Laimei, tai tik tarptautinių pratybų scenarijus. Šias paieškos ir gelbėjimo pratybas organizavo Karinių jūrų pajėgų (KJP) Jūrų gelbėjimo koordinacinis centras (JGKC).

Karinių jūrų pajėgų civilių ir karių bendradarbiavimo vyresnysis specialistas seržantas Audrius Vitkauskas pranešė, kad pagal scenarijų penktadienį buvo imituotas gaisras. JGKC į nelaimės zoną dingusių keleivių paieškai, likusių kelte gelbėjimui bei pačio kelto gaisro gesinimui siųsti netoli mokymuose dalyvavusius karinius laivus, ir gelbėjimo operacijai vadovauti jūroje pavedė KJP štabo ir aprūpinimo laivui N42 "Jotvingis”. JGKC gavo papildomą informaciją apie kelte esančius du sunkiai sužeistus keleivius, kurių skubiam gabenimui į ligoninę buvo nuspręsta pasitelkti KOP sraigtasparnį Mi8.

"Gaisras" kelte buvo "gesinamas" įgulos jėgomis. Sunkiai sužeisti asmenys į krantą buvo išgabenti sraigtasparniu. Jūroje dingusius penkis keleivius (plaustą ir manekenus) surado nelaimės zonoje paiešką vykdę laivai, keturis iš jų surado M52 “Sūduvis”.

Pagal pratybų scenarijų keleiviai turėjo būti evakuojami į kitą laivą, tačiau dėl didelio bangavimo nerizikuota žmonių saugumu. Keleiviai buvo susodinti į gelbėjimosi valtis. „Gaisras“ užgesintas kelto įgulos pastangomis.

Šios pratybos buvo organizuotos, su tikslu parengti Lietuvos gelbėjimo tarnybų pajėgumus, tinkamai ir savalaikiai reaguoti į ekstremalias situacijas, susiklosčiusias jūroje Lietuvos Respublikos gelbėjimo atsakomybės rajone. Tokių pratybų organizavimo būtinumą skatina jau įvykusios nelaimės: 2010 metų spalį netoli Vokietijos krantų sudegusio kelto „Lisco Gloria“ istorija bei 2013 m balandžio mėn. įvykęs gaisras kelte „Victoria Seaways“, tačiau sėkmingai lokalizuotas.

Vienas pagrindinių šių vykusių pratybų organizatorių KJP Jūrų gelbėjimo koordinacinio centro viršininko pavaduotojas Igoris Kuzmenko, nors ir nebuvo atlikti visi suplanuoti veiksmai, pratybas vertina teigiamai, kadangi kariniai laivai nelaimės zonoje atsirado nedelsiant, kelto įgula pratybų metu nepasimetė, užgesino gaisrą, surado visus didžiuliame kelte išsibarsčiusius „keleivius“, „sunkiai sužeistieji“ buvo nedelsiant išgabenti sraigtasparniu. Anot jo, tokios pratybos Lietuvoje buvo organizuotos pirmą kartą ir kiek galima priartintos realioms sąlygoms, todėl ateityje, I. Kuzmenko nuomone, panašias pratybas būtų galima kartoti ir su kitais "DFDS Seaways" keltais.

Rugpjūčio 5-14 d. Lietuvos teritoriniuose vandenyse išskirtinėje ekonominėje zonoje Baltijos jūroje vyksta Baltijos šalių priešmininių laivų eskadros (BALTRON) tarptautinės pratybos "Baltron Squadex 2/13", kuriose dalyvauja Lietuvos ir Latvijos karinių jūrų pajėgų laivai. Viena iš šių pratybų sudedamųjų dalių - rugpjūčio 9 d. jūroje, netoli Klaipėdos įvykusios didelio mąsto paieškos ir gelbėjimo pratybos.

 Pratybose dalyvavo KJP štabo ir aprūpinimo laivas N42 „Jotvingis“, priešmininiai laivai – M52 “Sūduvis“, M53 “Skalvis” ir M54 “Kuršis”, patruliniai laivai – P11 “Žemaitis“, P12 “Dzūkas“ ir P14 “Aukštaitis”, bei Latvijos KJP laivas priešmininis “Viesturs”. T. p. į šias pratybas iš Klaipėdos uosto išplauke bendrovės "DFDS Seaways" keltas "Liverpool Seaways" su 25 “keleiviais”, kuriuos pagal pratybų scenarijų imitavo KJP Jūros ir pakrančių stebėjimo tarnybos (JPST) kariai. Pratybose taip pat dalyvavo Karinių oro pajėgų sraigtasparnis Mi8.