Projekto dalyviai turėjo galimybę išmokti inovatyvių vaikų ugdymo metodų ir patys išbandyti inovatyvaus gabių vaikų mokymo metodų taikymą savo krašto mokyklose.

Projekto metu 63 mokytojai iš visos Lietuvos, mokantys gabiausius šalies mokinius, turėjo galimybę įgyti teorinių ir praktinių gabių vaikų ugdymo žinių dviejų seminarų ciklų metu. 2012 ir 2013 metų gruodžio ir sausio mėnesiais pedagogai iš Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Ukmergės, Šilutės, Jurbarko, Kėdainių, Vilkaviškio, Alytaus, Kaišiadorių, Šakių rajono bei kitų Lietuvos miestų ir rajonų mokyklų išklausė mokymų ciklą, kurio ašis – gabių vaikų ugdymo specifika.

Seminaruose pedagogams paskaitas skaitė žymūs Lietuvos mokslo atstovai, universitetų dėstytojai bei visuomeninkai. Seminarų metu buvo pristatyti naujausi tyrimai ir jų rezultatai gabių vaikų ugdymo srityje, kalbėta apie klasės valdymo ypatumus bei mokinių ugdymo karjerai kryptis. Seminaruose mokytojai aktyviai diskutavo apie gabių vaikų identifikavimo ir pasiekimų vertinimo praktikas, dalijosi patirtimi savo krašto mokyklose. Užsiėmimų metų mokytojai turėjo galimybę apsvarstyti ir projektuoti gabių vaikų ugdymo institucinius modelius.

Kvalifikacijos kėlimo programoje dalyvavę chemijos, biologijos, fizikos, istorijos, matematikos, lietuvių kalbos, ekonomikos bei informatikos mokytojai ne tik geriau susipažino su gabaus vaiko koncepcija, bet ir gilino savo dalyko žinias. Jiems buvo pristatyta specialiai gabių vaikų ugdymui sukurta dalykinė medžiaga, kurią mokytojai po projekto mokymų aktyviai naudojo savo mokyklose.

Projekto metu sukurta elektroninė sistema (www.gvu.lt), kurioje patalpintos šalies akademikų parengtos užduotys (itin) gabiems mokiniams yra pasiekiama visiems mokiniams ir mokytojams.

„Mūsų projekto tikslas yra praplėsti mokyklinį kursą. Šios užduotys skirtos ne tiek olimpiadininkams, kuriems reikia daug platesnės medžiagos, bet gabiems vaikams, besimokantiems mokyklinio kurso, kuriems vien vadovėlinės užduotys yra per lengvos. Negaudami papildomų užduočių, o atlikdami vien vadovėlines, gabūs mokiniai nuobodžiauja, neugdo savyje siekio įveikti kažką sunkesnio“, – teigė NMA direktorius, KTU gimnazijos matematikos mokytojas-ekspertas Leonas Narkevičius.
Projekto metu pasiekti rezultatai bei parengtos priemonės leis toliau plėtoti gabių vaikų ugdymo bazę Lietuvoje ir prisidės prie pažangios mokymo sistemos kūrimo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)