Blogesni finansiniai rodikliai „Tele2“ veiklos istorijoje Lietuvoje fiksuoti tik vieną kartą – vos prasidėjus 2008-2009 metų krizei, sakė įmonės vadovas Petras Masiulis.

Vertinant absoliučiais skaičiais, „Tele2“ pajamos traukėsi nuo 132,7 iki 127 mln. litų, pelnas – nuo 53,5 iki 48,4 mln. litų. Tiesa, P. Masiulis nurodė, jog „Tele2“ Lietuvos padalinio EBITDA marža (38,4 proc.), lyginant su kitomis Europos telekomunikacijų bendrovėmis, patenka tarp pirmųjų didžiausių trijų procentų.

Žinoma, kol kas sunku teigti, kad pajamų ir pelno mažėjimas reiškia nesėkmę „Tele2“ veikloje - gali būti, kad visa rinka traukėsi dar labiau. Tai sužinosime artimiausiomis dienomis, kai savo veiklos duomenis paskelbs ir du kiti didieji mobiliojo ryšio operatoriai.

Įmonės vadovų teigimu, pagrindinė ir pajamų, ir pelno mažėjimo pastarąjį ketvirtį priežastis – paslaugų kainų mažėjimas. O mažinant kainą gana stipriai suveikė vienas konkurentų veiksmas: praėjusių metų lapkritį „Bitė Lietuva“ pristatė neribotų pokalbių ir žinučių planą. Dėl to (ir įprastinės kainų mažėjimo dėl konkurencinių veiksmų) per metus kainų lygis krito net 15 procentų.

„Tele2“ komunikacijos vadovas Baltijos šalims Andrius Baranauskas, praėjusių metų lapkritį teigęs, kad neribotais planais „Bitė“ sumanė padidinti paslaugų kainas (esą, vidutinė sąskaita yra mažesnė, nei tuomet pasiūlyta neriboto plano kaina), buvo priverstas savo žodžius atsiimti, nors P. Masiulis aiškino, kad A. Baranauskas vis dar teisus – tik jo tiesa apsiriboja nedideliu vartotojų segmentu, kurių sąskaitos iki praėjusių metų rudens buvo mažesnės, o noras kalbėti neribotai buvo didelis.

Tiesa, dalį šio kainų mažėjimo kompensuoja augantis paslaugų vartojimas. Antrą šių metų ketvirtį pokalbių trukmė „Tele2“ tinkle išaugo 8-9 procentais (nuo 904 iki 973 mln. minučių), duomenų vartojimas išaugo daugiau nei dukart (nuo 392 iki 886 mln. MB). Ne mažiau svarbus ir klientų kiekio didėjimas – per metus jis paaugo 3 procentais (nuo 1,81 iki 1,86 milijono), verslo klientų dalį bendrovė paaugino net 11 procentų – nuo 127 iki 141 tūkstančio.

Tuo pačiu kainų mažėjimas yra rimta priežastis veržtis diržus – įmonėje vyksta vidinės pertvarkos siekiant dar labiau efektyvinti veiklą, kad pajamų mažėjimas turėtų kuo mažiau skausmingas. P. Masiulis suskubo užtikrinti, jog tai jokiu būdu nereiškia etatų mažinimo: „Ėjome per visas sritis – neliečiant personalo. Nebuvo atleistas nė vienas žmogus, nebuvo sumažintas nė vienas atlyginimas, nebuvo nubraukta nė viena premija. Stengiamės elgtis protingai ir kai samdome žmogų, norime matyti, kad ir ateityje jam turėsime darbo“. Išlaidas įmonei padėjo sumažinti smarkiai sumažėjusios sąskaitos už elektrą (neseniai „Tele2“ baigė tinklo modernizavimo darbus), taip pat sumažintos išlaidos pramogavimui įmonės sąskaita ir griežtesnė fiskalinė drausmė.

Pasak P. Masiulio, nuo birželio pradžios įsigaliojęs susitarimas atsisakyti telerinkodaros (neskambinti atsitiktiniais numeriais, neskambinti klientams, iš kurių negautas raštiškas sutikimas gauti skambučių iš operatoriaus ir skambinti tik savo klientams) smarkiai pakeitė vartotojų elgseną – esą, dabar nebepakanka tingiai laukti geresnio konkurentų pasiūlymo, klientams reikia patiems ieškotis, kuris operatorius teikia labiau jam tinkantį paslaugų paketą. Žinoma, galimybė paskambinti savo klientams reiškia, jog operatorius, likus keliems mėnesiams iki sutarties pabaigos, veikiausiai susisieks su savo klientu bei bandys susitarti dėl paslaugos teikimo ir ateityje.

„Tele2“ artimiausiu metu ketina plėsti teikiamų paslaugų spektrą. P. Masiulis puse lūpų užsiminė, kad artimiausioje ateityje bus duotas atsakas ir „Omnitel“ bei „Spotify“ tandemui – jo teigimu, esama ir kokybiškesnių paslaugų, nei „Spotify“.

Paklausus, kaip „Tele2“ reagavo į Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) kritiką, jog operatorius ne visuomet įspėja klientus, jog skambinama padidinto tarifo numeriu, A. Baranauskas tikino, jog kritikos susilaukta tik dėl 2 numerių iš maždaug 500 – esą, tai buvo loterijos, kurios pinigus uždirba ne tik iš padidinto tarifo, bet ir skambučio metu gali parduoti klientui bilietus. Vieno numerio klausimas buvo išspręstas tą pačią dieną, kai susilaukta RRT kritikos, kito numerio problema turėtų būti išspręsta artimiausiu metu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (25)