Pažadėjo – ištesėjo

Dotnuvoje esantis pėsčiųjų ir dviračių takas yra valstybinės reikšmės kelyje Jonava–Kėdainiai–Šeduva. Už jį atsakinga ir jo tvarkymui lėšas skiria Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Direkcijos paskelbtą konkursą šiemet laimėjo akcinė bendrovė „Kauno tiltai“.

Bendrovės darbininkai dar pavasarį žadėjo visus rekonstrukcijos darbus atlikti per šią vasarą. Panašu, kad šįkart kalbos nebuvo vien tik tušti žodžiai. Darbininkai per pusmetį atnaujino pėsčiųjų ir dviračių taką, sutvarkė tiltą ir jo prieigas. Pirmadienį buvo nurinkti laikini kelio ženklai, įspėjantys, kad čia vykdomos statybos.

Laukė ilgai

Dotnuviškiai ir dažnai keliu per šį tiltą važiuojantys žmonės dar 2015-ųjų pabaigoje turėjo sulaukti džiugios žinios – ilgai lauktas pėsčiųjų ir dviračių takas per Dotnuvėlės upelį jau turėjo būti užbaigtas. Čia, šalia tilto, turėjo atsirasti betoninis keliukas, kuriuo gyventojai galėtų keliauti pėsčiomis ar važiuoti dviračiais saugiai, nesisprausdami tilto pašonėje.

Tačiau viskas užstrigo net ketveriems metams, nes paaiškėjo, kad galimai savo darbą neteisingai atliko projektuotojai, klaidų padarė ir užsakovai, prisidėjo ir gamtos stichijos, o kur dar Specialiųjų tyrimų tarnybos puolimai ir įtarimai korupcija, vienos statytojų įmonės bankrotas, nesėkmingos kitų rangovų paieškos.

Darbai sustojo

2015 m. Kelių direkcijos paskelbtą konkursą darbams Dotnuvoje laimėjo UAB „Tauro ženklas“. Darbai tuomet buvo pradėti. Įmonės, statančios šį tiltą, vadovas Audrius Lisauskas ne kartą ramino gyventojus ir teigė, kad jau netrukus tiltas turėtų būti pabaigtas. Tačiau statybų galo kaip nesimatė, taip nesimatė, o dar ir plyšys didžiulis atsivėrė, kuris gąsdino vietinius. Darbai Dotnuvos tilto prieigose sustojo.

Vėlavo dėl kliūčių

„Rinkos aikštei“ dar 2015-ųjų gegužės mėnesio pradžioje susisiekus su darbus vykdančios UAB „Tauro ženklas“ vadovu A. Lisausku, šis vis tikino, kad darbai vėluoja dėl objektyvių priežasčių ir kitą mėnesį tikrai turėtų būti baigti, tačiau taip neatsitiko. Vyriškis tuomet kaltino gamtos stichijas, technines kliūtis. „Rinkos aikštei“ pavyko išsiaiškinti, kad statybos darbai strigo ir dar dėl kelių kliūčių, ir panašu, kad tapo tikru galvosūkiu net darbus vykdančiai įmonei. Pasirodo, projektuotojai galimai padarė klaidų projektuodami šį objektą, tad reikėjo koreguoti projektą. Klaidų pridarė ir užsakovai.

Teisėsaugos smūgis

Galų gale statybomis Dotnuvoje susidomėjo ir Specialiųjų tyrimų tarnyba. Buvo pradėtas tyrimas, statybos darbai visiškai sustojo. Tuomet buvo sulaikyti „Kauno regiono kelių“ direktorius V. Lisauskas, („Tauro ženklo“ vadovo A. Lisausko tėvas) ir jo pavaduotojas Edmundas Kaučikas. Šiems asmenims buvo pareikšti įtarimai dėl piktnaudžiavimo. Taip pat buvo sulaikytas UAB „Tauro ženklas“ vadovas, „Kauno regiono kelių“ tarnybos vadovo sūnus A. Lisauskas. Galų gale įmonė, turėjusi atnaujinti Dotnuvos tiltą, buvo likviduota.

Niekas nenorėjo imtis darbų

Nutraukusi sutartis su „Tauro ženklu“ Kelių direkcija skelbė konkursą, tačiau pradėtų ir nepabaigtų darbų Dotnuvoje niekas nenorėjo imtis. Konkursas šiems darbams buvo skelbtas ne kartą, tačiau norinčių pabaigti tilto statybas neatsirado.

Galų gale dar kartą paskelbtame konkurse dalyvavo vienas rangovas, jis konkursą ir laimėjo. Tačiau neaišku, dėl kokių priežasčių darbų taip ir nevykdė. Kelių direkcija vėl ne vieną kartą skelbė konkursus šiam objektui sutvarkyti ir vis atsirasdavo kažkokių kliūčių, trukdžių.

Galiausiai paskelbtą konkursą laimėjo ir šiuos darbus įsipareigojo atlikti bendrovė „Kauno tiltai“, ką ji pagaliau sėkmingai ir padarė.