Po dviejų dešimtmečių darbo Kembridžo universiteto mokslininkams pagaliau pavyko rekonstruoti Romos filosofo Boetijaus sukurtą melodiją – „Filosofijos paguoda“.

Šis viduramžių kūrinys buvo parašytas VI amžiuje Boetijaus įkalinimo metu. Tai vyko prieš pat filosofui įvykdant mirties bausmę už išdavystę. Ši melodija laikoma vienu įspūdingiausiu jo šedevrų.

O kodėl „Filosofijos paguodos“ negalėjome išgirsti visus šiuos metus? Atsakymas slypi muzikos užrašymo technikoje. Viduramžiais žmonės, vietoje šiandien naudojamų natų, pasitelkdavo neumas (ankstyvąją muzikos žymėjimo formą). Jos išreikšdavo melodinius kontūrus, o ne garsus, todėl šiuolaikiniams muzikantams yra labai sunku „išversti“ tokius ženklus į visiems suprantamą muziką.

„Neumos nurodo melodijos kryptį ir tam tikras vokalines detales, bet garso aukštis nėra aiškus, o tai kelia didelių problemų (...). Mes žinome, kaip muzika būdavo išdainuojama, bet tikslios natos yra paslaptyje“, – pasakoja daktaras Sam Barrett iš Kembridžo universiteto.

Laimei mokslininkai atrado prieš daugiau nei 142 metų prarastą XI amžiaus rankraštį, kuris pasitarnavo, kaip „muzikinis Rozetės akmuo“. Besiremiant juo, komanda iššifravo apytiksliai 80-90 proc. originalaus Boetijaus kūrinio.

Taip po 1 tūkst. metų muzikantų grupė pirmą kartą atliko šio nuostabaus muzikinio šedevro dalį.