Vidaus reikalų ministras Kalle Laanetas sakė, kad sraigtasparnio nuolaužos guli jūros dugne.

Pasak pasienio apsaugos vado Harry Heino, sraigtasparnio padėtis tokia, jog lengviausia pasiekti pilotus. Narams pavyko atidaryti keleivių salono duris.

Gelbėtojai rekomenduoja visus kūnus iškelti ketvirtadienį.

Dvi valandas prie paskendusio sraigtasparnio dirbo visi 16 Suomijos narių, darbą tęsia Estijos narai.

Kaip sakė H.Heinas, galimybė iškelti patį sraigtasparnį bus svarstoma penktadienį, kai visi žuvusiųjų kūnai jau bus ištraukti iš vandens.

Sraigtasparnio iškėlimo operacijai vadovauja Estijos atstovai. Pasak H.Heino, vyksta derybos su vienu Suomijos laivų.

Estijos vidaus reikalų ministerijos atstovė spaudai Jaana Aduson anksčiau sakė, kad pats orlaivis bus keliamas tik po to, kai narai iškels į paviršių visų aukų kūnus.

"Remiantis praėjusios dienos vakarą narų surinkta informacija nutarta pirmiausiai iškelti palaikus, o paskui patį sraigtasparnį", - nurodė ji.

Talinas atmeta teroro akto versiją

Estijos pareigūnai atmeta versiją, jog iš Talino į Helsinkį skridęs keleivinis sraigtasparnis patyrė trečiadienį katastrofą dėl sprogimo ar teroro akto. Tačiau pranešama, kad prieš "Copterline" sraigtasparniui pradėjus kristi į Talino įlankos vandenis buvo girdėti šiai mašinai nebūdingi garsai.

Kaip ketvirtadienį spaudos konferencijoje sakė Estijos vidaus reikalų ministras Kalle Lannetas, patikslintais duomenimis, "Copterline" trečiadienį iš Talino startavo 12 val. 39 min. Startas vyko kaip paprastai, nieko neįprasta nepastebėta. Negalutiniais duomenimis, sraigtasparnis nukrito 12 val. 42 min. ar 12 val. 43 min.

Pasak ministro, krintantį sraigtasparnį matę žmonės sakė, jog prieš jam smingant žemyn buvo girdėti neįprasti, sraigtasparniui nebūdingi garsai. Bet K.Lanetas sakė, kad sprogimo požymių nenustatyta.

Pasak jo, sraigtasparnis krito dugnu žemyn, krisdamas ore apsisuko ne mažiau kaip tris kartus. Dūmų nebuvo pastebėta, taip pat nesigirdėjo, kad veiktų variklis. Lėktuvui nukritus vandens paviršiuje liko telkšoti tepalų dėmė, vandens paviršiuje plūduriavo nešantysis mašinos sraigtas.

Ministras sakė, jog kol kas neaišku, ar sraigtasparniui krentant šis sraigtas buvo atsiskyręs nuo korpuso, ar ne. Taip pat neaišku, ar keleiviai buvo prisisegę saugos diržus.

Policijos departamento vadovas Robertas Andropovas sakė, kad išklausyti 7 svarbiausi liudininkai, kurių pasakojimai, pasak jo, daug ką paaiškina.

"Turima informacija, kurią trečiadienį pateikė į jūros dugną nusileidę narai, neteikia jokio pagrindo mums kalbėti apie sprogimą kaip apie katastrofos priežastį. Neturime informacijos ir apie tai, jog būtų buvęs tyčinis sprogimas", - sakė Estijos vidaus reikalų ministras.

Pasak transporto ir ryšių ministro Edgaro Savisaaro, sraigtasparnio kritimo priežastimi negalima laikyti nepalankių orų ar lakūnų klaidos.

"Neturime teroro akto įrodymų", - sakė E.Savisaaras ir pridūrė, jog jo nuomone, galėjo būti koks nors technikos gedimas arba nelaimingas atsitikimas.

Savo ruožtu Estijos ministras pirmininkas Andrusas Ansipas nurodė, kad sprogimo versiją paneigia tas faktas, jog nuskendusį orlaivį apžiūrėję narai rado tik vieną išdužusį iliuminatorių.

JAV ketvirtadienį ryte pasiūlė pagalbą Estijai, tiriančiai trečiadienį netoli Talino įvykusios sraigtasparnio avarijos priežastis, bet ši dar nenusprendė, ar jai prireiks šios pagalbos, ir kokia ji galėtų būti.

Vidaus reikalų ministras K.Laanetas pranešė, kad dabar, jo nuomone, amerikiečių pagalba nėra būtina.

Pasak dienraščio "Postimees", visi žmonės sraigtasparnio salone rasti savo vietose, prisisegę saugos diržus.

Jau nustatyta, kad į jūrą iš 300 metrų aukščio nukritusio sraigtasparnio korpusas nesulūžo, todėl tikimasi iškelti jį visą.

Keturi keleiviai buvo estai; konditerijos įmonės "Kalev" direktoriaus Olivero Kruudos žmona Ruta, gimusi 1967 metais, jo sesuo Kristel Soll, gimusi 1965 metais, ir dvi Muzikinės akademijos absolventės Liisa Suster ir Karolina Kremenetski, abi gimusios 1983 metais.

Sraigtasparniu dar skrido aštuoni suomiai (du iš jų - pilotai) ir du amerikiečiai. Pasak dienraščio "Eesti Paevaleht", vienas pilotų - Peteris Fredrikssonas yra dirbęs lakūnu gelbėtoju. 1994 metų rugsėjį jis dalyvavo kelto "Estonia" gelbėjimo operacijoje.

