Kelionės tai ne tik pramogos. Tai kur kas daugiau. Pirmiausia kelionės yra įvairių dalykų atradimai, nauji skoniai, nauji kvapai. O kartais kelionėse imi ir visai netyčia atrandi pačių keisčiausių dalykų.

Keliaujant po Emilija-Romanijos regioną Šiaurės Italijoje DELFI Kelionių ambasadoriui Orijui Gasanovui akys ant kaktos iššoko, kai pamatė su kokia transporto priemone pas jį pasikalbėti atvyko vietinis ūkininkas, vynuogių augintojas Francesco. Iš pirmo žvilgsnio – tikrai ne turtuolis, gal net labiau primenantis darbininką, nei nuosavo vynuogyno savininką – šis vyras vairavo „Lamborghini“. Tokį galingą, kreminės spalvos, šiek tiek nuo dirbamos žemės purviną, visais keturiais varomą, su kietu „powerspeed“ užrašu ant dešiniojo šono... traktorių!

Jūs gal dabar juokiatės, o Francesco visai nejuokinga. Savo traktoriumi jis patenkintas tiek pat, kiek koks miesto ponas prabangia mašina. Jis juo taip didžiuojasi, kaip kokia moterytė nauja „Michael Kors“ rankine ar paauglys nauju mobiliu telefonu.

Pasirodo būtent traktoriais šiose, vietinėse apylinkėse yra pagarsėjusi sportinių automobilių gamintoja „Lamborghini“. Ir kiekvienas, kas nori po kaimą važinėti iškėlęs galvą, stengiasi nusipirkti būtent šios markės traktoriuką. Neturi „Lamborghini“ – tu dėmesio nevertas. Moters nesusirasi, iš kaimynų pagarbos neturėsi, turistai pas tave pasidairyti nesustos. Populiarumo taisyklės paprastos.

Italijos ūkininkai

Kas nesidomi automobiliais, mažai kas žino, kad būtent nuo traktorių prasidėjo kompanijos „Lamborghini“ istorija. Iš pradžių tai buvo garažiukas Modenos mieste, kuriame jos įkūrėjas Ferruccio Lamborghini iš apleistos karinės technikos ėmė konstruoti pirmuosius traktorius. Labai greitai jie tapo kokybės ir stiliaus garantu. Po kelių metų nuo starto, maždaug 1960 metais, ši kompanija per mėnesį pagamindavo apie 400 traktorių. Ir šis skaičiuos nuolat augo.

Kaip greitai populiarėjo „Lamborghini“ vardas, taip greitai pildėsi ir jos įkūrėjo banko sąskaita. Jis ėmė pirkti brangiausius to laiko automobilius, tarp kurių buvo ir „Ferrari 250 GT“. Deja, šis modelis traktorių gamintoją nuvylė. Nuolat gesdavo sankaba. Tik tada Ferruccio Lamborghini nusprendė, kad ir pats gamins sportinius automobilius, be to, pasiskelbė, kad jie bus daug geresni ir patvaresni už „Ferrari“. Tad žiūrint istoriškai „Lamborghini“ yra labiau traktoriai, nei automobiliai.

Italijos ūkininkai

– Jūs mane nustebinote su savo „Lamborghini“, – pagyriau ūkininką Franscesco.

– Noriu jus patikslinti, pas mane ne bet koks, o ypatingas devyniasdešimtųjų modelis – „Lamborghini 990 F-plus“. Neužmušamas, galingas, kaip penkiasdešimt žirgų. Šitą „Lamborghini“ Italijoje žino visi, kolekcionieriai juos supirkinėja, kasmet kelia kainą. Ir aš jau ne pirmą kartą girdžiu, kad jis labai gerai atrodo, – nei kiek dėl mano komplimento nepasimeta ūkininkas. Jis apie savo traktorių galėtų pasakoti tiek, kiek kiti apie sportinius automobilius.

– Ar esate turtuolis, kad tokį transportą vairuojate?, – paklausiau specialiai, kad dar labiau pasigirtų.

– Italijoje mes visi paprasti, gal net, sakyčiau, biedni esame. Pažiūrėk, man šis ūkis priklauso, bet pats dirbu, pats viskuo rūpinuosi, samdau tik kelis pagalbinius darbuotojus. Vynuogynas yra mano šeimos pragyvenimo šaltinis, todėl, kuo daugiau papildomų rankų samdysiu – tuo mažiau man liks, – aiškino jis.

– Kiek vertas jūsų traktorius?, – tikslinuosi.

– Kai kas iš pažįstamų sakė, kad už 10 ar 20 tūkstančių internete matė, bet aš netikiu tokiais skaičiais. Savojo neparduočiau ir už dvigubai ar trigubai tiek. Maniškis nėra sugedęs, niekada nestringa, esu juo labai patenkintas, – beveik glostydamas savo transporto priemonę komentuoja Franscesco.

– O ar nesvajojate nusipirkti šios markės sportinį super automobilį? Atrodytumėte dar geresnis ūkininkas, – pasiūliau mintį.

– Kur man su tuo super automobiliu važinėti? Po kalnus ar po dirvožemius? Pas ūkininkus kitoks supratimas apie transporto priemones. Galime labai gerai gyventi, bet to, ko mums nereikia nepirksime. Traktorius yra žymiai geriau už tas sportines mašinas, – praktinę pusę įžvelgia šis italas.

Šios transporto priemonės Franscesco pats nepirko. Kaip ir visą vynuogių ūkį – taip ir traktorių – jis paveldėjo iš savo tėvo, šeimininkavusio čia dešimtmečius. Prieš porą metų jis mirė ir visą turtą perdavė kaime gyventi pasilikusiam sūnui.

Mūsų pokalbio pabaigai Franscesco papasakojo, kad vairuodami „Lamborghini“ italai ūkininkai kaip magnetas traukia merginas. Ne tik vietines, bet ir užsienietes. „Jeigu kas nors iš mano draugų įdeda skelbimą internete, kad ieško panelės, būtinai parašo, ką vairuoja. Joms „Lamborghini“ vardas labai patinka, vos susipažinusios prašo parodyti. Todėl tie, kas turi tokius traktorius – ilgai vieniši nebūna“, – džiaugėsi jis.

Traktoriai su prabangiu vardu dar ne viskas. Keliaujant aplink Boloniją galima pamatyti pačių originaliausių transporto priemonių. Pavyzdžiui, istorinių „Fiat“ modelių. Ir vėl gi – ne, tai ne automobiliai. Tai tokie keisčiausių formų nedideli sunkvežimiai, kuriais ūkininkai į supirkimo bazes veža savo vynuogių derlių.

Italijos ūkininkai

Dar į šį pasaulio kampelį verta atvykti, jeigu norite pamatyti istorinius „Ferrari“ ar „Maserati“ modelius. Pačiame giliausiame kaime, tokius galite išvysti prie eilinės kavinukės. Ūkininkai atvažiuoja pasikalbėti ir išgerti vieną iš penkių dienos „espreso“. O jeigu su italais būsite draugiški – leis ir prie vairo pasedėti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (21)