„Pas mus į skyrių atvažiavo iš Mažeikių elektros kompresorių gamyklos atstovai, jie gamino kompresorius šaldytuvams, bet pagal labai griežtus techninius reikalavimus ne visi tie kompresoriai tiko šaldytuvams. Juos buvo galima panaudoti kažkokiems kitiems prietaisams. Jie atvažiavo su mumis pasitarti, kur tuos variklius panaudoti. Ir taip iškilo tos bulvių tarkos idėja. Tokių tarkų niekas negamino – ir tada, ir dabar kitų variantų nėra“, – LRT TELEVIZIJAI sakė dizainerė I. Novikova.

Bulvių tarkavimo mašinos Lietuvoje gaminamos ir dabar. Per 34 metus konstrukcija ir dizainas beveik nepasikeitė. Buvo sukurtas ir sulčiaspaudės priedas, tačiau jis nepasiteisino ir nebuvo pradėtas gaminti masiškai.

Pasak dizainerės, jos darbas buvo aprengti variklį, tai yra padaryti, kad prietaisas būtų patogus ir malonus naudoti. Tą pasiekti, I. Novikovos teigimu, buvo nelengva – kiekvienas projektavimas gamybai buvo iššūkis, nes nebuvo kokybiško plastiko, spalvos taip pat buvo tik kelios, o įjungimo ir išjungimo mygtuko reikėjo ieškoti visoje Sovietų Sąjungoje.

Išsamiau – Luko Šniolio pasakojime naujame reportažų cikle „Daiktų istorijos“.