aA
Chemikalų gamintojas „Yara“ ir laivybos technologijų kompanija „Kongsberg“ dar 2017 metais paskelbė apie bendradarbiavimą kuriant pirmąjį autonominį elektrinį krovininį laivą pasaulyje.
Yara Birkeland elektrinis laivas. Knut Brevik Andersen nuotr.
Yara Birkeland elektrinis laivas. Knut Brevik Andersen nuotr.

Žinoma, elektrinių laivų jau yra. Yra ir tokių, kurie turi šiokias tokias autonomines galimybes. Tačiau „Yara Birkeland“ yra didesnis ir suderina daugiau žaliųjų technologijų nei kiti. Tai – pirmas pilnai elektrinis praktiškas krovininis laivas, kuris iš „Yara“ gamyklos Norvegijos pietuose gabens chemikalus (daugiausia trąšas) į gretimus regiono miestus.

80 metrų ilgio „Yara Birkeland“ turi 6,8 mWh bateriją ir gali gabenti 3200 tonų krovinius.

Yara Birkeland elektrinis laivas. Knut Brevik Andersen nuotr.
Yara Birkeland elektrinis laivas. Knut Brevik Andersen nuotr.

Maksimalus laivo greitis yra apie 28 km/val. (15 mazgų) – tai yra visiškai įprastas rodiklis. Ateityje planuojama, kad laive gali atsirasti amoniako generatorius ir kita įranga, naudojanti „Yara“ gamybos galimybes, bet dabar tai – pilnai elektrinis laivas.

„Yara Birkeland“ per metus sutaupys 1000 tonų CO2 emisijų. Kitaip tariant, šis laivas pašalins 40 tūkstančių sunkvežimių kelionių per metus. Tiesa, pirmoji kelionė, įvykusi lapkričio 18 dieną, nebuvo tokia įspūdinga – laivas iš Horteno atkeliavo į Oslą. 70 km. kelionė yra tik pradžia – nuo kitų metų „Yara Birkeland“ bus intensyviai bandomas porą metų.

„Yara“ džiaugiasi naujuoju laivu, kuris tuoj imsis krovinių gabenimo. Tačiau darbas su juo dar nėra baigtas. „Yara Birkeland“ taps autonominiu laivu. Tai, aišku, padėtų sumažinti logistikos kaštus, bet dar svarbiau tai, kad „Yara Birkeland“ leis „Kongsberg“ kompanijai bandyti ir tobulinti autonomines technologijas.

Yara Birkeland elektrinis laivas. Knut Brevik Andersen nuotr.
Yara Birkeland elektrinis laivas. Knut Brevik Andersen nuotr.

Ir taip, „Yara Birkeland“ dydžiu ir galimybėmis nė iš tolo neprilygsta didžiausiems konteineriniams laivams. Tačiau tai proga vystyti technologijas, kurios išvalytų laivybos sektorių.

2050 metais, jei niekas nesikeis, laivyba gali būti atsakinga už 17 proc. CO2 emisijų, nes kiti transporto sektoriai, ypač antžeminis transportas, tampa švaresnis. Žinoma, ir laivyboje matomas judesys – jau kitais metais turėtų pasirodyti amoniaku varomas laivas. Bet naujos iniciatyvos visada yra sveikintinos.

www.technologijos.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(9 žmonės įvertino)
3.6667

Milžiniškų sandėlių neprireiks: lyg ant mielių augančiai el. prekybai iššūkius įveikti padeda neįprasti robotai

Sparčiai augantis elektroninės prekybos populiarumas visame pasaulyje, įskaitant ir Lietuvą,...

Perspėja išmaniųjų telefonų naudotojus: Lietuvos pašonėje siautėja itin pavojingas SMS virusas jokiu būdu neatidarinėkite tokios žinutės (94)

Suomijos ir Norvegijos mobiliojo ryšio operatoriai antrą savaitę kovoja su galingu SMS virusu...

Izraelio inžinieriai sukūrė naują raketinio kuro rūšį ir variklius: pritaikys kosmose ir karo pramonėje (12)

Tokį kurą naudojančios raketos gali būti įjungiamos ir išjungiamos, kurą galima ilgai saugoti,...

Elono Musko „Starlink“ palydovinis internetas pradeda veikti Lietuvoje: paskelbė, koks bus interneto greitis paviešintos paslaugų kainos (203)

Astronautikos bendrovė „Space X“, priklausanti Elonui Muskui , pranešė Lietuvoje pradedanti...

NASA žada atlikti didžiulį eksperimentą Mėnulyje: jei pasiseks, identišką technologiją panaudos Marse (22)

NASA paskelbė kvietimą teikti pasiūlymus, kaip Mėnulyje būtų galima įrengti branduolinę...

Top naujienos

Laisvės TV tyrimas. Slaptame įraše – Šiaulių gydytojos priešmirtinis liudijimas: savižudybė dirbti Lietuvoje

Nusižudžiusi Šiaulių gydytoja Laura Šilinskytė jautėsi persekiojama ligoninės vadovų, todėl...

Kandrotas – Celofanas pakilo į kovą prieš jo bylą nagrinėjantį teisėją (59)

Celofano pravarde gerai žinomas aršus vadžios kritikas Kauno rajono gyventojas Antanas Kandrotas...

Ekspertai aptarė pasikeitusį vaikų sergamumą: Kėvalas išskyrė, kuo skiriasi vakcinos ir kuria skiepyti vaikus (41)

Prezidentas Gitanas Nausėda su Sveikatos ekspertų taryba ir Lietuvos pediatrų draugijos nariais...

Šimonytė – apie JAV sankcijas Baltarusijai: jų taikymas Lietuvoje dar neaiškus (6)

Jungtinių Valstijų sankcijos Baltarusijai „turi specifikų“, todėl dar neaišku, kaip jos bus...

Širinskienė pasirinko naują frakciją (36)

Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakciją pirmadienį palikusi...

Prieš Putino ir Bideno pokalbį dėl Ukrainos – nerimą keliantis scenarijus: Rusija gali ryžtis kruvinam konfliktui (168)

Galbūt paskutinė viltis susitarti dėl taikos. Taip jau vertinamas numatytas JAV ir Rusijos...

Bilotaitė: migrantai eina ne tik pėsčiomis, bet ir gabenami krovininiais sunkvežimiais (6)

Vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė teigia, kad neteisėtos migracijos krizėje matomos...

Seimas pritarė naujai išimčiai dėl automobilių taršos mokesčio

Automobilių paveldėtojams automobilių taršos mokesčio mokėti nereikės, nutarė Seimas .

Premjerė: vaikai nuo 5 metų bus pradėti skiepyti antroje gruodžio pusėje

Premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad vaikai nuo 5 metų Lietuvoje bus pradėti skiepyti antroje...

Kitąmet augs vaiko pinigai, padidintos globos išmokos (2)

Kitąmet vaiko pinigai augs 3,5 euro, nes didės bazinė socialinė išmoka, globos išmokos skirsis...