Į įvykio vietą išsiųstos Kauno priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pajėgos.

Policijos duomenimis, nukrito sportinis lėktuvas „Piper PA-30“, žuvo du žmonės. Lėktuvas nukrito gyvenamojo namo kieme, prie pat pastato. Vietos gyventojai nenukentėjo – laimei, lėktuvas nenukrito ant namo, nors labai mažai trūko.

Žuvusieji – 1954 ir 1989 metais gimę vyrai.

Pasak vietos gyventojų, lėktuvas skrido gan žemai, o prieš jam nukrentant pasigirdo pokštelėjimas.

Civilinės aviacijos administracijos duomenimis, šis lėktuvas buvo pagamintas 1969 m.

DELFI žiniomis, žuvo žinomas Lietuvos lakūnas Viktoras Ramonas su mokiniu. V. Ramonas turėjo didžiulę piloto patirtį. 2003 m. jis su kolega Gintautu Staniuliu tuo pačiu lėktuvu „Piper PA-30“ (registracijos nr. LY ARS) pakartojo S. Dariaus ir S. Girėno skrydį per Atlantą.

Kauno S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo laikinasis direktorius Justas Limanauskas BNS sakė, kad manoma, jog mokomasis lėktuvas kilo iš šio oro uosto, juo greičiausiai skrido pilotas instruktorius ir mokinys.

„Jie lyg ir pakilo iš mūsų, skraidė Karmėlavos oro uoste, mokėsi skraidyti, grįžo iš Karmėlavos oro uosto į mūsų. Galima priežastis yra oro sąlygos – kai jos staiga pasikeičia, dėl to gali lėktuvas apledėti“, – BNS sakė J. Limanauskas.

Anot jo, iš aerodromo sekmadienį kilo vienintelis, t. y. šis, lėktuvas, su juo skrydžio koordinatoriams po nelaimės nepavyko užmegzti ryšio.

Viską matė savomis akimis

Šalia namo, kurio kieme nukrito lėktuvas, gyvenantis Vasilijus Meškovas savo akimis matė, kaip įvyko tragedija.

Vyras DELFI pasakojo tuo metu buvęs lauke ir pastebėjęs iš netoliese esančio S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo pakilusį ir Noreikiškių kaimo pusėn skrendantį lėktuvą.

„Lėktuvai pro mūsų namus skraido gana dažnai. Tačiau šį kartą atkreipiau dėmesį, kad jam labai sunkiai sekėsi pakilti. Lėktuvą mačiau iš toli, jis kilo nuo pakilimo tako. Buvo toks jausmas, kad kažkas negerai, nes aukštis per mažas“, – sakė tragediją matęs liudininkas.

Vyras sakė, jog tuo momentu, kai ypač žemai skriejęs lėktuvas priartėjo prie namų, jį apėmusi baimė. Žmogus minėjo matęs, kad lėktuvas skrenda tiesiai į jo namą.

„Mačiau, jog dirbo abu lėktuvo varikliai. Dar buvo viltis, kad jis sugebės pakilti aukščiau ir praskris virš namų stogų. Tačiau jį pagavo suktukas ir iš karto krito žemyn“, – sakė V. Meškovas.

Lėktuvas iki namo, kuriame V. Meškovas gyvena, neatskrido. Jis nukrito gretimame, už tvoros esančiame, kaimyno sklype.

Vos tik įvykus nelaimei, žmonės puolė skambinti Bendruoju skubios pagalbos telefonu 112. Šalia gyvenantis medikas, pasak V. Meškovo, peršokęs tvorą nuskubėjo prie avariją patyrusio lėktuvo. Vėliau gydytojas kaimynams pasakojo, jog padėti dviem lėktuve buvusiems vyrams jau nebuvo įmanoma.

Žuvęs mokinys – užsienietis

Tragedijos vietoje apsilankę Kauno aeroklubo atstovai DELFI žurnalistui patvirtino, jog vienas žuvusiųjų – pilotas V. Ramonas. Pasak aviatorių, kartu žuvęs mokinys nėra vietinis, jis tikriausiai Bulgarijos pilietis.

Kolegos žuvusį V. Ramoną vadino bene labiausiai patyrusiu Kauno aviatoriumi ir svarstė, kodėl galėjo nutikti nelaimė.

„Jeigu mokinys skrido dvimotoriu lėktuvu, vadinasi, jis nebuvo pradedantysis, o jau kurį laiką skraidęs vienmotoriu. Lėktuvą, matyt, pilotavo abudu, iš liudininkų pasakojimų aišku, kad jis pateko į suktuką, o aukščio nepakako iš jo išeiti“, – sakė aviatoriai.

Paklausus, ar pagrindinio liudininko išsakyta aplinkybė, jog prieš įvykstant tragedijai veikė abu lėktuvo varikliai, leidžia įtarti buvus žmogiškąją klaidą, Kauno aviatoriai su tuo nesutiko.

Pasak jų, vien faktas, kad sukasi abu lėktuvo propeleriai, dar neįrodo, jog variklis veikia. Varikliui sugedus jie gali suktis ir iš inercijos.

Be to, nukritus lėktuvui su veikiančiu varikliu, jo propeleriai, veikiami milžiniškos jėgos, trenkiasi į žemę ir ištaško viską aplinkui. Tačiau tai šiuo atveju nėra nutikę.

„Panašu į tai, kad šioje vietoje, kur įvyko nelaimė, buvo bandoma atlikti kažkokį manevrą. Dėl ko viskas įvyko, paaiškės tik ekspertams ištyrus lėktuvą“, – svarstė nelaimės vietoje lankęsi Kauno aeroklubo atstovai.