Sostinėje gyvenanti Asta (vardas pakeistas – DELFI) „iPhone 5” telefoną įsigijo iš telefonais prekiaujančios parduotuvės, radusi apie ją internete. Norėdama kuo greičiau išbandyti naują „Apple“ kūrinį, sostinės gyventoja „iPhone 5” įsigijo iš „GSM Arena“.

Pusmetį pasidžiaugusi nauju „iPhone“ telefonu, Asta sutriko, kai išvykusi į Belgiją liko be ryšio.

Nusileidusi Briuselyje mergina pamatė, kad negali nei skambinti telefonu, nei rašyti trumpųjų žinučių.

Po nesėkmingų bandymų susisiekti su Lietuva, Asta kreipėsi į mobiliojo ryšio operatorių „Bitė Lietuva“. Mergina sužinojo, kad jos telefono IMEI kodas (unikalus telefono numeris) yra įtrauktas į „juoduosius sąrašus“, todėl užsienio mobiliojo ryšio operatoriai blokuoja ryšį.

Užsienyje IMEI „juodieji sąrašai“ „iPhone“ telefonams sudaromi, kai telefonas yra pavogtas, pamestas ar kitais atvejais, kai savininkas praranda telefoną.

Grįžusi į Lietuvą, mergina kreipėsi į „GSM Areną“ su prašymu duoti naują telefoną. Iš pradžių sostinės gyventojai buvo pasiūlyta telefoną palikti, kad jį „sutaisytų“, tačiau klientė nesutiko – prašė grąžinti pinigus arba išduoti naują telefoną, su kurio IMEI kodų nekiltų jokių problemų.

Po ilgų derybų Astai vis dėlto pavyko išsireikalauti naujo „iPhone“ telefono.

„GSM Arena“: telefonus pirkome iš įmonės, kuri tapo nemoki

DELFI susisiekus su „GSM Arenos“ vadybininku Šarūnu Beliavičiumi, šis teigė, kad vilnietės Astos istorija jam yra žinoma.

„Dalį telefonų pirkome iš vienos įmonės, kuri paskui tapo nemoki, ir viską, ką ji pardavė, įtraukė į „juoduosius sąrašus“, - teigė pašnekovas.

Pasak jo, telefonai pagal IMEI kodą įtraukiami į tokius sąrašus tik „Apple“ gamintojo. Didžioji dalis iš Didžiojoje Britanijoje esančios įmonės įsigytų aparatų buvo ne „iPhone“, todėl „GSM Arenos“ klientai neturėtų susidurti su tokia pačia problema.

Š. Beliavičius pasakojo, kad jo atstovaujama įmonė dirba komiso pagrindais – superkami telefonai tiek iš fizinių, tiek iš juridinių asmenų.

„Sukraunama didelė siunta ir tuomet vežama į Lietuvą“, - sakė jis.

Pašnekovas pripažino, kad problemų su supirktais telefonais nutinka, tačiau su klientais problemas stengiamasi spręsti taikiai.

Pasiteiravus, ar įsigyjant „iPhone“ telefonus yra tikrinama, ar jų IMEI kodai nėra įtraukti į užsienio šalių mobiliųjų operatorių „juoduosius sąrašus“ vadybininkas teigė, kad naujų telefonų pakuotės nėra plėšomos, todėl kodai nėra tikrinami.

„Jei kas atsitinka, tai turime pirkimo dokumentus iš tiekėjų ir įrodymus, kad ne mes patys esame kalti“, - sakė jis.

„Bitė Lietuva“: telefonas įtrauktas į pamestų/pavogtų telefonų duomenų bazę

Mobiliojo ryšio operatoriaus „Bitė Lietuva“ atstovė ryšiams su visuomene Laura Bielskė teigė, kad išgirdę apie jų klientei nutikusią situaciją bendrovės darbuotojai susisiekė su Belgijos mobiliojo ryšio operatoriumi.

„Pasirodo, įsigyto telefono IMEI kodas yra įtrauktas į pamestų/pavogtų telefonų duomenų bazę“, - teigė pašnekovė.

Kaip sakė įmonės atstovė, Lietuvoje veikiantys operatoriai neturi bendros duomenų bazės su kitomis Europos Sąjungos šalimis, kur būtų galima blokuoti kitose šalyse užblokuotus „iPhone“ telefonus.

L. Bielskė tikino, kad atvejai, kai dėl galimai įsigyto vogto ar pamesto telefono, užsienyje lieka be ryšio, itin reti. Tačiau Lietuvoje kas dieną yra registruojama po kelis pavogtų ar pamestų telefonų IMEI kodus.

