Apsipirkimas ir prekių apžiūrinėjimas

Didžiulė prekių įvairovė padarė vaikščiojimą po parduotuves vos ne pagrindine mūsų gyvenimo veikla. Pirkimas patenkina ne tik praktinius mūsų poreikius, bet ir emocinius. Kai prekybos centrams pavyksta suderinti abu faktorius, jie pritraukia daug daugiau pirkėjų. Malonumų ieškojimas – esminis komponentas, kai po parduotuves vaikštoma tik pasižvalgyti, ieškojimas – svarbiausias tikslas.

Pirkimas tampa neesminiu dalyku, svarbu kažką surasti, sumokėti nedidelę sumą už kokybišką ir gerą prekę. Vaikščiojimas po parduotuves džiugina, padeda atsipalaiduoti, mažina stresą.

Parduotuvėje jaučiamės kaip kino teatre, dairomės be jokių įsipareigojimų, pamirštame ribą tarp galimybių ir norų. Tik vitrinų stiklas skiria mus nuo mūsų svajonių.

Romantiškas vitrinų apžiūrinėjimas

Dažnai žmonės tiesiog vaikšto apžiūrinėdami parduotuvių vitrinas, kartais jie nusiperka kokią prekę, tačiau dažniau ką nors įsivaizduoja.

Toks vaikščiojimas gali būti lyginamas su romantišku pasimatymu – abiem atvejais norima kažką turėti. Galima išskirti pasyvų ir aktyvų vitrinų apžiūrinėjimą. Aktyvus labiau koncentruotas į kažkokios prekės paiešką, pasyvus – kai jūs tiesiog žiūrite į žmones, nesvarbu, realius ar manekenus vitrinose.

Aišku, dairymasis po parduotuves – paviršutiniška veikla. Ji gerina nuotaiką, bet neugdo esminių vertybių. Tai panašu į flirtavimą nesiekiant užmegzti pastovių santykių. Tokia paviršutiniška veikla nėra blogai, kartais mums reikia ir prasiblaškyti.

Nieko bloga, kai tai darome retkarčiais ir toks dairymasis neužima pernelyg daug laiko, bet kai prie parduotuvių vitrinų leidžiame visą savo laisvalaikį, aišku, tai jau blogai. Tyrimai parodė, kad toks dairymasis, kaip ir flirtas, kelia moterų savivertės jausmą, jos nesijaučia vienišos.

Laimingas žmogus jaučiasi užsiimdamas ir nesudėtinga, gal net primityvia, malonumą teikiančia veikla. Geras maistas, darbas sode, laikas, praleistas su draugais, suteikia gyvenimui džiaugsmo. Šios smulkmenos gali suteikti daugiau laimės nei kažkoks didelis laimėjimas.

Tokiu mažyčiu malonumu gali būti ir dairymasis po parduotuves. Ir tai gali būti mūsų geros nuotaikos paslaptis.

Lyčių skirtumai

Tyrimai rodo, kad moterys yra aktyvesnės pirkėjos nei vyrai ir jos labiau mėgsta dairytis po parduotuves. Dauguma vyrų teigia, kad jiems nepatinka apsipirkinėti ir, tuo labiau, dairytis į vitrinas.

Moterims apsipirkimas – laisvalaikio praleidimo būdas, kai kartu galima pavalgyti, išgerti kavos, pasižmonėti ar šiaip pasivaikščioti. Ir nors vyrai padeda žmonoms apsipirkti, tai jau nebėra vien moterų reikalas, jie stengiasi paimti tai, kas reikalinga, ir kuo greičiau išeiti.

Terapinis apsipirkinėjimo aspektas jų nedomina. Jiems labiau patrauklus apsipirkimas internetu. Tačiau vaikščioti palei paruotuves gatvėje kartu su kuo nors vyrai mėgsta ne mažiau nei moterys. Ypač jiems svarbu dairytis į moteris.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (24)