Pasiūlymuose numatyta, kad iki 2030 metų greitųjų traukinių eismas turėtų padvigubėti, o iki 2050 metų – patrigubėti. Siekiama, kad pagrindinėse Europos geležinkelio linijose būtų pasiektas 160 kilometrų per valandą greitis.

ES vykdomoji valdžia taip pat nori apsvarstyti galimybę ES mastu priimti taisyklę, pagal kurią traukinių bilietams nebūtų taikomas pridėtinės vertės mokestis.

Bus supaprastintas tarpvalstybinių kelionių užsakymas, o 2022 metais Komisija parengs teisės akto projektą, kuriuo bus „skatinamas patogus įvairiarūšio transporto bilietų pardavimas“, sakoma pareiškime. Šiuo ir kitais pasiūlymais siekiama, kad transporto sektoriuje išmetamųjų teršalų kiekis sumažėtų 90 proc.

„Traukinių bilietus turi būti lengviau rasti, užsisakyti ir įsigyti patraukliomis kainomis“, – sakė už klimatą atsakingas EK narys Fransas Timmermansas.

Be to, Komisija paskelbė gaires, kaip užtikrinti sąžiningą perėjimą prie klimato neutralumo.
Šie pasiūlymai apima įvairias priemones – nuo pagalbos skurdžiau gyvenantiems žmonėms iki kokybiško išsilavinimo ir mokesčių naštos perkėlimo nuo darbo į kitus šaltinius, siekiant klimato ir aplinkosaugos tikslų. Jie nėra teisiškai privalomi ES valstybėms narėms.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)