Nepriekaištinga išvaizda, standartus atitinkantis ūgis ir svoris, plati šypsena ir ilgos kojos – tokiais stereotipais apipinta skrydžio palydovių profesija. Oro uosto koridoriais kaukšėdamos elegantiškais bateliais stiuardesės išdidžiai žingsniuoja kartu su lėktuvų pilotais. Tačiau ar iš tiesų ten, padangėse, viskas yra taip, kaip mes įsivaizduojame?
© Shutterstock

Stiuardese dirbanti Gintarė Mellupe šiuo darbu susižavėjo per pirmąjį skrydį. Nors merginai tuo metu šis darbas atrodė tik svajonė, begalinis noras visa tai paversti realybe atvedė ją į aviacijos pasaulį, kuriame ji jau 11 metų.

„Labai norėjau dirbti oro uoste, nes ten labai daug žmonių, kurie atsineša su savimi gražių emocijų, nes jie skrenda atostogų, jie laukia to momento, kai atvažiuos į oro uostą, ir aš norėjau būti to dalimi. Grįžtantieji irgi būna labai laimingi, nes pailsėję, išsiilgę šeimos narių, draugų ir pilni įspūdžių, kuriuos patyrė atostogaudami, ir man labai norėjosi patirti tas emocijas ir būti to dalimi“, – pasakoja G. Mellupe.

Pirmas žingsnis skrydžio palydovų darbo link – teoriniai ir praktiniai mokymai, kuriuose jiems tenka susidurti su pirmaisiais išbandymais.

Paskaitos baseine, ugnies ir dūmų simuliatoriuje, mokymai, kaip suteikti pirmąją pagalbą, bei realių situacijų vaizdavimas studentus paruošia galimiems netikėtumams per skrydžius.

„Mes kartais būname ir medikės, ir mamos lėktuve, nes skrenda daug mamų su mažais vaikučiais, reikia aukle pabūti. Stiuardesės darbas iš išorės atrodo labai paprastas, nes, atrodo, šypsosi ir viskas, laimingos. Tačiau mes praeiname labai daug mokymų, mokame ir pirmąją pagalbą, ir psichologinę pagalbą suteikti, ir avarinėse situacijose elgtis, esame pasiruošusios visokioms situacijoms, kaip reaguoti, kaip būti ramiam ir visada šypsotis“, – vardija G. Mellupe.

Oro linijos nori kuo greičiau paruošti naujuosius skrydžių palydovus, tad teoriniai ir praktiniai mokymai – labai intensyvūs.

Lietuvių, latvių, rusų ir anglų kalbomis kalbanti G. Mellupe sako, jog šiame darbe taip pat labai svarbus organizuotumas, optimizmas ir gebėjimas greitai reaguoti kilus įvairiems nesklandumams.

„Labai svarbu šiame darbe laiko planavimas, nėra nei vienos dienos tokios pačios, kiekviena diena skirtinga, vieną dieną pradedi 4 val. ryte, kitą dieną 16 val. vakare, todėl labai reikia planuotis ir galvoti vieną žingsnį į priekį“, – sako stiuardesė.

Keleiviai dažniausiai mato tik vieną skrydžio palydovų darbo pusę, todėl neretai manoma, kad pagrindinės jų pareigos – šypsotis ir aptarnauti keleivius. Vis dėlto tai, ką mato keleiviai, nėra pagrindinė skrydžių palydovų darbo dalis.

„Mes visi susitinkame, visa komanda šitame centre ir aptariame skrydį, einame į lėktuvą, pradedame ruoštis, ateiname anksčiau už keleivius, tada jau pradedame laipinimą, taip pat po kiekvieno skrydžio mes grįžtame į šį centrą ir baigiame ryte pradėtus darbus – pildome ir atiduodame įvairius dokumentus“, – pasakoja G. Mellupe.

Dešimt tūkstančių valandų ore praleidusi G. Mellupe savo profesijos darbu nevadina. Kasdien su šypsena veide į naujus potyrius besileidžianti mergina sako, kad tai jos gyvenimo būdas. Nors nepastovus darbo grafikas gali sukelti problemų kuriant šeimą, G. Mellupe savo darbe daugiau minusų nemato.

