Trijuose žemynuose dirbanti recenzentų grupė transkribuoja, anotuoja ir analizuoja dalį „Alexa“ surinktų balso įrašų. Programa, kurios egzistavimą „Bloomberg“ atskleidė anksčiau šį mėnesį, buvo sukurta padėti „Amazon“ skaitmeniniam balso asistentui geriau suprasti ir reaguoti į komandas.

Grupės nariai, turintys prieigą prie „Alexa“ klientų geografinių koordinačių, gali jas įrašyti į trečiosios šalies žemėlapių programinę įrangą ir, kaip teigia darbuotojai, pasirašę konfidencialumo sutartis, neleidžiančias jiems viešai kalbėti apie programą, rasti klientų gyvenamąsias vietas.

Nors kol kas nėra požymių, kad „Amazon“ darbuotojai, turintys prieigą prie duomenų, būtų bandę atsekti klientus, du „Alexa“ recenzentų grupės nariai „Bloomberg“ pareiškė susirūpinimą, kad „Amazon“ suteikia nereikalingai plačią prieigą prie klientų duomenų, kurie gali padėti lengvai nustatyti įrenginio savininką.

Lokacijos duomenys yra jautresni už daugelį kitų vartotojo duomenų kategorijų, tvirtina Džordžtauno „Law's Communications and Technology Clinic“ teisininkė ir dėstytoja Lindsey Barrett.

„Jei kas nors renka jūsų lokacijos duomenis, tai reiškia, kad jie gali būti perduoti kažkam, kas gali jus surasti, kai nenorite būti surasti“, – paaiškino ji. Nesunki prieiga prie vietos duomenų, susietų su „Alexa“ naudotojų įrašais, „man reikštų raudoną vėliavą“, pridūrė ji.

Balandžio 10 d. pareiškime, patvirtinančiame „Alexa“ programos egzistavimą, „Amazon“ pažymėjo, kad „darbuotojai neturi tiesioginės prieigos prie informacijos, kuri galėtų identifikuoti asmenį ar paskyrą“.

Naujame pranešime, atsakančiame į šią istoriją, „Amazon“ teigia: „Prieiga prie vidinių įrankių yra griežtai kontroliuojama ir suteikiama tik ribotam darbuotojų skaičiui, kuriems šios priemonės reikalingos apmokyti ir tobulinti paslaugą, apdorojant nepaprastai mažą interakcijų pavyzdį. Mūsų politika griežtai draudžia darbuotojų prieigą prie klientų duomenų ar jų naudojimą dėl bet kokios kitos priežasties, ir mes absoliučiai netoleruojame piktnaudžiavimo mūsų sistemomis. Mes reguliariai tikriname darbuotojų prieigą prie vidinių priemonių ir ribojame prieigą, kiek ir kada tai įmanoma.“

„Alexa“ duomenų priežiūros komanda, kuri tvarko žmonių kalbos įrašus ir kitus duomenis, padedančius apmokyti balso programinę įrangą, yra įdarbinusi tūkstančius darbuotojų ir rangovų, triūsiančių „Amazon“ biuruose Bostone, Rumunijoje, Indijoje ir kitur.

Kai kurie darbuotojai, atsakingi už „Alexa“ klientų įrašų analizę, naudoja „Amazon“ įrankį, rodantį garso įrašus kartu su duomenimis apie įrenginį. Didelė dalis programinėje įrangoje saugomos informacijos, įskaitant įrenginio ID ir kliento identifikavimo numerį, negali būti lengvai susieta su vartotoju.

Tačiau „Amazon“ renka ir lokacijos duomenis, kad „Alexa“ galėtų tiksliau atsakyti į užklausas, tarkim, pasiūlyti vietinį restoraną arba suteikti oro prognozes netoliese esančiame Ašlande, Oregone, o ne tolimame Ašlande, Mičigane.

„Bloomberg“ stebėtoje demonstracijoje „Amazon“ komandos narys įterpė sistemoje saugomas vartotojo koordinates (užkoduotas pagal platumą ir ilgumą) į „Google“ žemėlapių paiešką. Mažiau nei per minutę darbuotojas peršoko nuo kliento komandos „Alexai“ įrašo prie jo namų vaizdo ir atitinkamo adreso.

Neaišku, kiek žmonių turi prieigą prie šios sistemos. Du šaltiniai tvirtina manantys, kad didžioji dauguma „Alexa“ duomenų priežiūros darbuotojų iki šiol galėjo laisvai naudotis šia programine įranga.

Kartais „Amazon“ renka duomenis pagal nutylėjimą. Dar praėjusiais metais klientui pirmą kartą uždavus išmaniajai kolonėlei „Echo“ klausimą, susijusį su buvimo vieta, kompanija dažniausiai pasitelkdavo įrenginio interneto ryšį, kad gautų apytikslę lokaciją. Neseniai kompanija pradėjo naudoti su kliento paskyra susietą siuntimo adresą kaip „Echo“ numatytąją vietą.

„Amazon“ lokacijos duomenys ne visada tikslūs ir ne visada nurodo „Echo“ buvimo vietą. „Alexa“ telefono programėlė ragina vartotojus nustatant išmaniąją kolonėlę įvesti savo namų adresą, be to, prašo leidimo naudoti išmaniojo telefono lokacijos duomenis.

Dažniausiai užduodamų klausimų apie „Alexa“ sąraše „Amazon“ teigia naudojanti mobiliojo įrenginio lokaciją, kad pateiktų tikslesnius atsakymus ir rekomendacijas ir įgalintų tam tikras funkcijas, pvz., priminimus, kurie įsijungia, kai vartotojas pasiekia tam tikrą vietą.

Antrasis vidinis „Amazon“ programinės įrangos įrankis, prieinamas mažesniam darbuotojų skaičiui, dirbančiam su balso įrašų nuorašais ir padedančiam „Alexai“ kategorizuoti prašymus, saugo daugiau asmeninių duomenų, teigia vienas iš šaltinių.

Įrašę kliento ID numerį, šie darbuotojai, vadinami anotatoriais ir tikrintojais, gali matyti namų ir darbo adresus bei telefono numerius, kuriuos vartotojai įvedė į „Alexa“ programėlę nustatydami prietaisą, teigia šaltinis. Jei vartotojai pasirinko bendrinti savo kontaktus su „Alexa“, jų vardai ir elektroninio pašto adresai taip pat yra matomi. Šie duomenys saugomi sistemoje, todėl, jei klientas prašė „Alexos“ „nusiųsti žinutę Laurai“, recenzentai gali patikrinti, ar transkribuotojas nurašė vardą teisingai, kad programinė įranga išmoktų susieti šį prašymą su konkrečia Laura, esančia kontaktų sąraše.

Panašu, kad šiuo metu „Amazon“ nusprendė apriboti darbuotojų prieigą prie sistemos.

Vienas šaltinis sakė, kad dar prieš metus „Amazon“ valdymo skydelis, kuriame nurodomi vartotojo kontaktai, rodė pilnus telefono numerius. Dabar tame pačiame skydelyje kai kurie skaitmenys yra užtemdyti.

„Amazon“ dar griežčiau apribojo prieigą prie duomenų po „Bloomberg“ balandžio 10 d. ataskaitos, patvirtino du šaltiniai. Kai kurie darbuotojai, kurie perrašo, anotuoja ir tikrina garso įrašus, atvykę į darbą pamatė, kad nebeturi prieigos prie programinės įrangos įrankių, kuriuos naudojo anksčiau. Kai buvo rašomas šis straipsnis, jų prieiga dar nebuvo atkurta.