Atrodytų, kad Lietuvoje, kur norint atsigerti vandens pakanka atsukti čiaupą, spektaklio tema – gan tolima. Visgi atkreipti dėmesį į įvairias globalias problemas yra viena svarbių šiuolaikinio meno, kuris kuria emociją užuot vien perteikęs faktinę informaciją, paskirčių, įsitikinęs autorius.

„Turbūt retas žino, jog nemaža dalis geriamo vandens plastikiniuose buteliukuose atkeliauja iš skurstančių kraštų, o, pavyzdžiui, Kolumbijoje vandens buteliukas kainuoja daugiau nei gaiviojo gėrimo buteliukas. Nepateisinama, kad Afrikos bei Pietų Amerikos šalyse, kuriose vandens itin trūksta, jo ištekliai privatizuojami pelno siekiančių korporacijų“, – pasakoja N. Claesas.

Nielsas Claesas

Dėmesys šokiui ir idėjai

N. Claesas mano, kad karus dėl naftos ateityje gali pakeisti karai dėl vandens. Tačiau svarbu suvokti, kad pasibaigus naftos ištekliams, mes rasime alternatyvų, tuo tarpu išsekus vandeniui, žmonijai išgyventi bus sunku. Apie tai ir kviečia susimąstyti spektaklis „Troškulys“.

Temai atskleisti autorius pasirinko gan minimalistinį pasakojimo stilių, padedantį išlaikyti publikos dėmesį. „Pasirodymuose pirmiausiai siekiu, kad žiūrovas mėgautųsi šokiu, tad mažiau koncentruojuosi į kostiumus“, – atskleidžia choreografas.

Kiek pasirinkta forma paveiki, siekiant sutelkti auditorijos dėmesį bei perduoti žinią, vilniečiai ir miesto svečiai galės nuspręsti lapkričio 11 dieną apsilankę „Menų spaustuvėje“. Vėliau spektaklis bus rodomas Šiauliuose (lapkričio 18 d.) ir Kaune (lapkričio 20 d.)

Scena iš spektaklio "Troškulys"

Kūrėjas nevengia skaudžių temų

Jautrumas supantiems žmonėms ir globalioms problemoms Nielsui Claesui būdingas nuo mažumės. Jo teigimu, tam įtakos turėjo šeimoje puoselėjamos savanoriškos veiklos tradicijos, taip pat galimybė pažinti žmones iš tolimų ir savo problemomis labai skirtingų pasaulio kraštų.

Be aplinkosaugos, menininkui itin artima ir moterų teisių tema. Prieš keletą metų Lenkijos žiūrovai turėjo galimybę išvysti jo spektaklį „Maathai“, pasakojantį apie pasirinkimo teisės ir elementarių laisvių neturinčių moterų situaciją Afrikoje bei Indijoje. Kūrėjo ateities planuose – spektaklis apie stereotipus, su kuriais susiduria visuomenėje įtakingos moterys.

„Visada renkuosi temas, kurios atkreipia dėmesį į įvairias visuomenės problemas. Siekiu su žiūrovu pradėti atvirą dialogą opiomis temomis, jo nesugėdindamas ir nekaltindamas. Tikiu, kad smerkdami vienas kitą pokyčių nepasieksime.“ – sako choreografas ir viliasi, kad toks požiūris sulauks vis didesnio atgarsio ir mūsų šalyje.

Ateities planai – Lietuvoje

Prieš pradėdamas dirbti Lietuvoje, menininkas kaupė patirtį Nyderlanduose, Kinijoje, Izraelyje, Norvegijoje, Rusijoje bei Lenkijoje, tad gali palyginti modernaus šokio situaciją šiose šalyse. N. Claesas teigia pastebintis Lietuvos scenos augimą – besikuriančias naujas šokio trupes, į šalį grįžtančius šokėjus – ir neslepia noro čia likti ilgiau.

„Pažįstu nemažai užsienio choreografų, tad norėčiau juos pakviesti čia atvykti. Lietuvos šokio kūrėjai – tikri profesionalai, bet, palyginęs su užsienio scena, pastebiu, kad spektaklius dažniausiai stato vietiniai menininkai. Manau, kad užsienio choreografai galėtų įnešti tam tikros įvairovės į šalies sceną, praplėstų nagrinėjamų temų lauką“, – teigia kūrėjas.

N. Claesas žada ir ateityje kelti opius klausimus. „Esu tikras, kad privalu nagrinėti skaudžias temas, tokiu būdu suteikiant galimybę žiūrovams pabūti kito asmens vietoje, persikelti į kitomis problemomis gyvenančius kraštus. Net jei su konkrečiais skauduliais dar nesusidūrėme, menininkai turi unikalią galimybę priminti, kad šios problemos egzistuoja“, – reziumuoja choreografas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)