Tai gali būti pavojinga, ypač jei tas žmogus neturi tinkamos kvalifikacijos dirbti su mažomis įmonėmis. Pasamdęs tinkamą buhalterį, direktorius gali susikoncentruoti ties kompanijos valdymu ir priimti tvirtus, buhalterio suteikta informacija pagrįstus sprendimus. Nelaimei, daugelis įmonių savininkų buhalterį mato tiesiog kaip asmenį, už juos mokantį mokesčius. O tiesa yra ta, kad kompetentingas buhalteris gali kur kas daugiau.

Jau pradeda ryškėti spragos, dėl kurių Jūsų įmonė vis dažniau pasirodo esanti kažkam dėl kažko skolinga? Dokumentai vis dažniau netvarkingi ir nesistemingi? Ar tiesiog niekada neaišku, kokia yra Jūsų įmonės buhalterinės apskaitos situacija?

Tuomet skubame priminti, kad už 2015 m., kuomet litus pakeitė eurai, iki 2016 m. gegužės 1-osios Registrų centrui reikia pateikti finansines metines ataskaitas, prieš tai jas patvirtinus akcininkams. Dabar yra pats laikas sunerimti dėl savo įmonės buhalterinės apskaitos, susidėlioti visus esamo buhalterio pliusus ir minusus ir, galiausiai, priimti palankiausią sprendimą. Pateikiame penkis aspektus, padėsiančius pasirinkti teisingą kelią Jūsų verslo klestėjimui.

1. Jie nepaaiškina finansinių ataskaitų

Viena didžiausių problemų, su kuriomis susiduria mažų įmonių savininkai, yra savo pačių ataskaitų nesupratimas. Tai yra labai dažna spraga, nes jie niekada nesimokė to daryti: be verslo mokyklų formalaus būdo išmokti šių dalykų nėra. Deja, daugelis buhalterių tokioje situacijoje nelinkę padėti. Dėl kažkokių mistinių priežasčių jie veikiau panardins direktorių į visišką tamsą.

Jei jums nepriimtina tokia tamsa, susiraskite buhalterį, kuris jums suprantamu būdu išaiškins visas finansines ataskaitas. Jis taipogi turėtų išmokyti naudotis ataskaitomis jūsų buhalterinėje programoje taip, kad kiekvieną mėnesį galėtumėte pats parsisiųsti reikiamą informaciją.

2. Jie neišmano tam tikros pramonės

Buhalteris turi puikiai pažinoti įmonę, išmanyti jos darbo specifiką, verslo vystymo metodiką būtent tame sektoriuje. Prieš samdydami buhalterį, gaukite rekomendacijas iš ankstesnių toje srityje besisukančių klientų. Netaupykite laiko diskusijoms, išsiaiškinkite, ką teigiamo šiai įmonei yra padaręs būtent šis darbuotojas.

3. Visi aplink – gudresni

Jei savininkas gauna geresnių šaltinių ar straipsnių, kuriuose yra jam visa reikalinga informacija, laikas ieškoti naujo darbuotojo. Lūžis įvyksta tada, kai direktorius ateina pas savo buhalterį su idėja, o šis jam atsako „kokia puiki mintis!”. Juk šią mintį turėjo pakišti pats buhalteris.

4. Negaunate to, už ką mokate

Mažų įmonių savininkai turi pradėti ieškoti vertės, kurią gauna iš jų buhalterinių išlaidų. Jei jaudinatės dėl kiekvienos minutės, prakalbėtos su buhalteriu, kainos, tuomet negaunate to, ko savo taip puoselėtu verslu nusipelnote.

5. Vėluojančios ataskaitos

Jei įmonės mokesčiai visada sumokami vėluojant, nes, suprask, buhalteris neturi tam laiko, reikia jo žūtbūt atsisakyti. Jei jis nesugeba pateikti ketvirčio metų analizės laiku, tai, deja, dar vienas ženklas.

Norint būti sėkmingo verslo įkūrėju vertėtų drįsti daryti pokyčius: rinktis darbuotoją ilgai ir atidžiai, samdyti kompetentingą, lūkesčius atitinkantį buhalterį, idant nereikėtų artimiausiu metu su juo atsisveikinti. Kylant didelėms abejonėms dėl Jūsų buhalterio kompetencijos, reikia ryžtis ir jį pakeisti kažkuo labiau kompetentingu – nesvarbu, tai būtų buhalteris ar buhalterinės apskaitos įmonė. Tik priimdami tvirtus bei drąsius sprendimus galėsite savo įmonei užtikrinti klestėjimą, sėkmę ir tvarkingus finansinius reikalus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)