Skirtingos šalys, naujos kultūros ir nesibaigiančios kelionės – taip atrodo daug kam pasaką primenantis G. Mellupe gyvenimas. Aviacija susižavėjusi lietuvė kol kas iš skrydžio palydovių gretų trauktis nesiruošia, tačiau net ir nusprendusi nebekilti į dangų, ji norėtų dalytis per daug metų sukaupta patirtimi ir tęsti darbus mokymų centre.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Subjurę orai lietuvius skatina keisti atostogų planus (3)

Nuo ankstyvo pavasario Lietuvos gyventojus lepino vasariški orai, tad dalis žmonių atidėliojo...

Vietinių kova su turistais: nuo uždarytų paplūdimių iki draudimo stovėti ant tilto (7)

Draudimai stoviniuoti, lankytis populiariose vietose, lesinti balandžius, demonstruoti tatuiruotes su...

Balsavimas: išrinkite gražiausią salą Lietuvoje (14)

Naujienų portale DELFI vyksta unikalus projektas: „ 100 žingsnių per Lietuvą “, kurio metu...

Išrinkite, kuri Lietuvos sala yra pati įspūdingiausia (17)

Naujienų portale DELFI vyksta unikalus projektas: „ 100 žingsnių per Lietuvą “, kurio metu...

„Ryanair“ streiko metu keleiviai liko ir be skrydžio, ir be pinigų (2)

Patikimumas ir puiki reputacija – tai vertybės, kurios oro linijoms padeda užpildyti lėktuvų...

Top naujienos

Staigmena naujausiuose kandidatų į prezidentus reitinguose: lyderių trejetuke įvyko pokyčiai (42)

Birželio 19-27 dienomis visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „ Spinter tyrimai “...

Didesnėms algoms pinigų neturi, bet verslui – milijonų vertės dovanos (9)

Patys daugelį metų už valstybės turtą nieko nemoka, o iš kitų pinigus ima. Bent jau toks...

Už laisvę kovojo akmenimis ir kryžiais: sodyba, kurioje komunistai žemai nusilenkdavo (91)

Orvidų sodyba – iš kryžių ir akmenų pastatytas gyvas paminklas pasipriešinimui prieš...

Sensacija Kipre – gynyboje užsidariusi „Sūduva“ iš turnyro eliminavo APOEL klubą aiškūs tolimesni varžovai (285)

UEFA Čempionų lygoje debiutuojantys Marijampolės „Sūduvos“ futbolininkai Kipre pateikė...

Baltijos jūroje stebi Rusijos povandeninius laivus: jų medžioti skrenda iš Šiaulių (479)

Dar praėjusią savaitę dėmesiui nukrypus į audringą NATO viršūnių susitikimą Briuselyje,...

Feisbuką užkariavęs menininkių piešinys stebina užkoduotais simboliais: net ir menkiausia detalė čia turi svarbią reikšmę

Pora Tailando menininkių sukūrė paslėptų simbolių kupiną šaržą, vaizduojantį sėkmingą...

Orai: šiluma sieks ir 30 laipsnių (5)

Trečiadienio naktį Lietuvoje žymesnio lietaus nenumatoma. Pūs nestiprus šiaurės, šiaurės rytų...

Ką daryti, kai netenkina atlikti remonto darbai (94)

Kai vieni nesugebame ko nors pasidaryti, kviečiame pagalbą – tai įprasta. Pagalbos prireikė ir...

Prabilo po kontroversiško finalo nušvilptas teisėjas: didžiuojuosi savo darbu – tai širdyje aš nešiosiu amžinai (141)

Ne Kylianas Mbappe , ne Antoine'as Griezmannas ir ne Paulis Pogba . Taip pat ir ne Luka Modričius...

MH17 tragedija: rusų propagandistai ėmėsi neįtikėtinų triukų (808)

Lygiai prieš ketverius metus – 2014 metų liepos 17 dieną – Ukrainos Donecko srityje buvo...