Tam reikia išspręsti pagrindinę problemą – pašalinti ar smarkiai sumažinti tokių, greičiau už garsą skrendančių lėktuvų sukeliamą smūginę bangą.

Komercinis viršgarsinis skrydis galėtų gerokai sutrumpinti kelionių oru trukmę ir padidintų žmonių mobilumą – ypač tolimųjų skrydžių atveju.

Kai penktajame dešimtmetyje buvo sukurtas „Concorde‘as“, smūginė banga taip pradėjo gadinti gyvenimą žmonėms, kad greitai buvo išvis uždrausta naudoti viršgarsinius lėktuvus virš sausumos. Šis iki dabar galiojantis draudimas sukūrė ekonominį barjerą, sunaikinusį komercinius viršgarsinius skrydžius.

Daugybę metų buvo bandoma kažkaip sumažinti smūginę bangą, o pastaraisiais metais NASA ir jos partneriai pasiekė gerų rezultatų siekdami šio tikslo – sukurti nauji aerodinaminiai smūginės bangos mažinimo instrumentai. Jie patikrinti skaičiavimais, aerodiniaminaime tunelyje ir eksperimentiniais skrydžiais.

Be to, laboratorijose padaryti akustiniai eksperimentai ir specialių trajektorijų skrydžiai parodė, kad dabar smūginė banga pridarys labai nedaug, o gal ir visai nesukels problemų bendruomenėms.

Tad pasiekimai turi potencialių galimybių atšaukti viršgarsinių skrydžių draudimą, bet tai reikia išbandyti ne laboratorijose, o realių skrydžių sąlygomis. NASA ir jos partneriai tiki, kad jau atėjo laikas surengti parodomąjį skrydį.

Tam bus sukurtas ir išbandytas „x lainerio“ prototipas. Siekiant sutaupyti, šis demonstracinis modelis bus mažesnis už ateities viršgarsinį lėktuvą, bet turės atkartoti jo smūginę bangą.

Pirmoji projekto dalis turtėtų patikrinti mažą smūginę bangą kuriantį lėktuvo dizainą ir įvertinti leistiną triukšmo lygį. Bendradarbiaudama su vietos reguliuojančiomis agentūromis ir dalyvaujant bendruomenėms, NASA panaudos šį viršgarsinį „x lainerį“ tyrimams, siekdama įvertinti žmonių reakciją į viršgarsinio skrydžio garsą

Aišku jei jie išvis jį išgirs. Tyrimai pagal šią lemiamos reikšmės programą turėtų sudaryti galimybes pakeisti viršgarsinio skrydžio normas siekiant sukurti naujos kartos civilinės aviacijos lėktuvus.