„Lietuvos oro uostai jau yra baigę viešąjį pirkimą naujos kartos rankinio bagažo patikros skeneriams diegti, kuriuos pasaulyje pradėjo naudoti kai kurie oro uostai. Iš techninės pusės būsime pasirengę šiuos skenerius eksploatuoti Kauno oro uoste šių metų pabaigoje“, – komentuoja Tadas Vasiliauskas, Lietuvos oro uostų atstovas žiniasklaidai.

Kompiuteriniuose tomografijos skeneriuose sukuriamas trimatis bagažo vaizdas. Tokia technologija palengvina apsaugos pareigūnų darbą – jiems nereikės prašyti, kad žmonės išiminėtų elektroninius prietaisus ir skysčius iš savo kuprinių, rankinių ar lagaminų, nes viskas vyks elektroniniu būdu.

Toks sprendimas iš esmės pakeis šiuo metu oro uostuose taikomas bagažo pervežimo taisykles, pagal kurias keleiviai negali turėti didesnių nei 100 ml talpų skysčiams vežti. Nauja taros talpa bus pakoreguota, o bendrai bus galima vežti iki 2 litrų skysčių.

Vilniuje tokie skeneriai irgi atsiras, tačiau žymiai vėliau.

Vilniaus oro uoste jie turėtų būti pradėti naudoti startavus šiuo metu statomam naujam išvykimo terminalui, t. y. 2025 metų pradžioje. Pereinamu laikotarpiu, kol visi Europos oro uostai turės įsidiegę naują saugumo įrangą, siekiama suvaldyti galimas rizikas, todėl dėl įrangos naudojimo apimties vyksta intensyvios diskusijos tarptautiniu lygiu“, – sako specialistas.

Oro uostai jau buvo atlikę šių naujos kartos skenerių bandymus, kurių metu paaiškėjo, kad sutrumpėjo laukimo laikas ir sumažėjo eilės prie oro uosto patikros. Patikrintų keleivių skaičius išaugo net 160 proc. lyginant su laiku, kurio dabar prireikia tikrinant žmones ir jų vežamus skysčius bei elektronikos prietaisus rankiniu būdu.

Tokie skeneriai jau pradėjo veikti kai kuriuose pasaulio oro uostuose. Visgi, kol daugelyje oro uostų ši sistema dar diegiama arba laukiama, nebus galimybės vežtis didesnės talpos skysčių. Tokia situacija išliks iki tol, kol oro uostai nesusitars dėl vieningos skysčių pervežimo sistemos arba įdiegs naujus skenerius.