Bepiločiai orlaiviai po truputį užkariauja padanges, o save vairuojantys automobiliai jau po truputį rieda gatvėmis. Tad nekeista, kad lėktuvų ir laivų inžinierinius sprendimus kurianti bendrovė „Rolls-Royce“ nori panašius aparatus paleisti plaukioti vandenynų platybėse.

Kaip praneša „Bloomberg“, „Rolls-Royce Holdings“ pradėjo kurti bepiločio krovininio laivo prototipą, kurį kapitonas valdytų nuotoliniu būdu iš virtualaus kapitono tiltelio. Tokie laivai leistų saugiau, švariau ir pigiau gabenti krovinius jūromis ir vandenynais.

„Šiandien turimos technologijos jau leidžia siekti šio tikslo, o ir visuomenė juda šia kryptimi,“ – teigia Oskaras Levanderis, „Rolls-Royce“ jūrinių technologijų skyriaus vadovas. Ateities laivybos vizija atrodo itin patraukliai: iš laivo pašalinus įgulą, kapitono tiltelį bei įrangą, skirtą įgulos narių gyvenimo sąlygų pagerinimui, laivas palengvėtų apie 5 procentais ir sunaudotų iki 15 procentų mažiau kuro. Įgulos išlaikymas, darbo užmokestis ir kitos susijusios išlaidos sudaro apie 44 procentus visų didelio konteinerius gabenančio transporterio sąnaudų.

Tiesa, dar turės praeiti nemažai laiko, kol tokie bepiločiai laivai pradės plaukioti jūromis – pirma reikės pakeisti tarptautinį teisinį jūrų transporto reguliavimą bei užtikrinti, kad tokie laivai susidoros su netikėtumais be laivo įgulos įsikišimo.

„Akivaizdu, kad nuotoliniu būdu valdomi laivai turi būti saugūs kaip ir šiandien jūromis plaukiojantys, tačiau mes manome, kad jie gali būti daug saugesni,“ – svarsto O.Levanderis. Tiesa, prieš tokius bepiločius laivus piestu stoja dauguma tarptautinių jūrininkus vienijančių organizacijų ir profesinių sąjungų – juk tokie laivai drastiškai pakeistų laivybos rinką ir atimtų duoną iš daugelio jūreivių.

Nepaisant balsų prieš, akivaizdu, kad laivybos kompanijoms tokie bepiločiai krovininiai laivai – ypač patraukli idėja. Ir ne tik dėl mažesnių sąnaudų – tokie laivai robotai ilgainiui užtikrins efektyvesnę laivybą ir greitesnį krovinių gabenimą, kas yra ypač svarbu globalioje rinkoje.

Tą patvirtina ir faktas, kad Europos sąjunga skyrė apie 3,5 mln. eurų MUNIN projektui (Maritime Unmanned Navigation through Intelligence in Networks), kurio tikslas sukurti ir išbandyti panašų nuotoliniu būdu valdomą laivą. Tokį prototipą į jūrą ruošiamasi paleisti jau kitais metais.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (22)