„Rubbee“– tai elektrinė dviračio pavara, kuri, kūrėjų teigimu, analogų pasaulyje neturi. Prie dviračio įrenginys gali būti pritvirtinamas vos per 10 sekundžių, o jį vieną kartą įkrovus neminant galima nuvažiuoti 25 kilometrus.

Viena iš 10 svarbiausių dviračių inovacijų

Projekto vadovas Gediminas Nemanis GRYNAS.lt pasakojo, jog idėja kurti „Rubbee“ prototipą jam kilo dar prieš trejus metus - tuomet atsirado pirmasis brėžinys. „Norėjau sukurti elektrinę dviračio sistemą, kurią būtų galima itin lengvai uždėti ir nuimti nuo dviračio nesugadinant dviračio estetinio vaizdo. Pirmasis prototipas parodė, kad tokia sistema gali veikti ir nuo tada idėjos nepaleidau iš rankų“, - sakė vaikinas.
Citata
Šiuo metu įrenginys kainuoja 1190 JAV dolerių arba beveik 3 tūkst. litų. Pasak pašnekovo, Lietuvoje „Rubbee“ nėra labai paklausus, 98% produkcijos yra eksportuojama.

Naujausią, masinei gamybai skirtą „Rubbee“ versiją portalas gizmag.com pavadino viena iš 10 svarbiausių 2013 metų dviračių inovacijų. „Rubbee“ tvirtinasi po dviračio sėdyne, o kitoje įrenginio pusėje esantis velenas liečia užpakalinį dviračio ratą – taip perduodama variklio energija.

„Rubbee“ pavadinime užšifruotas jo veikimo principas: tai asociacijos su keliais anglų kalbos žodžiais – frikcinę pavarą išduodantis rub (liet. trinti) ir rubber (liet. guma), nuo guminės dviračio padangos. Kad tai elektra varomas prietaisas, pažymi dvi pavadinimo gale esančios „e“ raidės. 

Kaip pasakojo G. Nemanis, įrenginyje sumontuoti ličio geležies fosfato akumuliatoriai, „Rubbee“ inžinierių kurta valdymo elektronika, specialus išorinio rotoriaus variklis, patentuotos tvirtinimo ir prispaudimo sistemos bei daugiau nei 100 kitų detalių.

Gediminas Nemanis. Televizijos Reuters reportažo stopkadras
„Sistema seka žmogaus mynimo tempą ir apskaičiuoja, kiek energijos iš variklio reikia jai pridėti, kad mynimas, pavyzdžiui, į kalną būtų gerokai lengvesnis. „Rubbee“ tinka 90 proc. rinkoje esančių dviračių, nesvarbu, kokios dviračio padangos, rėmo konstrukcija ar rato dydis“, - kalbėjo G. Nemanis. 

Paskatins daugiau žmonių sėsti ant dviračių

Pasak pašnekovo, jų kuriama elektrinė dviračio pavara yra daugeliu atžvilgiu pranašesnė už įprastus elektrinius dviračius. „Pirmiausia – svoris. Visa sistema su akumuliatoriais sveria vos 7 kilogramus. Palyginkite su 20-30 kg sveriančiais elektriniais dviračiais, kurie išsikrovę tampa tiek pat sveriančiu metalo gabalu, kurį reikia minti“, - pastebėjo G. Nemanis. 

Be to, „Rubbee“ uždėti ant dviračio ir nuimti tetrunka vos 10 sekundžių, taigi jeigu namuose turite  keletą dviračių, visi jie gali tapti elektriniais.

G.Nemanis
„Rubbee“ tinka 90 proc. rinkoje esančių dviračių, nesvarbu, kokios dviračio padangos, rėmo konstrukcija ar rato dydis.

„Ant kurio nori dviračio užsidedi „Rubbee“ ir per kelias sekundes turi naują elektrinį dviratį. Dėl šios savybės visi šeimos nariai gali naudotis ir mainytis „Rubbee“ sistema, kada tik panorėję, - paaiškino pašnekovas. - Taip pat žmogui nereikia pirkti viso naujo elektrinio dviračio, jeigu nori tik elektrinės pavaros teikiamų privalumų. Turite mylimą dviratį, su kuriuo jokiais būdais nenorite išsiskirti, tačiau norisi paįvairinti savo keliones? Puiku, „Rubbee“ - jums! Ir, žinoma, tai yra tam tikra stiliaus išraiška. Įprasti elektriniai dviračiai tampa nuobodūs ir niekuo neišsiskiriantys iš minios. O „Rubbee“ yra naujas ir originalus būdas visiems parodyti, kaip jūs palaikote žaliąjį transportą.“

Važiavimas dviračiu yra neabejotinai vienas iš aplinkai draugiškiausių keliavimo būdų. „Rubbee“ yra įkraunama iš bendro elektros tinklo, tad tokios kelionės „žalumas“ lyg ir sumažėja. Tačiau G. Nemanio teigimu, pagaminti vienam automobiliui sunaudojama tiek pat medžiagų, kiek reikia visai partijai „Rubbee“ sistemų. Dar daugiau, CO2 kiekis, kuris išskiriamas įkraunant „Rubbee“ yra 25 kartus mažesnis lyginant su ekonomiškų automobilių išmetimais, kol jie įveikia tą patį atstumą. Taigi, vietoj automobilio pasirinkus dviratį ir „Rubbee“ prisidedama prie oro taršos mažinimo.

