aA
Šiemet „Jaunojo dizainerio prizą“ produkto dizaino kategorijoje pelnęs Vilniaus dailės akademijos bakalauras Lukas Avėnas publikai pristatė koncepcinį triratį motociklą AKO, apjungiantį geriausias motociklų bei automobilių savybes.
AKO
AKO
© Organizatorių nuotr.

Išskirtines savybes šiai transporto priemonei suteikia ne tik palinkstanti važiuoklė, bet ir transporto priemonės išorėje esantis variklis bei kiti inovatyvūs dizaino sprendimai. Apie tai, kokiomis pastangomis buvo išvystyta ši idėja ir kokios jos perspektyvos, kalbamės su pačiu autoriumi.

Lukai, kaip kilo mintis sukurti transporto priemonę?

Sukurti transporto priemonę man pasiūlė inžinierius Artūras Mikalauskas, pamatęs mano sukurtą katamaraną „Rei” – jis pateko į garsų dizaino portalą designboom.com bei įvairius lietuviškus portalus ir žurnalus. Artūras su savo kolega Luku Bučiausku kelis metus laisvalaikiu kūrė į vairavimo sistemą integruotą mechaninę kėbulo pavertimo sistemą. Su tokia važiuokle galima pasiekti visas geriausias motociklo valdymo savybes, tuo pačiu metu sėdint lyg automobilyje su naikintuvo elementais. Taigi, idėjos autoriai yra būtent šie žmonės, o aš tiesiog turėjau puikią progą prisidėti prie jų komandos su savo dizaino žiniomis ir idėjomis. Tačiau visą laiką glaudžiai bendradarbiavome - kartais aš komentuodavau inžinerinę dalį, o kartais Artūras komentuodavo dizainą.

Su kokiais iššūkiais susidūrei projektuodamas AKO?

Didžiausias iššūkis buvo tai, kad iki tol aš visiškai nesidomėjau nei automobiliais, nei motociklais, o ypač jų važiuoklės mechaninėmis charakteristikomis. Baigiamajam darbui turėjau maždaug tris mėnesius ir per tą laiką turėjau labai daug išmokti – taigi dirbau ne tiesiog daug, o praktiškai nesustodamas. Dar niekada neteko kurti objekto su tiek daug skirtingų detalių, kurios visos yra taip glaudžiai susijusios ir nuo kiekvienos iš jų padėties priklauso visas likęs modelis - svarbus kiekvienas milimetras. Labai džiaugiuosi, kad inžinieriai manimi visą tą laiką pasitikėjo ir dirbo kartu, o darbo vadovas Šarūnas Šlektavičius, kuriam labiausiai ir norėčiau padėkoti, nuolat dalijosi patirtimi ir padėjo priimti įvairius sprendimus. Taip pat labai smagu, kad visa dizaino katedra yra labai suinteresuota skatinti studentų bendradarbiavimą su kitų profesijų atstovais. Taigi su puikių dėstytojų pagalba, bendromis jėgomis turime galimybes Lietuvoje sukurti labai įdomius ir konkurencingus produktus.

Ko iš šios patirties išmokai?

Kai pasirinkau temą baigiamajam darbui, visi sakė, kad bus sunku, ir aš pats supratau, kad pasirinkau itin sudėtingą dalyką, bet man buvo labai įdomu, ar sugebėsiu. Turbūt pakankamai daug dirbant sukurti galima praktiškai bet ką. Vieną dieną prisiminiau Winstono Churchillo citatą „Jei tenka eiti per pragarą, tiesiog eik“ („If you’re going through hell, keep going”). To, kaip man ėjosi, negalėčiau pavadinti pragaru - buvo tikrai smagu ir įdomu, bet taip pat ir labai sunku. Nesvarbu ką ir kaip darai, kad ir kaip sudėtinga viskas atrodytų, svarbiausia nesustoti.

Ar tikiesi šį projektą komercializuoti?

Jau nuo pat pirmo susitikimo buvo nuspręsta, kad mes AKO tikrai pagaminsim. Šiuo metu projektu domisi kelios lietuviškos įmonės, tačiau akivaizdu, kad tokio sudėtingo objekto išvystymui reikalingos didelės investicijos, todėl esame pateikę paraiškas Europos Sąjungos fondams. Taip pat, kai bus baigtas fizinis pakabos prototipas, tikimės pritraukti investicijų iš užsienio, galbūt pasitelksime ir „Kickstarter“ platformą. Taip pat šiuo metu renkame komandą su reikalingomis kompetencijomis, norinčią dirbti sinergijos ir sėkmės dalinimosi principu.

