Ateinant vasarai vis dažniau bendrovių viduje pradeda kilti klausimai „tai kur šiemet važiuosim?“. Dažnai tai užsibaigia pasilinksminimu sodyboje ar baidarių žygiu. Tai smagūs dalykai, tačiau yra kitas kelionių tipas, kuris leidžia ne tik pasilinksminti, bet ir dažnai motyvuoti darbuotojus stipriau nei pakeltas darbo užmokestis.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Tai vadinamos motyvacinės kelionės (angl. incentive travel), kai darbuotojai, pasiekę iškeltų tikslų, iškeliauja su savo komanda atsipalaiduoti į užsienį, rašoma pranešime spaudai. Lietuvoje tokios kelionės pamažu atgauna populiarumą. Tiesa, atvejų, kai į užsienį iškeliauja visa labai didelė bendrovė, pasitaiko dar gana retai.

„Tokio tipo kelionės Lietuvoje buvo gana populiarios prieš krizę. Natūralu, kad jai užklupus daugelis galvojo kaip išgyventi, o ne papildomai motyvuoti savo komandą. Pastaruosius keletą metų motyvacinės kelionės vėl atsigauna. Dažniau jas renkasi mažesnės bendrovės, o tarp didžiųjų darbdavių tradicijos išskraidinti visą bendrovę dar gana retos. Jie dažniau renkasi motyvuoti atskiras komandas. Čia nebent galiu paminėti „Bitę“, kuri kelerius metus iš eilės už pasiektus rezultatus keliauja su daugiau nei 600 žmonių komanda“, – sako Linas Zareckas, daugiau nei 12 metų su savo agentūra „MadeMyDay“ organizuojantis Lietuvos bendrovių keliones ir renginius užsienyje.

Nuo Amsterdamo iki Kretos

„Turime paprastą taisyklę – visomis jėgomis siekime tikslo, o tai padarę smarkiai švęskime. Todėl kiekvienais metais išsikeliame kelis ambicingus tikslus su keliomis galimomis kelionių kryptimis. Užpernai keliavome į Barseloną, pernai turėjome savaitgalio kruizą į Stokholmą, šiemet skridome į Amsterdamą, o kitąmet, jei ir toliau taip ambicingai sieksime tikslų, turėtume nuvykti į Kretą. Tokio masto kelionės organizavimas tampa nemenku iššūkiu, pavyzdžiui, į Amsterdamą skrido daugiau nei 600 kolegų. Tačiau tai verta – tokios kelionės itin motyvuoja visą bendrovę stengtis“, – sako Lilija Balnytė-Savickienė, „Bitė Lietuvos“ renginių vadovė.

Pasak jos, pakeltas darbo užmokestis motyvuoja 2-3 mėnesius, o tokios kelionės – skatina stengtis visus metus: „Vidinė apklausa parodė, kad šalia jau higiena tapusių papildomų naudų darbuotojams, kaip sveikatos draudimas ar mokymai, tokios kelionės užima labai svarbią vietą. Ypač stebime aukštesnį motyvacijos lygį komandose, kurios tiesiogiai prisideda prie kelionės tikslų siekimo. Labiausiai tai veikia, kai visa komanda tiksliai žino kokio rezultato siekia ir kiek dar iki jo trūksta – apie tai viduje primename kas mėnesį.“

Keturi patarimai, kad kelionė įvyktų sklandžiai

Kaip pastebi L. Zareckas, norint, kad tokios motyvacinės kelionės praeitų sklandžiai, o jų organizavimas netaptų galvos skausmu, reikia atsiminti kelias esmines taisykles:

Skirkite laiko pasiruošimui.

Kuo daugiau žmonių, tuo ilgiau kelionei reikėtų ruoštis. Jei planuojama keliauti su keliais šimtais žmonių, reikėtų viskam pradėti ruošis bent prieš pusę metų. Pavėlavus gali būti itin sunku surasti pakankamą laisvų vietų skaičių lėktuvuose ar viešbučiuose. Turėkite omenyje, kad oro bendrovės ne visada pozityviai žiūri į didelių žmonių grupių skraidinimą, būtent tokiu atveju ir praverčia ilgesnis planavimas.

Rinkitės tiesioginius maršrutus.

Tokių kelionių metu įprasta rinktis kelionių kryptis, turinčias tiesioginius maršrutus. Taip išvengiama nesusipratimų, vėlavimų ir paties organizavimo apsunkinimo. Tad įprasta, kad mūsų šalies bendrovės keliauja kelių valandų skrydžio aplink Lietuvą spinduliu. Paskutiniu metu dėl patrauklių kainų lietuvių akys dažniau krypsta į Lvovą ar Kijevą.

Turėkite planą, bet nepersistenkite.

