Dalį pareigūnų įtarimų jau patvirtino į pagalbą pakviesti kariuomenės Karinių jūrų pajėgų narai bei auditoriai, rašoma trečiadienį išplatintame STT pranešime spaudai.

2002 metų liepos 19 dieną Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija sudarė sutartis dėl trijų uosto krantinių kontrolinių inžinerinių tyrinėjimų, techninės būklės įvertinimo ir kitų darbų su bendrove "Rapasta", Kauno technologijos universitetu ir Lietuvos inžinierių sąjunga.

Visi darbai buvo įvertinti beveik 415 tūkst. litų, jie rangovams sumokėti pasirašius darbų atlikimo-priėmimo aktus.

Tačiau, pasak pranešimo, iš "Rapasta" gautų rezultatų pagrindu atlikti rekonstrukcijai reikalingi skaičiavimai nemaloniai nustebino specialistus - po rekonstrukcijos uosto krantinių vertė būtų kaip statytų iš aukso.

Sulyginus gautas išvadas su ankstesniais analogiškų tyrimų rezultatais paaiškėjo, kad pastarojo tyrimo duomenys skiriasi iš esmės.

Suabejoję jų patikimumu uosto atstovai kreipėsi į Lietuvos geologijos tarnybą dėl atliktų geologinių tyrimų įvertinimo.

Netrukus buvo gauta išvada, kad krantinių rekonstrukcijos kontroliniams skaičiavimams skirtų inžinerinių geologinių tyrimų užduotis įvykdyta iš dalies, o esminiai gruntų savybių tyrimų trūkumai neleidžia tų savybių rodiklių verčių panaudoti projektiniams skaičiavimams.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai teko sudaryti naują sutartį ir vėl mokėti už kartą jau atliktus darbus. Šį kartą uostas rangovams sumokėjo beveik 400 tūkst. litų.

Tuo, ar atlikimo-priėmimo aktuose užfiksuoti darbai, už kuriuos jau sumokėta, iš tikrųjų atlikti, suabejota ir gavus duomenų apie riedulių ir kitų navigacinių kliūčių iškėlimo iš uosto akvatorijos dugno darbus.

Rangovų ir atsakingų uosto direkcijos pareigūnų pasirašytuose darbų atlikimo-priėmimo aktuose buvo nurodyta, kokie ir kur buvę konkretūs rieduliai ir navigacinės kliūtys iš uosto akvatorijos buvo pašalinti, už šiuos darbus uostas sumokėjo apie 270 tūkst. litų.

Šiuo metu turimais Klaipėdos valstybinio jūrų uosto akvatorijos dugno būklės įvertinimo duomenimis, dalis dokumentuose paminėtų darbų visgi nebuvo atlikta - rieduliai ir šiuo metu ramiai guli uosto akvatorijos dugne. Siekdama nustatyti realią situaciją, STT kreipėsi į Lietuvos kariuomenės vadovybę prašydama Karinių jūrų pajėgų narų pagalbos.

Pareigūnų nurodytose vietose narai jau aptiko keletą akmenų, kurie atliekant minėtus darbus turėjo būti iškelti į krantą. Nors kol kas narai ištyrė tik dalį nurodytų vietų, tačiau STT pareigūnai mano, kad pratęsus sėkmingą bendradarbiavimą, įrodymų, jog apmokėti darbai nebuvo atlikti, tik padaugės.

STT taip pat domisi, ar nebuvo padaryta pažeidimų išnuomojant ir privatizuojant uosto rezervines teritorijas ir ten esančius statinius. Dėl to STT ir Klaipėdos apygardos prokuratūra kreipėsi į Valstybės kontrolę. Tikimasi, kad išsamios kontrolierių išvados pareigūnams bus perduotos artimiausiu metu.