Įmonės vadovas: klientė neteisi, vadybininkas nekompetetingas

Po šios publikacijos pasirodymo su DELFI susisiekęs „GSM linija“ vadovas Vytautas Neubaueris nesutiko su kai kuriais klientės teiginiais bei pateikė savo komentarą:

Straipsnyje minima klientė iš tikrųjų elektroniniu paštu gegužės 8 dieną kreipėsi į UAB „GSM linija“ priklausantį pardavimų portalą „GSMarena.lt“, kuriuo informavo apie susidariusią problemą su telefonu, kurį ji buvo įsigijusi iš nurodyto telefonų pardavimų prekybos salono. UAB „GSM linija“ reaguodama į klientės laišką pasiūlė klientei atiduoti telefoną į servisą suteikiant jai pakaitinį telefoną trims dienoms, per kurias prekybos salonas „GSMarena.lt“ turėjo gauti naują tokio pačio modelio telefoną ir juo pakeisti senąjį telefoną. Klientė papildomai elektroniniu paštu informavo, jog dėl darbo specifikos ji negali laukti ir pageidavo, kad telefonas būtų pakeistas iš karto. UAB „GSM Linija“ gegužės 10 dieną klientei el. paštu atsakė, jog sutinka pakeisti telefoną nauju ir nurodė, jog naujas telefonas bus pristatytas gegužės 14 dieną. Taigi akivaizdžiai matyti, jog klientė nepagrįstai nurodė, jog UAB „GSM Linija“ siūlė tariamai sutaisyti jos telefoną. Naują telefoną iš tiekėjų gavome gegužės 14 dieną ir tą pačią dieną informavome klientę, kuri atvyko sekančią dieną į „GSMarena.lt“ saloną ir senąjį telefono aparatą pakeitėme į naują. Klientė nepagrįstai straipsnyje teigia, jog tik po ilgų derybų su UAB „GSM linija“ jai pavyko išsireikalauti naują „iPhone“ telefoną. Kaip matyti, nebuvo nei ilgų derybų, nei atsisakymo ar delsimo spręsti problemą, nes klientei iškart pasiūlėme pakeisti jos telefoną nauju, kuris buvo pakeistas iš karto, kai tik buvo gautas naujas modelis.

Taip pat V. Neubaueris tvirtina, kad vadybininkas Šarūnas Beliavičius į kai kuriuos DELFI klausimus atsakė nekompetetingai:

[Vadybininkas - DELFI] klaidingai nurodė, jog telefonų IMEI kodai nėra tikrinami, ar yra įtraukti į užsienio šalių mobiliųjų operatorių „juoduosius sąrašus“, dėl neatplėštų dėžučių. Norime patikslinti, kad nurodytos markės telefonų IMEI kodai yra nurodomi ant pačių telefonų pakuotės dėžučių, tačiau prekybos salonas neturi galimybės patikrinti, ar parduodami telefonai yra įtraukti į užsienio šalių mobiliųjų operatorių vadinamus „juoduosius sąrašus“, nes Lietuvoje tokios duomenų bazės nėra. Pažymėtina ir tai, kad UAB „GSM linija“ telefonus įsigyja komiso principu iš juridinių ir fizinių asmenų, todėl pirkdami telefonus su pardavėju sudaro pirkimo-pardavimo sutartį, kurioje pardavėjas patvirtina, jog daiktas nėra įkeistas, jam nėra taikomas areštas ar draudimas, todėl anksčiau „GSMarena.lt“ prekybos salonams nekildavo abejonių dėl telefono autentiškumo. Taip pat vadybininkas neturėdamas pakankamai informacijos netiksliai nurodė, jog visi gauti „iPhone 5“ mobilieji telefonai iš tam tikro tiekėjo buvo įtraukti į „juoduosius sąrašus“. Norime patikslinti, kad tik keletas mums parduotų telefonų buvo įtraukti į operatorių vadinamus „juoduosius sąrašus“. Tuo tarpu su kitais „iPhone 5“ mobiliaisiais telefonais mūsų klientai problemų neturėjo.

Taip pat UAB „GSM linija“ papildomai praneša, kad įvykus nurodytam įvykiui su kliente GSMarena.lt prekybos salonai šiuo metu imasi papildomų priemonių ir papildomai tikrins kiekvieną telefoną, kurį įsigyja komiso pagrindu tam, kad ateityje būtų išvengta panašaus pobūdžio problemų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (265)