Suomijos naujienų agentūra STT ketvirtadienio rytą pranešė, kad Estijos gelbėtojai kreipėsi į suomių kolegas padėti jiems - atsiųsti narų.

Į Estiją atvyko ir sraigtasparnį gaminusios JAV firmos "Sikorsky" specialistai, kurie kol kas atsisakė komentuoti katastrofą.

Firma "Copterline" ketvirtadienio rytą pranešė, kad sraigtasparnių skrydžiai tarp Talino ir Helsinkio atnaujinti. Pirmasis reisas iš Talino buvo 8 val. 30 min. Firmos atstovas agentūrai BNS tvirtino, kad bus laikomasi įprasto grafiko, priklausomai nuo norinčių skristi keleivių skaičiaus.

Suomijos pareigūnai nepasitikėjo firma "Copterline"

Estijoje susidomėta licencija, išduota keleivius aptarnaujančiai aviacijos firmai "Copterline", kurios savininkas yra suomių verslininkas Kari Ljungbergas, rašoma ketvirtadienio laikraštyje "Eesti Paevaleht".

Suomijos aviacijos departamentas kartą jau buvo anuliavęs licenciją, kai K.Ljungbergas pats sėdo prie vairo ir kelis kartus skraidino žmones. Be to, tuo metu šalia jo esantis antrojo piloto krėslas buvo tuščias, o tai draudžia skrydžio saugumo instrukcija.

K.Ljungberas užprotestavo departamento sprendimą teisme.

Pasak laikraščio nesutarimai su valdžia prasidėjo 2003 metų vasario 11 ir 12 dienomis, kai K.Ljungbergas pats vienas skrido reguliariuoju maršrutu Talinas-Helsinkis, nors pats prieš skrydį buvo užsiregistravęs skristi užsakomuoju reisu.

Anuomet aviacijos departamentas anuliavo K.Ljungbergui išduotą licenciją, o šis apskundė šį sprendimą Helsinkio administraciniame teisme. Teismas nepatenkino jo prašymo ir paliko galioti aviacijos departamento sprendimą.

Anot teismo, lakūnas sąmoningai pažeidė nustatytą tvarką. Tačiau K.Ljunbergas dar kartą įteikė skundą, dėl to departamento sprendimas dėl licencijos anuliavimo taip ir neįsigaliojo.

2004 metais K.Ljungbergas prašė išduoti licenciją jam pačiam, kad galėtų atestuoti lakūnus, bet aviacijos departamentas atsisakė patenkinti jo prašymą. Valstybinės įstaigos sprendime pabrėžiama, kad |"oficialūs asmenys, remdamiesi orlaivystės įstatymais, nepasitiki K.Ljungbergu ir nejaučia jam profesinės pagarbos".

2004 metų gegužę Suomijos valdžia nustatė firmos "Copterline" veiklai apribojimus; pabrėžta, kad įmonės veikloje atsirado problemų, kokių lig šiol neturėjo nė viena šalies transporto firma.

Pagrindinis apribojimas buvo toks - skraidyti tik geru oru. Tais pačiais metais firma pašalino turėtus savo veiklos trūkumus, ir tie apribojimai buvo panaikinti.

Sraigtasparnio katastrofos Talino įlankoje aukomis tapo Suomijos darbo apsaugos departamento vadovai

Sraigtasparnio katastrofos Talino įlankoje aukomis tapo keli Suomijos darbo apsaugos departamento aukščiausio rango pareigūnai, ketvirtadienį rašo suomių laikraštis "Iltasanomat".

Jo duomenimis, į jūrą nukritusiame kompanijos "Copterline" sraigtasparnyje buvo šios žinybos vadovas Matti Kopperi, jį šiame poste pakeisti turėjęs Ari Segeris, kuris dirbo Suomijos profesinių sąjungų vadovybėje, taip pat trys Darbo apsaugos departamento vadovybės nariai - Marjut Ruotsalainen, Tapio Kuikki ir Pantti Vainio.

Kaip rašo laikraštis, pareigūnai iš pradžių norėjo vykti į Helsinkį jūra, bet vėliau nusprendė sutaupyti laiko ir nusipirko bilietus į sraigtasparnį.

Per sraigtasparnio katastrofą Talino įlankoje žuvusios JAV pilietės buvo išeivės iš Estijos

Per sraigtasparnio katastrofą Talino įlankoje žuvusios dvi JAV pilietės buvo išeivės iš Estijos, ketvirtadienį rašo laikraštis "Star Tribune".

86 metų Lydia Riis Hamburgen ir jos 46 metų dukra Mary Elizabeth Hamburgen į Estiją atvyko dalyvauti savo draugų vestuvėse ir jau rengėsi grįžti namo į Minesotą.

Žmonos ir dukters netekęs Arthuras Hamburgenas laikraščiui sakė, kad jo duktė dirbo savanore vienoje klinikoje, kur prieš kelis mėnesius susipažino su estų kalbos profesore.

Estijoje Mary Elizabeth su savo motina dalyvavo profesorės pažįstamų vestuvėse.

Pasak A.Hamburgeno, jis taip pat rengėsi vykti į Estiją, bet sūnus paprašė jo per atostogas prižiūrėti šunį, todėl jis likęs namuose.

Arthuras ir Lidija Rys Hamburgenai 1945 metais, prieš Antrojo pasaulinio karo pabaigą, susipažino Europoje. Po karo jie susituokė ir išvažiavo į Niujorką, o iš ten - į Ročesterį.