Kaip skelbiama pranešime spaudai, parodoje po atviru dangumi eksponuojami darbai žiūrovą kviečia keliauti po Lietuvos pramonės objektus, tyrinėti industrinius kraštovaizdžius ir pasvarstyti, ar fotografijose užfiksuoti statiniai ir kompleksai ateityje galėtų pretenduoti tapti kultūros paveldo objektais, kuriuo 2005 m. pripažinta muziejumi tapusi senoji Vilniaus miesto elektrinė.

„Vietą šiai lauko parodai pasirinkome neatsitiktinai: viena vertus, nežinomybė dėl epidemiologinės situacijos paskatino ieškoti erdvės po atviru dangumi, kita vertus, šis skveras simboliškai pratęsia svarbaus pramonės paveldo objekto, pirmosios Vilniaus miesto elektrinės, kurioje esame įsikūrę, istoriją: bevardį skverą vilniečiai ras greta Vilniaus elektrinės darbuotojų namo, kuriame kadaise gyveno išskirtinai elektrinės darbuotojai“, – sako projekto vadovė, Energetikos ir technikos muziejaus komunikacijos koordinatorė Martyna Bakaitė.
Šešiose fotoserijose – „Lietuvos elektrinės“, „Energetikos ir technikos muziejus“, „Lietuvos grūdų elevatoriai“, „Lietuvos vandens bokštai“, „Žvyro ir granito karjerai“ ir „Naktiniai industriniai peizažai“ – užfiksuoti pramoniniai vaizdai prikausto dėmesį savo įtaigumu ir precizišku atlikimu. Pro fotografo Germano Simonsono vaizdo ieškiklį parodos žiūrovui atsiskleidžia netikėtai estetiški industrinių Lietuvos vietovių pavidalai.

„Industrine menine fotografija susidomėjau dar 2016 m. lankydamasis Ventspilyje, kur mano dėmesį prikaustė industrinė jūrų uosto infrastruktūra. Šiuo metu mano kolekcijoje – per 30 fotoserijų, nufotografuotų tiek Lietuvoje, tiek užsienyje (Vokietijoje, Lenkijoje, Bulgarijoje, Latvijoje). Industrinės meninės fotografijos žanras Lietuvoje nėra itin paplitęs, nedaug turime rimtai juo užsiimančių fotografų, nors šio žanro ištakos siekia XX a. pradžią. Džiaugiuosi, kad Energetikos ir technikos muziejus pastebėjo mano kūrybą ir ėmėsi šio fotografinio žanro pristatymo visuomenei“, – sako fotografas.

Parodoje eksponuojami darbai kviečia žiūrovą analizuoti industrinius objektus ne per jų funkcionalumo, bet per estetinę prizmę, atkreipiant dėmesį į linijų, tekstūrų žaismą. Kai kurie fotografijose užfiksuoti objektai grimzta istorinėn praeitin, todėl G. Simonsonas atlieka ir savotišką industrinio paveldo metraštininko darbą.

Paroda skvere prie Vilniaus elektrinės darbuotojų namo veiks iki rugsėjo 24 dienos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)