Žinoma, „Rubbee“ pirmiausia skirta paspartinti ir palengvinti keliones dviračiu. Elektrinė pavara visiškai įkraunama per 2 val., tuomet jos pagalba galima neminant įveikti daugiau nei 25 km. G. Nemanio manymu, jų kuriama elektrinė pavara ir kiti panašaus tipo įrenginiai tikrai gali paskatinti daugiau žmonių sėsti ant dviračių.

„Žmonės dažnai galvoja, jog važiuoti į darbą dviračiu yra nepatogu dėl to, kad atvykus reikia persirengti, eiti į dušą, o dar ir pakeliui į darbą ar iš jo, pavyzdžiui, yra didelis kalnas, į kurį dviratį reikia užsistumti. Su „Rubbee“ visos šios problemos yra išsprendžiamos. Dėl to atsiveria naujos galimybės ir vietoje viešojo transporto ar automobilio kasdienėms kelionėms galima pasirinkti dviratį“, - sakė pašnekovas. Be to, „Rubbee“ galima lengvai įjungti ir išjungti, todėl, pavyzdžiui, ryte į darbą galite ramiai važiuoti su įjungta elektrine pavara, o vakare minti patys ir pasimankštinti.

Nori pritraukti investicijų į Lietuvą 

„Paprastai įkalbinėti žmonių išbandyti „Rubbee“ nereikia – dažniau tenka įkalbinėti tuos, kurie po pabandymo nenori išsiskirti su šiuo įrenginiu“, - apie dviratininkų požiūrį į „Rubbee“ GRYNAS.lt sakė G. Nemanis.

O atsisakyti prietaisėlio gali paskatinti „Rubbee“ kaina, kuri iš tiesų yra aukšta. Šiuo metu įrenginys kainuoja 1190 JAV dolerių arba beveik 3 tūkst. litų. Pasak pašnekovo, Lietuvoje „Rubbee“ nėra labai paklausus, 98% produkcijos yra eksportuojama. Daugiausiai šių sistemų šiuo metu nuperka australai, japonai ir vakarinės JAV pakrantės gyventojai. Paklausus, ar neketinama mažinti kainos, projekto vadovas sakė, jog tai padaryti būtų sunku norint ir toliau užtikrinti aukštą įrenginio kokybę.

„Įrenginio kainai įtaką daro naudojamos naujausios technologijos. 80 proc. komponentų yra specialiai gaminami būtent šiai sistemai. Elektronika su dviem dedikuotais procesoriais, specialūs mūsų kurti akumuliatoriai, išskirtiniai varikliai, naujausia gamybos metodika ir panašiai. Visa tai kainuoja. Taip pat reikia nepamiršti, kad gaminame ne Kinijoje, o čia, Lietuvoje. Norime pinigus ir investicijas pritraukti į Lietuvą, čia kuriame naujas darbo vietas ir visada stengiamės pateikti tik aukščiausios kokybės gaminį“, - kalbėjo G. Nemanis.
G. Nemanis
Visa sistema su akumuliatoriais sveria vos 7 kilogramus. Palyginkite su 20-30 kg sveriančiais elektriniais dviračiais, kurie išsikrovę tampa tiek pat sveriančiu metalo gabalu, kurį reikia minti.

„Rubbee“ įdomus projektas dar ir tuo, jog buvo sėkmingai finansuotas per „Kickstarter“ minios finansavimo (angl. crowdfunding) platformą. Projektas surinko beveik 65 tūkst. svarų (apie 275 tūkst. litų) vardan idėjos paaukotų lėšų. G. Nemanis sakė, jog rekomenduotų ir kitiems startuoliams išbandyti tokį finansavimo būdą.

„Jei projektas sėkmingas galima sulaukti pasaulio žiniasklaidos dėmesio, pirmųjų apyvartinių lėšų bei neįkainojamų patarimų, kaip projektą padaryti dar geresnį. Viskas viename. Ir pats antrą kartą bandyčiau, tik jau su kitu požiūriu, patirtimi ir planais“, - kalbėjo jaunas verslininkas.

Šiuo metu „Rubbee“ komandoje dirba 10 žmonių. Projekto vadovo teigimu, jie turi didelių ateities planų, bet laikas parodys, kaip seksis juos įgyvendinti.

„Žmogaus sugalvotas „bet“ yra vienintelis dalykas stovintis tarp pačio žmogaus ir jo svajonių. Visa mūsų komanda stengiasi tuos „bet“ pašalinti ir užtikrintai žygiuoti pirmyn“, - sakė G. Nemanis.