Apatinio trikotažo parduotuvės vadovė Jurgita Alūzienė teigia, jog „apatinio trikotažo madai įtakos turėjo ne tik jų dizaineriai, tačiau ir politinės situacijos, besikeičiantys žmonių poreikiai bei požiūris į seksualumą“. Ir nors istorijos vadovėliuose tokios temos nerasime, keletas faktų tikrai intriguoja. Mados socialinis tinklas styleinn.lt pakvietė į kelionę laiku po apatinio trikotažo pasaulį.
Pati pradžia
Pirmieji apatinio trikotažo stiliai toli gražu nepriminė to, kuo jį laikome dabar. Dar XIX a. pabaigoje XX a. pradžioje apatinis trikotažas dažnai uždengdavo tiek pat kūno, kiek dabar užima į naktinį klubą traukiančių panelių suknelės. Tiesa, tai nereiškia, jog jis nebuvo seksualus ir itin uždaras. Kad ir kiek konservatyvesnis, tuo metinis apatinis trikotažas žavėjo savo elegancija ir tikrai nevengė išryškinti merginų linijų.
Tiesa, netrūko ir kiek labiau ekstravagantiškų stilių. Štai 1930 metais Ferrero Paris pristatė gan atviras, minimalistines liemenėles, kurios susilaukė ne tiek pasisekimo, kiek dėmesio. Nors pats dėmesys kartais būna jau nemaža sėkmė.
Vis daugiau dėmesio skiriant reklamai, apatinis trikotažas po truputį tapo vis labiau matomas spaudoje, lauko reklamose, o neatskiriama jo dalimi tapo ir itin patrauklūs modeliai. Tuometinių dizainerių darbais tikriausiai nevengtų pasipuošti ir šių laikų madas sekančios moterys.
Vyrų tendencijose intrigos mažiau
Faktas, jog XXI a. atsirado ir kur kas daugiau diskusijų susilaukusių vyriško apatinio trikotažo modelių. Daugiau dėmesio pradėta skirti seksualumui pabrėžti, o kai kurie modeliai savo atvirumu net ir glumina. Per pastaruosius kelis dešimtmečius pasirinkimo laisvė vyrų apatinio trikotažo rinkoje išaugo tikrai gana ženkliai ir kiek atitolo nuo klasikinio stiliaus. Tačiau nors senosios vyriško apatinio trikotažo mados kartais kelia šypseną, labai panašaus klasikinio ir kokybiško dizaino trikotažo galima įsigyti ir šiais laikais.
Teisė ir politika
Kiek persistengę buvo ir Lietuvoje veikiantis prekinis ženklas „New Yorker“, kurio apatinio trikotažo linijos reklamoje nevengta žaisti atviromis kortoms ir atskleisti barakudų amatą. Atsakingoms institucijoms tai pasirodė ne itin etiška, o ir erotikos elementų reklamoje netrūko. Taigi, reklama televizijos eterio taip ir nepasiekė.
Apatinio trikotažo industrija pro akis neprasmuko ir dabartiniam Rusijos prezidentui Vladimirui Putinui. Siekiant sumažinti pigaus ir nekokybiško apatinio trikotažą nešiojimą Rusijoje, dar 2014 metais pačioje Rusijoje, Baltarusijoje bei Kazachstane įsigaliojo įstatymas, neleidžiantis importuoti, gaminti ar parduoti apatinio trikotažo, kurio sudėtyje būtų mažiau nei 6 % procentai medvilnės.
Tiesa, šis žingsnis kritikos susilaukė tiek iš minėtuose šalyse gyvenančių moterų, tiek ir iš politikos apžvalgininkų, teigusių, jog šis draudimas – tai dar vienas būdas parodyti savo įtakos sferą buvusiose sovietų sąjungos valstybėse.
Paslaptis