Atsiminkite, kad motyvacinių kelionių tikslas – atšvęsti pasiektus tikslus. Todėl kelionės metu venkite strateginių sesijų, mokymų, o verčiau susikoncentruokite į pramogas. Pavyzdžiui, itin pasiteisinu pramoga – visai didelei grupei eiti į futbolo varžybas, jei žaidžia žinoma komanda. Vien dėl nuostabios atmosferos su daugiatūkstantine minia stadione ši pramoga patinka net ir nemėgstantiems futbolo. Dar vienas patarimas – jei keliaujate su didele grupe, palikite laisvo laiko, kad darbuotojai patys galėtų nuspręsti ką nori veikti.

Neleiskite per daug atsipalaiduoti.

Tai gana keistas patarimas, bet jo laikantis vienas žmogus gali suvaldyti ir 100 keliautojų grupę. Keliaujantys neturi jausti, kad už juos viskas pasirūpinta. Palikite šiek tiek atsakomybės ir jiems patiems: prašykite, kad patys atvyktų į pietų vietą ir panašiai. Tokiu atveju išvengsite pamirštų bilietų ar vėlavimų pasirodyti sutartoje vietoje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Paryžiaus centras kiekvieno mėnesio pirmą sekmadienį bus skirtas pėstiesiems

Paryžiaus valdžia nusprendė nuo spalio 7-osios kiekvieno mėnesio pirmą sekmadienį uždaryti...

Lietuvis turi ofisus visame pasaulyje: vieną dieną dirba Dominikos respublikoje, kitą – Balio saloje (12)

„Jau nebeskaičiuoju, kiek šalių esu aplankęs. Bet apetitas kyla bevalgant. Keliauju kur nors kas...

Turkijos turizmo atstovas malšina poilsiautojų baimes: jei ir būtų „Viskas įskaičiuota“ pasikeitimų, tik išlošite (19)

Nuvilnijus žiniai, kad Turkijos turizmo sektorius rekomenduoja keisti „Viskas įskaičiuota“...

Lietuviai šluoja atostogų pasiūlymus kitiems metams: kiek galima sutaupyti ir ar saugu pirkti iš anksto (49)

Šiemet daugelis Lietuvoje veikiančių kelionių organizatorių išankstinius kitų metų vasaros...

Izraelyje – specialus „National Geographic“ leidinys apie Lietuvą (4)

„Visit Lita!“ (Aplankykite Lietuvą!) Tokiu kvietimu pažymėtas specialus „ National Geographic...

Top naujienos

Džiugelio skambutis aplinkos ministrui: išlindo visai kitų interesų ausys (158)

Ką bendro turi atliekų tvarkymo verslas su žmogaus teisėmis ir jų gynimu?

Lietuvos miškuose miškovežių spūstys (291)

Socialiniai tinklai ūžia nuo informacijos, kur matyti intensyvūs miškų kirtimai. Gyventojai,...

Pranckietis kreipėsi į žmones: nesiųskite mums Basčio į Seimą (1)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis sako, kad būtų nesaugu deklaruoti paramą konservatorei...

Šimonytė apsisprendė dėl Prezidento rinkimų – apie abejones kalba būtuoju laiku (712)

Artėjančių prezidento rinkimų lygtyje lieka vis mažiau nežinomųjų. Bet tie nežinomieji yra...

Po farsu virtusio interviu stebi radikalius pokyčius Rusijoje (3)

Praeitą savaitę du Rusijos piliečiai, įtariami pasikėsinimu į Sergejų Skripalį, davė labai...

Kilus įtarimams patikrins, ar sektoriniai greičio matuokliai veikia teisingai (17)

Nuo rugsėjo pradžios pradėję veikti sektoriniai greičio matuokliai sukėlė diskusijų audrą...

Mokslininkas atskleidė, kada globali temperatūra Žemėje pasieks „piką” (31)

Susisiekimo, mitybos įpročiai, sunaudojamos energijos kiekis ir gamyba vis labiau spartina klimato...

Numuštas Rusijos lėktuvas: kas tai per orlaivis ir ką jis veikė šalia Lietuvos (941)

Po to, kai Sirijos priešlėktuvinės pajėgos virš Viduržemio jūros numušė Rusijos lėktuvą...

Vilniečių kova už mišką atskleidė savivaldybės planus: dalį Vilniaus užstatys daugiabučiais (24)

Vilniaus Lazdynų mikrorajone esančio „Gudelių šilo“ gyventojai leidosi į kovą su sostinės...

Plonytė linija tarp gyvenimo ir mirties: esate miręs tuomet, kai tą paskelbia gydytojas (6)

Kartais gyvenimą ir mirtį skirianti linija gali būti visiškai neaiški, pastebi livescience.com....