Jei reiktų rinktis tarp automobilio ir motociklo – kurį pasirinktum?

Abu turi akivaizdžių privalumų ir trūkumų. Nors aš mielai važinėčiau tik motociklu, mūsų klimato juostoje daugiau nei pusę metų tai neįmanoma. Ir motociklo aš šiuo metu neturiu.

Gal galėtum išvardinti kokius apdovanojimus už kokius savo darbus ir kuriais metais esi laimėjęs?

Mano šviestuvas „Tano“ 2015 m., yra įvertintas Italijoje rengiamo tarptautinio konkurso „A' design award“ sidabru, lietuvišku „Gero dizaino“ prizu, taip pat prancūzo Marco Praquino inicijuotu „Design and design“ apdovanojimu. Pastarąjį taip pat yra pelnęs mano krėslas „14", laikrodis „Broken line”, laikrodis „Time tune” ir kavos staliukas AMÉ. Taip pat nemažai dėmesio sulaukė mano suprojektuotas katamaranas „Rei”.

Kurie tavo projektai yra sulaukę didžiausio susidomėjimo?

Jeigu susidomėjimą vertinčiau finansiškai, tai laikrodis „Broken line”, kurį nupirko įmonė. Jeigu publikacijų skaičiumi, tai turbūt krėslas „14". Jeigu apdovanojimų skaičiumi, tai šviestuvas „Tano". Jeigu publikacijų svarba, tai katamaranas „Rei". Būtent jis buvo didžiausią postūmis mano veikloje – be jo sėkmės nebūtų įvykę daug kitų dalykų.

Pagrindiniu prizu įvertintą L. Avėno bei 14 kitų konkurso nominantų darbus galima pamatyti „Jaunojo dizainerio prizo 2016“ parodoje, kuri iki liepos 23 d. veikia Vilniaus dailės akademijos ekspozicijų salėje TITANIKAS (Maironio g. 3). Konkursą „Jaunojo dizainerio prizas“ nuo 2011 m. kasmet organizuoja VDA Dizaino inovacijų centras.

|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Top naujienos

Naujai viruso bangai rudenį reikia ruoštis jau dabar: modernios priemonės patikrai pasieniuose jau egzistuoja (51)

Atsižvelgiant į jau turimas žinias apie koronavirusą ir sezoniškumą, yra nemaža rizika, kad...

Koronavirusas Baltarusijoje: rizikuoja jau ne tik Lietuva, bet ir visa ES (128)

Iš pradžių Baltarusija neigė koronavirusą ir netgi juokėsi iš galimos pandemijos. Šiuo metu...

Ambicingame 6,3 mlrd. plane Lietuvai pasigedo kelių esminių akcentų: planuojame nubėgti maratoną, bet vos paeiname (118)

Finansų ministerijos pristatyme ilgalaikių investicijų ekonomikos skatinimui plane iš viso...

Vašingtono sprendimas – JAV antausis Maskvai ar dar vienas smūgis Europos kariniam saugumui (418)

Viena vertus, Vašingtonas aiškiai parodė Rusijai jos vietą. Kita vertus, tai rodo ir vis...

Veryga: karantiną bus siūloma pratęsti ir vasarą papildyta 15.15 (897)

Spaudos konferencijoje ministras Aurelijus Veryga sakė, kad karantiną bus siūloma pratęsti ir...

Viktoras Bachmetjevas

Esminiai dalykai: pokalbis su Algirdu Davidavičiumi: ką labiausiai pasaulyje norėtų pakeisti filosofas?

Jūsų dėmesiui jau antroji atsinaujinusios laidos „ Esminiai dalykai “ dalis. Šį kartą...

Vilčių nugalėti koronavirusą teikia jau seniai sukurta vakcina (2)

Didelis sergamumas ir mirtingumas nuo tuberkuliozės . Tokiais liūdnais pasiekimais pasaulyje...

Po Evitos Cololo laimėjimo – su apmaudu: toks gėdingas mūsų tautos bruožas

Gegužės viduryje įvyko „Lietuvos balso“ finalas , kuriame, po žiūrovų balsavimo,...

Mariją pravardė privertė jaustis netikėle, tačiau gyvenimas apsivertė pakeitus vieną dalyką

Mano galva, o ir savo istorija besiremiant suprantu, kad moteriai save priimti yra ypatingai sunku....

Bertomeu įgėlė „Rytui“: anksčiau tai buvo labai solidus klubas (17)

Šviesas didžiausiose žemyno krepšinio arenose pirmadienį galutinai užgesinęs Eurolygos...

|Maža didelių žinių kaina