmuš jų iš mokslo vėžių”.

Remiantis šią vasarą paskelbta visuotine apklausa, praėjusiais metais beveik pusė vidurinių mokyklų moksleivių prisipažino turėję lytinių santykių, o 14 proc. moksleivių teigė turėję 4 ar daugiau sekso partnerių.

Tyrimo metu Davis Kalifornijos universiteto sociologas Billas McCarthy ir Minesotos universiteto sociologas Ericas Grodsky analizavo apklausas ir didžiausio, 1994-1995 m. mokslo metais nacionaliniu mastu atlikto tęstinio paauglių tyrimo įrašus. Mokslininkai teigia, kad per pastarąjį dešimtmetį požiūris į paauglių seksą ir tai, kada paaugliai pradeda lytinį gyvenimą, nedaug pasikeitė.

Tyrimą atlikę mokslininkai siekė nustatyti, kokią įtaką paauglių lytinis gyvenimas turi jų mokslams ir ieškojo veiksnių, kurie galėtų turėti įtakos jų pažymiams.

Mokslininkai nustatė, kad, lyginant pažymių vidurkius ir su mokykla bei koledžu siejamus lūkesčius, rimtus santykius užmezgę paaugliai niekuo nesiskyrė nuo lytinio gyvenimo dar negyvenančių savo kolegų. Be to, jie turėdavo ne daugiau problemų mokykloje, būdavo nušalinami nuo pamokų ar praleidinėdavo pamokas, nei seksualinio gyvenimo negyvenantys mokiniai.

Lyginant su skaisčiais mokiniais, paauglių, kurie turėjo atsitiktinių lytinių santykių, pažymių vidurkis buvo mažesnis, jiems mažiau rūpėjo mokykla ir jie turėdavo daugiau problemų mokykloje.

Pavyzdžiui, paauglių merginų, kurios turėdavo atsitiktinių meilės nuotykių, pažymių vidurkis buvo 0,16 balų mažesnis nei skaisčių mokinių.

Atsitiktinių meilės santykių turinčių vaikinų paauglių pažymių vidurkis buvo 0,30 balų žemesnis nei seksu neužsiimančių vaikinų. Be to, atsitiktinius lytinius santykius turintiems mokiniams dažniau grėsdavo nušalinimas nuo pamokų ar pašalinimas iš mokyklos ir jie turėjo mažesnes galimybes mokytis koledže.

Anot mokslininkų, lyginant su paaugliais, kurie nėra lytiškai aktyvūs, yra didesnė tikimybė, kad seksu užsiiminėjantys paaugliai, tiek tie, kuriuos sieja rimti santykiai, tiek tie, kurie mėgsta atsitiktinius santykius, praleidinės pamokas ir bus pašalinti iš mokyklos. Vis dėlto mokslininkai teigia, kad pašalinimo iš mokyklos tikimybę reikėtų vertinti atsargiai, nes tokių atvejų skaičius yra mažas.

„Užsiiminėjimas seksu, kai nesieja romantiški jausmai, gali padidinti paauglių patiriamą stresą ir nulemti problemas mokykloje”, - teigė E. Grodsky.

Šeimos tyrimų tarybos išplatintame pranešime teigiama, kad šis tyrimas patvirtina neigiamas atsitiktinio sekso pasekmes, apie kurias ilgą laiką kalbėjo taryba.

Be to, taryba paskelbė, kad nelaikys ilgalaikių santykių santykinai mažesnės žalos mokslams žalia šviesa visapusiškam lytiniam švietimui.