Išsilavinimas: Prienų „Ąžuolo“ vidurinė mokykla; Vilniaus Universiteto ekonomikos fakultetas (Verslo vadybos ir administravimo studijos).

Sėkmingiausia ir „mistiškiausia“ pamokos: Istorija ir chemija.

Kiek laiko mokykloje praleisdavai prie kompiuterio ir kiek likdavo namų darbams?

Prie kompiuterio galėdavau sėdėti ištisas dienas ir naktis. Namų darbams laiko likdavo labai nedaug, bet kiekvieną kartą grauždavo sąžinė dėl neatliktų namų darbų. Kad nuraminčiau tą „gyvatę“, tekdavo paruošti bent matematikos, anglų ir istorijos namų darbus. Ypač gerai sekėsi atlikti kūno kultūros namų darbus, nes nieko neužduodavo.

Ar mokykloje buvai pirmūnas? Ar mokytojai pastebėjo tavo sugebėjimus?

Deja, negaliu pasigirti, jog buvau pirmūnas. Bet nebuvau ir dvejetukininkas – greičiau per vidurį. Nors mokytojai buvo labai geri – be abejo, tai supratau tik baigęs mokyklas, – tuo metu jie nepastebėjo mano sugebėjimų, nes nė vienas gerai net ir nežinojo, kas yra kompiuteris ir ką su juo daryti.

O mokykloje girtis, kad esi programuotojas, buvo baisi gėda. Dabar ši profesija labai madinga. Beveik visi programuotojai turi sportinius motociklus, gerai atrodo ir tiesiog yra turtingi bei protingi (juokiasi).

Nuo kelių metų su broliu esate versle?

Versle esame nuo mokyklos laikų – aš nuo 17 metų, o mano brolis – nuo 13-likos. Pirmąjį uždarbį gavome už piratinės muzikos įrašinėjimą į kompaktinius diskus ir pardavinėjimą po 5 litus. Bet šis verslas tęsėsi tik savaitę, o gauto uždarbio neužtekdavo net pietums.

Kiek prireikė laiko, kad taptumėte visame pasaulyje žinomais „Pixelmator‘iais“?

Mums prireikė dešimties metų. Jeigu mokykloje ir universitete būtume bent viena ausimi klausę, ką mums sako mokytojai ir dėstytojai, viską būtume pasiekę trigubai greičiau.

Jūsų šūkis – „Mąstyk kitaip“. Koks tai mąstymas?

Mąstyti kitaip, vadinasi, daryti ne tai, ką reikia, o tai, kas patinka, ir apie darbą galvoti kaip apie nuotykį. Mes galėjome kurti buhalterines programas (beje, kartą tai ir darėme), iš kurių uždirbtume gerus pinigus, bet pasirinkome paveikslėlių redaktorių, nes tai mums buvo įdomiau. Tuo metu atrodė, jog nieko neuždirbsime, bet jeigu atlieki darbą iš širdies, jis ankščiau ar vėliau atsipirks.

Norint sukurti verslą, reikia turėti ir ekonominių žinių. Iš kur jų sėmeisi mokykloje?

Norint sukurti verslą, nereikia turėti jokių specialių žinių. Tiesiog reikia imti ir daryti tai, kas patinka. Verslas nėra mokslas – tai labiau panašu į hobį, nes darai tai, ką mėgsti.

Kaip sukurti gerą programą nemokant programuoti?

Paprastai, jeigu labai nori ką nors padaryti, labai lengva išmokti. Be to, programavimas baisus tik tiems, kurie nežino, kas tai yra. Kai pradedi domėtis ir sužinai, net juokinga pasidaro.

Kokią knygą rekomenduotum perskaityti mokiniams?

Rekomenduoju skaityti absoliučiai visas knygas, bet geriausia pradėti nuo tų, kurios patinka. Vėliau patiks ir tos, kurios atrodo sudėtingesnės. Labiausiai rekomenduoju perskaityti knygą „Sofijos pasaulis“. Bet nebūtina dabar skaityti – galite po kelių metų. Pažadu – patiks.

Profesinės savanorystės projektas „Kam to reikia?!“ su naujienų portalu DELFI skelbia konkursą moksleiviams. Skaitykite interviu su skirtingų sričių specialistais, pažymėtus „Kam to reikia?!“ ženklu, ir laimėkite su vienu iš savo srities profesionalų šešėliavimo pamoką, t.y. galimybę kartu praleisti dieną, stebint jo kasdienį darbą ar net padedant atlikti užduotis.

Sudalyvauti konkurse galite, registruodamiesi čia.